AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Del Skrevet 3. april 2019 Jeg har tynt og tørt hår, men prøver likevel å gå fra mørkt (farget) hår til lyst. Jeg er lei av å se blek ut, og jeg er lei av å farge etterveksten så ofte. Har nå tatt tre blekerunder (den første tok ikke noe farge), og jeg synes at håret er skikkelig gult. Jeg er usikker på om jeg vil bleke enda mer, siden håret er så tørt. Hvordan får man bort det gule? Har prøvd både lilla- og blåshampoo/kur, men synes ikke at det hjelper (lurer på om det gir motsatt effekt?). Har tenkt på å farge det, men er usikker på om det vil gi meg resultatet jeg ønsker. Håret er nå en shade mørkere enn jeg ønsker (jeg ønsker 8, men tror jeg er rundt 6/7 nå). Vil ikke miste stripene mine (hvis jeg skal farge). Hvilke andre alternativer er det enn bleking, farging og lilla/blå produkter? (Jeg behandles hos min pensjonerte frisørmamma. Det er lenge siden hun har vært i "gamet", så hun er selv usikker. Det er derfor jeg kommer hit for råd, og ikke ønsker "spør frisøren din"-tips ) Anonymkode: 890a2...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Del Skrevet 3. april 2019 Jeg ville farget hele håret en gang til i en lys blondfarge (en litt lysere tone enn det du vil ha, har inntrykk av at man må ta en lysere farging for å få det lysest mulig når man ikke bleker) også brukt enten Lee Stafford sin silvershampoo eller Loreal silvershampoo, og sittet med blå/lillashampooen 1 time. Dette fungerer for meg, og stripene mine skimter fremdeles igjennom Anonymkode: 302ff...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Del Skrevet 3. april 2019 Blåsjampo veldig mange ganger 😬😬😬 Anonymkode: c834f...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 3. april 2019 #4 Del Skrevet 3. april 2019 Snart påske! Påskekyllinger er jo så søte! 🐥 Fra spøk til revolver. Profesjonelle syns også det er en vanskelig vri. Tror de bleker helt ned, og legger kalde beigetoner i striper utenpå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yng Plyng Skrevet 3. april 2019 #5 Del Skrevet 3. april 2019 Vet ikke, men husk Olaplex. Fikk fra mørk til blond på to omganger med striping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Del Skrevet 4. april 2019 Jeg bruker alltid blåsjampo for å få bort det gule. Hvis håret er håndkletørt når du tar det i går det fortere. Så skyller du ut etter tre-fire minutter Anonymkode: c83aa...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Del Skrevet 4. april 2019 1. Gni inn håret med kokosolje. Da sliter det ikke så mye på håret. 2. La blekningen sitte i lenge nok. Det blir gult om det ikke er nok bleket. Du kan sjekke øverst på håret ved å skrape med neglen. 3. Fugde sin lilla sjampo fungerer supertbra! Anonymkode: 8e49f...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Del Skrevet 4. april 2019 Lillakur som du har i håndkletørket hår i 5min eller opp til 15-30 min. Kommer an på hvor godt den tar og hvor kald farge du ønsker. Anonymkode: dd872...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Del Skrevet 4. april 2019 Toning hos frisøren, da forsvinner gulskjæret tvert. Er ikke det samme som lillasjampo hjemme liksom. Anonymkode: b4dfb...1d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 4. april 2019 #10 Del Skrevet 4. april 2019 Håret må blekes lyst nok - holder ikke å bleke det litt, det må bli nesten helt hvitt! Om det er oransje sjatteringer er det for mørkt til at lillasjampo tar noe. Fudge lillasjampo i håndkletørt hår som nevnt over her. Best resultat med minst mulig slitasje får du nok hos frisør dog.. men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 4. april 2019 #11 Del Skrevet 4. april 2019 Kjøp wella colour fresh hos frisøren, får du hjelp til å velge riktig farge så fjerner den alle gule og oransje toner i håret. Det er en toning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 4. april 2019 #12 