AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Jeg sliter med å være anspent når jeg kommer på besøk, eller får besøk av noen jeg typisk har kjent en stund, men ikke en årrekke. Kan også gjelde personer i familien jeg ikke ser så ofte. Blir stiv i kroppen, og kjenner meg ikke får puste ordentlig ned i magen. Jeg spør om ting, snakker og klemmer , men likevel kjenner det dirrer innvendig. Dette er ikke fordi jeg ikke ønsker besøke vedkommende, men fordi jeg kanskje får litt prestasjonsangst. Kan typisk være hos nabo koner osv med barna. Har andre det slik? Det er vel ikke helt naturlig å slappe fullstendig av utenfor de nærmeste rammene kanskje? Ønsker gjerne slappe mer av. Jeg vet jo de liker meg, de ber oss jo igjen og igjen. Jeg blir bare litt sliten av denne type prestasjonsangst. Anonymkode: a0c8c...a75 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Jeg har det også slik. Anonymkode: e253c...87b
Ella Ellefantella Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 Jeg slapper av og føler meg hjemme veldig lett. Kan det hjelpe at du tvinger deg til å puste rolig? Når jeg skal noe jeg gruer meg litt til, så sørger jeg alltid for å bevege meg sakte og puste rooolig på vei dit. Da er kroppen rolig og det hjelper utrolig mye!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 3 minutter siden, Ella Ellefantella skrev: Jeg slapper av og føler meg hjemme veldig lett. Kan det hjelpe at du tvinger deg til å puste rolig? Når jeg skal noe jeg gruer meg litt til, så sørger jeg alltid for å bevege meg sakte og puste rooolig på vei dit. Da er kroppen rolig og det hjelper utrolig mye! Det var ett godt råd. Bevege seg rolig kan jeg tenke meg hjelper. Man ser jo aldri en yoga-lærer som bevegelser seg raskt f eks😅 Anonymkode: a0c8c...a75
Ella Ellefantella Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Det er noe med at en kropp som er rolig lurer hjernen til å tro det samme. Mange med angst o.l. kan ha masse utbytte av pusteøvelser. Hvis du leser litt om pust, så kan det gjøre underverker.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Jeg føler det sånn i starten av et besøk nesten uansett hvor godt jeg kjenner de andre. Løsningen min er koffein, litt alkohol og å snakke masse i starten sånn at jeg kommer over kneika, føler at jeg allerede har prestert og ikke trenger å tenkte på det resten av kvelden. Anonymkode: 84825...627
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Jeg har det også sånn. Gruer meg til sommerferien. Da skal vi være en hel uke hos svigers - og så skal de være en hel uke hos oss :s Jeg ser dem max to ganger i året, så vi er ikke akkurat kjempegodt kjent. Fryktelig ukomfortabelt, og jeg blir så utrolig sliten av å være anspent hele tiden. Anonymkode: ab9d1...465 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Ja. Men jeg sliter også med besøk med de jeg har kjent lenge. En del av tiden kjennes det akkurat som du beskriver, selv om jeg har kjent dem lenge. Føler meg ofte velsig ukomfortabel. Anonymkode: 260da...188
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Slapper av hos folk jeg har god kjemi med. Hvis ikke blir jeg helt stiv og stressa og tenker mye på ting jeg skal snakke om fordi jeg synes det er så pinlig med stillhet Anonymkode: cde42...3b2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det også sånn. Gruer meg til sommerferien. Da skal vi være en hel uke hos svigers - og så skal de være en hel uke hos oss :s Jeg ser dem max to ganger i året, så vi er ikke akkurat kjempegodt kjent. Fryktelig ukomfortabelt, og jeg blir så utrolig sliten av å være anspent hele tiden. Anonymkode: ab9d1...465 Hvorfor bruker dere ferien på noe du ikke vil? Anonymkode: 84825...627 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere ferien på noe du ikke vil? Anonymkode: 84825...627 Man må jo naturligvis se foreldrene til partner, selv om det er ukomfortabelt. Jeg tenker det blir en slik bli-kjent-fase på nytt hver gang siden de ikke sees så ofte. Det er jo veldig vanskelig å unngå. Håper du får mulighet til å trekke deg en del tilbake med mannen din, evt. alene, og at dere finner på en del i felleskap uten å kun sitte typisk rundt ett bord. Anonymkode: a0c8c...a75
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Godt å høre andre har det likt 🤗❤ Anonymkode: a0c8c...a75
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må jo naturligvis se foreldrene til partner, selv om det er ukomfortabelt. Jeg tenker det blir en slik bli-kjent-fase på nytt hver gang siden de ikke sees så ofte. Det er jo veldig vanskelig å unngå. Håper du får mulighet til å trekke deg en del tilbake med mannen din, evt. alene, og at dere finner på en del i felleskap uten å kun sitte typisk rundt ett bord. Anonymkode: a0c8c...a75 Man må jo ikke. Jeg selv ønsker ikke å være i dagevis eller opp mot en uke med overnatting med svigers (eller mine egne foreldre for den sakens skyld). Har ikke særlig god kjemi, blir påtatt, og svigerfar har vært veldig ufin mot meg tidligere. Så her er det maks 1-2 netter hvis vi må overnatte. Anonymkode: 5997d...403 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 Det var jeg som skrev det over her... Ts, jeg har det helt likt! Blir stresset, får krøll på tunga og praten flyter ikke fordi jeg tar meg i å tenke over hva jeg skal si, og kommer gjerne med dumme/kjedelige kommentarer. Anonymkode: 5997d...403
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må jo ikke. Jeg selv ønsker ikke å være i dagevis eller opp mot en uke med overnatting med svigers (eller mine egne foreldre for den sakens skyld). Har ikke særlig god kjemi, blir påtatt, og svigerfar har vært veldig ufin mot meg tidligere. Så her er det maks 1-2 netter hvis vi må overnatte. Anonymkode: 5997d...403 Dette ble utenfor mitt tema. Saken handler ikke om vanskelige relasjoner. Lykke til! Anonymkode: a0c8c...a75
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som skrev det over her... Ts, jeg har det helt likt! Blir stresset, får krøll på tunga og praten flyter ikke fordi jeg tar meg i å tenke over hva jeg skal si, og kommer gjerne med dumme/kjedelige kommentarer. Anonymkode: 5997d...403 Ja helt slik jeg har det. Tror jeg må tenke på pusten, og heller sakke ned noen gir. Hmm.. Anonymkode: a0c8c...a75
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ble utenfor mitt tema. Saken handler ikke om vanskelige relasjoner. Lykke til! Anonymkode: a0c8c...a75 Jeg svarte deg ang temaet å være utilpass med folk man ikke har den næreste relasjonen til. Har ikke noe vanskelig relasjon med svigerforeldre, men håndterer ikke påtatte sosiale settinger uten å bli utslitt etter noen timer. Anonymkode: 5997d...403
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte deg ang temaet å være utilpass med folk man ikke har den næreste relasjonen til. Har ikke noe vanskelig relasjon med svigerforeldre, men håndterer ikke påtatte sosiale settinger uten å bli utslitt etter noen timer. Anonymkode: 5997d...403 Da misforsto jeg. Forstår at en uke er lenge. Anonymkode: a0c8c...a75
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 Jeg er muligens enda verre enn deg. Jeg blir stresset også rundt nær familie, og jeg føler meg så slem pga det Jeg må være med noen flere ganger i uka i flere timer for å i det hele tatt ha en sjanse til å slappe av rundt vedkommende. Jeg trøster meg med at rundt nær familie, er jeg iallefall mye mindre stresset enn når jeg er rundt ikke-så-nære venner og bekjente. Anonymkode: c6d20...45c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå