Gå til innhold

Jeg er ikke takknemmelig for å være norsk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en diskuasjon igjen i kveld, hvor utlendinger ble nevnt. 
Nevnte Brasil, Polen, Russland osv.. Så svarer personen jeg snakker med "men de kommer fra et annet utgangspunkt". 
Det vi snakket om var at folk jeg har truffet som var fra der, liksom gjorde så som de ville..de er mennesker som lever i nuet. 
Vi nordmenn umuliggjør liksom så alt. Vi har det fint på mange måter i Norge, men jeg hater at vi liksom er så "annerledes" enn alle andre. vi er et kjedelig folkeslag uten utstråling, men alt vi er er fornuftie, opptatt av penger og sparing, vil leve så fint som mulig og må velge så trygt som mulig.

Anonymkode: 9a572...c8f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nevnte Brasil, Polen, Russland osv.. Så svarer personen jeg snakker med "men de kommer fra et annet utgangspunkt". 
Det vi snakket om var at folk jeg har truffet som var fra der, liksom gjorde så som de ville..de er mennesker som lever i nuet. 
Vi nordmenn umuliggjør liksom så alt. Vi har det fint på mange måter i Norge, men jeg hater at vi liksom er så "annerledes" enn alle andre. vi er et kjedelig folkeslag uten utstråling, men alt vi er er fornuftie, opptatt av penger og sparing, vil leve så fint som mulig og må velge så trygt som mulig.

Og nettopp derfor elsker jeg å være norsk:-)

Anonymkode: cdd09...26a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og nettopp derfor elsker jeg å være norsk:-)

ja, de fleste  av dere vil nok svare dette. For norske folk vil ha den trygge bobla si. ALT av rovdyr drepes jo også, fordi folk er redde ALT. Evt fordi barna skal kunne leke trygt ute, selv om de kommer til å sitte inne og se tv og spille 90% av tiden 😛 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ja, de fleste  av dere vil nok svare dette. For norske folk vil ha den trygge bobla si. ALT av rovdyr drepes jo også, fordi folk er redde ALT. Evt fordi barna skal kunne leke trygt ute, selv om de kommer til å sitte inne og se tv og spille 90% av tiden 😛 

Damn right:-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke bare flytte da, hvis du ønsker å leve et sted det er utrygt?

Anonymkode: 2e391...b3c

• Liker 23
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad jeg er født i ett område der økonomien var grei nok til ok mat og sånn. At vi er kjedelige uten utstråling bryr ikke meg, og jeg gidder ikke nødvendigvis å være kjedelig selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stolt av landet mitt, ville ikke vært noe annet enn norsk. Mange lever i fattigdom og uten rettssikkerhet. Kvinner undertrykkes. Vi som er nordmenn er heldige, og har så mange fordeler og rettigheter. Dette var virkelig en uintelligent tråd. Skam deg.

Anonymkode: e2561...481

• Liker 9
Gjest ThotSlayer
Skrevet

Opptatt av penger og sparing? Nordmenn drukner i gjeld

Ellers er jeg til dels enig i at nordmenn er kjipe. Det verste er den kommunistiske tankengangen og sjalusien som rår i samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stolt av landet mitt, ville ikke vært noe annet enn norsk. Mange lever i fattigdom og uten rettssikkerhet. Kvinner undertrykkes. Vi som er nordmenn er heldige, og har så mange fordeler og rettigheter. Dette var virkelig en uintelligent tråd. Skam deg.

Anonymkode: e2561...481

Synes svaret ditt er enda mer uintelligent. Dere forveksler ærlighet med uintelligens hele tiden her.
Jeg VISSTE at et slik svar ville komme, for som norsk skal man være så takknemmelig. Mens landet bare er mer og mer fylt opp med pyser som ikke kommer til å takle motgang. Ikke sånn motgang de får i utlandet. Folk i utlandet smiler mer enn norske, og handler mer...så hvorfor er nordmenn så kjedelige? Åja "det at vi  ikke smiler betyr bare at vi er helt ekte, vi er ikke overfladiske". 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Opptatt av penger og sparing? Nordmenn drukner i gjeld

Ellers er jeg til dels enig i at nordmenn er kjipe. Det verste er den kommunistiske tankengangen og sjalusien som rår i samfunnet.

Ja, de er jo det. Ja, de drukner i gjeld fordi naboen hadde plutselig en finere bil og bygget på huset sitt som ble så fint. Barna deres fikk en iphone til 11.000 .... "da må vi gjøre noe med huset og" "da må vi kjøpe en nyere bil" "da må våres barn få det og" 
Bare for å sette det på spissen.

• Liker 1
Gjest NotYou
Skrevet

Er akkurat dette som gjør at jeg prissetter å være født i landet her. Jeg liker A4-livet mitt. Jeg ønsker å leve trygt og gjennomsnittlig, og ønsker at barna mine skal vokse opp trygt, med mange muligheter. Jeg er en skikkelig nordmann. Hadde jeg vunnet i lotto ville huslånet blitt nedbetalt, og penger ville blitt spart. Jeg hadde kunne unnet meg selv noe moro, men absolutt ikke sløst pengene bort på ‘tull og tøys’ 😅 

Folk som er født i Norge har oftest muligheten til å flytte ut av landet. Selg gjerne bolig og bil, haik deg gjennom Europa og få opplevelsene og adrinalinet du ønsker. Jeg vil gjerne i mellom tiden sitte trygt plantet i sofaen :) 

Skrevet

Vi har i det store og hele lite utfordringer her. Det som er ikke med Norge syns jeg er at så mange sliter psykisk. Men i et velferdssamfunn er skillet mellom de "vellykkede" og mindre heldige veldig tydelig.

Fra visse andre land har de mange fler utfordringer. De snakker også mye mer politikk og samfunnsrelaterte ting. Fordi det skjer ting i landene de kommer fra. Så er det mer sosialt og samhold fordi mye felles historie eller fordi de er så pass få at de føler tilhørigheten sterkere. Det er stort sett mer engasjement, temperament og fellesskap fra de som kommer utenfra, og spesielt de fra utenfor vesten.

Men jeg er glad i Norge. Nordmenn er egentlig mye snillere enn mange andre. En bare skjuler det sånn utenpå ofte 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting, man kan faktisk se på enkelte som kommer til Norge. Jævla nyrikinger...de oppfører seg skikkelig nyrike!
Når jeg har sett ikke-norske i landet, har jeg lurt på hvorfor vedkommende fortjente å komme hit mer enn andre. 
Ikke alle, men noen. 

En annen jævla kjip ting er at du må bekymre deg for at du utnyttes dersom du forelsker deg i et land som er fattigere. Folk fra fattigere eller ikke fult så rike land trenger ikke bekymre seg for noe slik, men så er det oss da...alle vet jo at Norge er et fint land å leve i....

Skrevet

Nok en forferdelig misledene overskrift.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alle vi etniske nordmenn har drept minst en ulv, en bjørn og en jerv hver. Vi smyger oss rundt i villmarken på jakt etter blink.

For det første så er ikke vi alle. Vi er individ med egne meninger og holdninger. Hvis du mistrives her i landet, er det bare å finne seg et nytt land å bo i.

Anonymkode: 7cbfb...95d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting, man kan faktisk se på enkelte som kommer til Norge. Jævla nyrikinger...de oppfører seg skikkelig nyrike!
Når jeg har sett ikke-norske i landet, har jeg lurt på hvorfor vedkommende fortjente å komme hit mer enn andre. 
Ikke alle, men noen. 

En annen jævla kjip ting er at du må bekymre deg for at du utnyttes dersom du forelsker deg i et land som er fattigere. Folk fra fattigere eller ikke fult så rike land trenger ikke bekymre seg for noe slik, men så er det oss da...alle vet jo at Norge er et fint land å leve i....

Det er det jo.

Skrevet
15 minutter siden, NotYou skrev:

Er akkurat dette som gjør at jeg prissetter å være født i landet her. Jeg liker A4-livet mitt. Jeg ønsker å leve trygt og gjennomsnittlig, og ønsker at barna mine skal vokse opp trygt, med mange muligheter. Jeg er en skikkelig nordmann. Hadde jeg vunnet i lotto ville huslånet blitt nedbetalt, og penger ville blitt spart. Jeg hadde kunne unnet meg selv noe moro, men absolutt ikke sløst pengene bort på ‘tull og tøys’ 😅 

Folk som er født i Norge har oftest muligheten til å flytte ut av landet. Selg gjerne bolig og bil, haik deg gjennom Europa og få opplevelsene og adrinalinet du ønsker. Jeg vil gjerne i mellom tiden sitte trygt plantet i sofaen :) 

Jeg også. Elsker å ha det trygt og forutsigbart. Hus, hytter, biler og båt er nedbetalt, så nå nyter vi vårt otium her hjemme.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... For norske folk vil ha den trygge bobla si. ...

HVEM hindrer deg i å smøre deg inn i Sel-fett, gå ut i strandsona på Østkysten av Spitsbergen, campe alene, uten varsling rundt evt. telt, -BASE + Wing-Suit, -selge allt, dra på loffen i Afganistan, -infiltrere nynasistiske, IS, Sk. 1 prosent MC klubber, gi ut bøker om det, etc. ... :tommelopp: 

Har du ett speil... :vetikke:

a.

• Liker 8
Gjest NotYou
Skrevet
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg også. Elsker å ha det trygt og forutsigbart. Hus, hytter, biler og båt er nedbetalt, så nå nyter vi vårt otium her hjemme.

Det må være en deilig følelse :) Da er det bare å nyte :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alle vi etniske nordmenn har drept minst en ulv, en bjørn og en jerv hver. Vi smyger oss rundt i villmarken på jakt etter blink.

For det første så er ikke vi alle. Vi er individ med egne meninger og holdninger. Hvis du mistrives her i landet, er det bare å finne seg et nytt land å bo i.

Dette er det jeg sier når jeg snakker om utlendinger, men de nordmennene vil ikke høre det. Er de fra"........." så er de fra "........." og "slik er de der". Å være nordmann å ha egne meninger er ikke lett, det erfarte jeg jo igjen i kveld. Mener du noe utenom hva "de fleste" mener er du ekstra dum, sær, naiv, barnslig .. eller et eller annet negativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...