AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Jeg så et innlegg her om temperaturfall etter feber. Men jeg lurer på om noen har opplevd dette. Grunnen til jeg skriver annet innlegg, er pga vår ikke har feber. Vært i kontakt med både legevakt og fastlege Vår sønn på snart 1 år har en normal temp på 37,5 +-. Men ligger på over 37 i normal temp. Da er han seg selv og blid. Enkelte dager kan tempen synke helt ned i 35,8 rektalt. Han blir slapp, gråter/sutrer mye, trenger mye nærhet, får ikke sove, blek og kald. Første gang dette skjedde for 3-4 uker siden, ringte vi legevakta. Han var kontaktbar men bare det som var nevnt over. Vi kommer inn for sjekk og temp i øret var på 36,6. De sjekket alt utenom stikk i fingeren. De sendte oss hjem, når vi kom hjem målte jeg mellom 35,8 og 36,1 i et døgn. Sekretæren på fastlegekontoret så ikke vits i å få oss inn fordi det var normalt at de hadde lav temp. Tempen steg igjen til 37,5 seinere på dagen. Da var han seg selv igjen. Enkelte kvelder våkner han og ikke får sove pga han har lab temp igjen. Vi har vært hos fastlege og han sier at legevakta MÅ ta oss inn når temp er så lav for å ta tester. Men når temp lå på 36,1 var den ikke lav nok.. men almenntilstanden hans var litt dårlig. Det som er, er at dette skjer kunn på kvelden/natta. Han har det varmt inne på rommet (får ikke sove hvis det blir for kaldt). Og det er lik temp på rommet hans hver natt. Det som er er at dette ikke skjer hver kveld. Kanskje 1 eller 2 ganger i uka skjer dette. De andre gangene han har sovet bra, har je g sjekket temp og har da ligget på normal temp på over 37. Hver gang jeg nevner et for fastlegen sier han "nå ser han jo fin ut." Og får ikke noe hjelp til å finne ut hvorfor dette skjer pga han ikke har kav temp der og da. Føler meg rådløs da jeg ser at han blir dårlig og ikke er seg selv. Men temp Kan endre seg mye bare på 1 time.. så jeg vet jo at det m være noe! Noen som har råd å gi til to fortvilte foreldre. Anonymkode: f1063...550
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Hei. Skulle akkurat til å skrive ett innlegg selv, men siden den handler om det samme, velger jeg heller å henge meg på. Vi er to voksne og med to små barn i barnehagen. Denne uka er vi alle syk! Jeg føler det er en form for kraftigere virus som vi har pluket opp. Almentilstanden er ikke helt på topp, selv om barna klarer seg bedre en oss. Man er helt slapp, og vi har alle sammen feber for 4 dag på rad. Null matlyst...Feberen stiger om kvelden og det er jo normalt. Barna får febernedsettende når de legger seg og nå målte jeg tempen på begge. 36,1 og 36. Altså under normalen. Jeg håper.bare dette gir seg snart da det vikelig ikke er artig. Vi er ikke på jobb og barna er ikke i barnehagen. Vi var forresten hos lege alle sammen, cpr på 14, så det er da virus... fikk bare beskjed om å ta det med ro og drikke mye. Jeg velger nesten å tro at dette et en siste virusbølge som rammer hele landet før vi går inn til varmere dager... 😀 Anonymkode: a0360...256
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Du måler temperatur utrolig mye. Kanskje du bør se mer på allmenntilstand. Anonymkode: 69081...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du måler temperatur utrolig mye. Kanskje du bør se mer på allmenntilstand. Anonymkode: 69081...b7f Jeg måler jo kunn ved å se på allmentilstand. Jeg måler ikke hver dag. Er han kald og blek, viser at han er dårlig. Tar jeg selvfølgelig tempen. Jeg skrev bare at jeg målte engang for å måle å se om tempen går ned hver kveld for å se om det er pga han sover at tempen går ned.. om hans allmentilstand er dårlig, tar jeg jo selvfølgelig temp for å sjekke. Jeg måler ikke for morroskyld og plager sønnen min med det når han ikke liker det.. Anonymkode: f1063...550
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Opplevd selv at tempen har vært lavere enn det den skal men sett det ann på formen. Så lenge bleiene tisses i og barnet spiser og drikker så tåler vi en dårlig barn dag. Men anbefaler deg å prate med barnelegen på helsestasjonen, da mitt inntrykk er at de gjerne vet mer om barna i den alderen enn det legen vet. Anonymkode: fdbf4...96e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevd selv at tempen har vært lavere enn det den skal men sett det ann på formen. Så lenge bleiene tisses i og barnet spiser og drikker så tåler vi en dårlig barn dag. Men anbefaler deg å prate med barnelegen på helsestasjonen, da mitt inntrykk er at de gjerne vet mer om barna i den alderen enn det legen vet. Anonymkode: fdbf4...96e På de fleste helsestasjoner er det fastleger (og også turnusleger) som jobber. Langt i fra alle som er barneleger. Anonymkode: a9a1d...686
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Jeg og to av barna har normaltemperatur på under 36,5 mens det tredje barnet har rundt 37. Det er derfor stor variasjon i hva som er normalt. Men dersom dette er et vedvarende problem over flere uker, bør jo fastlegen henvise til sykehus. Utvikler han seg ellers normalt, sammenlignet med 11 mnd? Anonymkode: e373b...e92
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og to av barna har normaltemperatur på under 36,5 mens det tredje barnet har rundt 37. Det er derfor stor variasjon i hva som er normalt. Men dersom dette er et vedvarende problem over flere uker, bør jo fastlegen henvise til sykehus. Utvikler han seg ellers normalt, sammenlignet med 11 mnd? Anonymkode: e373b...e92 Samboer har temp på 35,6. For han så er det normalt. Men dette er jo ikke normalt for han. 😥 Føler de ikke helt tar det på alvor da. Fordi ingen kam hjelpe meg tydeligvis. Helsesøster sier han utvikler seg fort. Han gikk når han var 9 mnd osv. Anonymkode: f1063...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå