Gå til innhold

Ditt beste tips mot fett hår ønskes!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slitt med fett hår i sikkert 10 år nå, og har enda ikke funnet noe som funker. 

Dette har jeg prøvd:

Utallige sjampoer for fett hår, mot fet hodebunn, mot tørr hodebunn. 

Sjampo mot eksem, fungoral. 

Vaske hår 2 ganger med sjampo 

Balsam kun i tuppene 

Skylle med kaldt vann 

Ikke vaske håret på en uke, og la det gå lenger tid (takler ikke dette så det er ikke et tema) 

Sikkert mer og, men var det jeg kom på nå 😅 

Håret mitt er typisk norsk, fint. Lengdene er bleket, hodebunnen flasser til tider, men blir samtidig fort fet. Klør ofte. Vasker håret annenhver dag, etter ca 15-20 timer etter vask er det allerede grusomt, så dag 2 må jeg omtrent bruke en hel flaske med tørrshampo. 

Har dere noen gode tips? Zalo, grønnsåpe, salt i sjampoen? Er desperat her, føler meg så ekkel! 

Anonymkode: 32126...ff1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg er det så og si kun kostholdet som avgjør om og når håret mitt blir fett eller ikke. Vet ikke hvordan det er for andre. Når det gjelder produkter, har jeg vært sls/sles fri i mange år, og bruker lite styling. Med mye produkter i blir det og litt fortere fett.

Anonymkode: 86319...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liknende problem, og håret mitt høres ut til å være likt som ditt. Når det er ille skinner den blanke hodebunnen min gjennom det tynne/fine håret 😭 Jeg har funnet ut at det viktigste for min del er å føne håret helt tørt etter vask, det gir et godt løft. Tørrsjampo blir skikkelig ekkelt om jeg bruker det i fett hår, for at det skal fungere må jeg spraye det FØR håret blir fett. Av produkter bruker jeg Redken Extreme, fungerer overraskende bra. Har før dette prøvd "alt" av produkter, uten godt resultat. Får kløe og utslett i hodebunnen av å bruke sjampo mot fett hår oftere enn en gang i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker håret kun i faste såper fra Lush, bruker ikke balsam. Men må vaske håret minst 2 ganger i uken.

Anonymkode: 8478f...84b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vasker håret kun i faste såper fra Lush, bruker ikke balsam. Men må vaske håret minst 2 ganger i uken.

Anonymkode: 8478f...84b

Hvilken type bruke du? Var så mange ulike 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver at lengdene dine er bleket, er håret ditt kjemisk behandlet?

I vinter opplevde jeg å få skikkelig fett hår etter et sjampobytte. Etter det var nyvasket, så tørket det ikke, det ble bare fett. Så byttet jeg til Cutrin sjampo og balsam for kjemisk behandlet hår (proteinsjampo) og Marrocco-oil hårkur, etter råd fra frisør. Vasker håret to ganger i uka nå, hårkur en gang i uka. Og håret mitt er så fint nå! Det er rent, det er glansfullt, det er mykt og det lukter godt.

Har du snakket med en frisør?

Anonymkode: c5a50...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arwen Undómiel

Har lest at man kan vaske håret i grapefruit juice. Det skal visstnok hjelpe mot fett hår. Har ikke prøvd det selv, men tenkte jeg skulle prøve. Først sile av fruktkjøttet for så å vaske det. Til slutt skylle håret i vann.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sliter med det samme, og har til nå gitt opp å finne en løsning. Jeg tror prevensjonen jeg bruker er grunnen, og har ikke mulighet til å bruke en annen så da får jeg bare leve med det.

følger spent om det kommer flere gode råd!

Anonymkode: bf93f...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være hormonelt, hvordan er huden på resten av kroppen?

Jeg har god erfaring ved å bruke produkter uten silikon og ikke vaske håret oftere enn to ganger pr uke. Nå bruker jeg shampo bar fra Lush. Bruker også balsambar, men kun i lengdene. 

Anonymkode: 0b301...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Redken scalp relief, oil detox. Kanonbra shampo. Håret er virkelig før og etter. 

Anonymkode: 79f7d...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Redken scalp relief, oil detox. Kanonbra shampo. Håret er virkelig før og etter. 

Anonymkode: 79f7d...b82

Denne gjorde dessverre mitt hår mer fett! Brukte opp hele flaska og, i god tro om at det kanskje ble bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være hormonelt, hvordan er huden på resten av kroppen?

Jeg har god erfaring ved å bruke produkter uten silikon og ikke vaske håret oftere enn to ganger pr uke. Nå bruker jeg shampo bar fra Lush. Bruker også balsambar, men kun i lengdene. 

Anonymkode: 0b301...505

Huden på resten av kroppen er normal vil jeg si, noen tørre partier, ellers ingen problemer. Har omtrent aldri en kvise.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.4.2019 den 6.57, AnonymBruker skrev:

Du skriver at lengdene dine er bleket, er håret ditt kjemisk behandlet?

I vinter opplevde jeg å få skikkelig fett hår etter et sjampobytte. Etter det var nyvasket, så tørket det ikke, det ble bare fett. Så byttet jeg til Cutrin sjampo og balsam for kjemisk behandlet hår (proteinsjampo) og Marrocco-oil hårkur, etter råd fra frisør. Vasker håret to ganger i uka nå, hårkur en gang i uka. Og håret mitt er så fint nå! Det er rent, det er glansfullt, det er mykt og det lukter godt.

Har du snakket med en frisør?

Anonymkode: c5a50...d8d

Bleking er vel en kjemisk behandling så vidt jeg vet, så ja. 

Har snakket med frisør ja, og fått prøve utallige sjampoer av henne uten kostnad til og med. Sjampoer med masse fukt for behandlet hår, sjampoer for fett hår, rensesjampo, volum osv osv. Men selv ikke hun skjønner seg på håret/hodebunnen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk veldig fett hår fort i en periode i puberteten. 

Nå bare putter jeg håret i hestehale når det er fett. Vasker det kun 2 ganger i uken. Kunne aldri gått med håret løst på dag 3 f.eks. Da hadde det glinset. Har tynt hår som deg TS, og heller tørr hud på resten av kroppen enn fet som i hodebunnen. Prøver å la være å klø meg i hodet for da blir det kjempefett med en gang. 

Anonymkode: 67cb2...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...