Del Skrevet 4. april 2019 Frisøren min bruker en slags maske etter farge. Greier dessverre ikke å huske hva det heter, men går sikkert an å spørre 😊 Bruker blåshampoo i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 4. april 2019 #13 Del Skrevet 4. april 2019 Du kan enten kjøpe en kaldt blond farge, eller en fargetoner med kaldt skjær. Fåes hos frisør eller i butikk. Ikke blek det mer på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Del Skrevet 4. april 2019 Takk for alle svar! På 3.4.2019 den 21.22, Yng Plyng skrev: Vet ikke, men husk Olaplex. Fikk fra mørk til blond på to omganger med striping. Vi har Olaplex i blekingen, og olaplexkur etter Problemet mitt er at jeg har farget håret mørkt mange ganger, og da er det enda vanskeligere å bli lys. 4 timer siden, Raggy skrev: Kjøp wella colour fresh hos frisøren, får du hjelp til å velge riktig farge så fjerner den alle gule og oransje toner i håret. Det er en toning Dette har vi allerede gjort. Funket kanskje litt (det er noen uker siden), men det er dessverre fortsatt gult 4 timer siden, mangolassie skrev: Håret må blekes lyst nok - holder ikke å bleke det litt, det må bli nesten helt hvitt! Om det er oransje sjatteringer er det for mørkt til at lillasjampo tar noe. Fudge lillasjampo i håndkletørt hår som nevnt over her. Best resultat med minst mulig slitasje får du nok hos frisør dog.. men lykke til! Første blekebehandling tok jeg hos frisørsalong. Betalte 3500 for bleking (uten noe resultat) og for en blåkur. Bruker denne innimellom, men synes ikke at det blir noe bra. Altfor dyrt å bleke det hos salong så mange ganger som mitt mørke hår krever Min mor som gjør dette er pensjonert frisør, så slitasjen er like minimal... Bruker kun frisørprodukter (hun handler fra samme sted som da hun gjorde da hun drev salong) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Gni inn håret med kokosolje. Da sliter det ikke så mye på håret. 2. La blekningen sitte i lenge nok. Det blir gult om det ikke er nok bleket. Du kan sjekke øverst på håret ved å skrape med neglen. 3. Fugde sin lilla sjampo fungerer supertbra! Anonymkode: 8e49f...d15 Problemet er bare at jeg helst ikke vil bleke det flere ganger, da håret er så brusete og skadet 😕 Men får teste det ut hvis det er det jeg må ty til! Er dette istedet for Olaplex, eller i tillegg? Anonymkode: 890a2...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Del Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Du kan enten kjøpe en kaldt blond farge, eller en fargetoner med kaldt skjær. Fåes hos frisør eller i butikk. Ikke blek det mer på egenhånd. Bleker det ikke selv, men av frisør Anonymkode: 890a2...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #16 Del Skrevet 4. april 2019 Wella color fresh 8/81 (Google farge) kjøpes på Nikita eller på nettet) Anonymkode: efc2d...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #17 Del Skrevet 4. april 2019 Kor på gulskalaen er du? Ostepop? Anonymkode: efc2d...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Del Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kor på gulskalaen er du? Ostepop? Anonymkode: efc2d...d3f Nei, heldigvis ikke! Det ser ok ut hvis jeg synker det i tørrsjampoo Skal se om jeg får ordnet et bilde Anonymkode: 890a2...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine123 Skrevet 28. mars 2020 #19 Del Skrevet 28. mars 2020 Spørsmål om wella 8/81. Blir det vare kaldere, ikke grått liksom? Pleier å tone med blått etter stripping his frisøren, men nå har jeg måtte ty til hjemmestriping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #20 Del Skrevet 30. mars 2020 Snakk med frisører du kjenner/er bekjent med /hør om du kan få til ett hjemmebesøk. Fargelære er ikke bare ett googlesøk unna, og det er 99,9% sjanse for at du ikke ender opp med det resultatet du vil ha. Anonymkode: fa178...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå