Gå til innhold

Er dere ensomme pga av yrket eller utdannelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg får ingen venner, har bare de som studerer medisin. Ingen tør nok å være venn med meg, men jeg er ikke en lege heletiden, noen her inne som føler samme uansett om du er psykolog, lege eller sosionom? Synes du folk frykter å være venn med deg pga av yrket ditt? Eller utdannelsen?

Anonymkode: 2ac6c...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler kanskje det er DU som tror du er lege hele tiden. Jeg er venn med både leger, rørleggere, løyntnanter, sykepleiere osv. Frykter ingen av de, men hadde blitt litt lei om de bare var opptatt av karrieren. Livet og vennskapene er mye mer enn jobb :)

Anonymkode: ef98c...874

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

visste ikke at legestudenter kunne føle seg alene.

Men om jeg skal forstå deg rett, så er du ikke fra der du studerer, dermed må du regne med det er med studentene du må bruke tid med i første omgang.

Anonymkode: d4278...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler kanskje det er DU som tror du er lege hele tiden. Jeg er venn med både leger, rørleggere, løyntnanter, sykepleiere osv. Frykter ingen av de, men hadde blitt litt lei om de bare var opptatt av karrieren. Livet og vennskapene er mye mer enn jobb :)

Nei, det kan du ikke si, vi vet hva som blir sagt om oss og at de ikke vil ha oss til å kontrollere de osv

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke ville være venn med noen pga de yrkene? 

Skrevet

Ville nok hatt litt problemer med psykologer. Uten å si noe annet enn min erfaring, så er de ganske spesielle i virkeligheten også. Virker som boen er så mye yrket sitt at de aldri legger det fra seg.

Leger og sosionomer er litt mer som andre. Ser ikke forskjell på dem og de fleste andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan du ikke si, vi vet hva som blir sagt om oss og at de ikke vil ha oss til å kontrollere de osv

Nå tror jeg du innbiller deg ting. Dere er jo bare helt vanlige folk. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å føle seg ensom er vondt, men du beskriver at du egentlig er mest frustrert over manglende kontakt med mennesker utenfor fagmiljøet. Jeg tror ikke fremmede ikke tar kontakt med deg fordi du er medisinstudent. Jeg er tilsvarende høyt utdannet og introvert, jeg har aldri opplevd at andre, ekstroverte mennesker ikke har søkt kontakt med meg på grunn av studiet/arbeidet mitt.

Anonymkode: 8781e...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Hva er spesiellt med sosionomer da? Nei du TS, det er ikke ditt virke- men kanskje din person? Smil til verden og den smiler tilbake sies det. 

Anonymkode: 2f825...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er bvped, og har opplevd at noen har blitt rar når jeg har sagt hva jeg er utdannet som. Men de folka er stort sett ikke noe tap uansett. Ser ikke hvorfor det å være lege skulle være noe hinder? Jeg kjenner flere leger. Null stress! Artige jobbhistorier har de også! 😁

Anonymkode: b9218...d5e

Skrevet

Ryddet for avsporinger i sammenheng med to like tråder. Disse er slått sammen.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Er frisør, skulle ønske det var litt mindre sosialt av og til, vet alt om mange😂

Anonymkode: dd30e...56c

• Liker 1
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Jeg tørr ikke være venn med medisinstudenter da de er desillusjonerte og tror de vil leve et godt a4 liv med tid til famlie og venner. Samtidig tror de at de kan enkelt forstå andre mennesker og dømme dem basert på om de vil være venn med dem eller ikke

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Dette har nok ingenting med yrket ditt å gjøre, men heller deg som person. 

Anonymkode: ab7d2...44d

Skrevet

Jeg har aldri (privat) møtt en lege eller psykolog som ikke har vært veldig spesiell. En kompis av meg er faktisk psykolog, men han er også sprø som en havrekjeks (det sises at alle psykologer ble psykologer for å kunne forstå sin egen galskap, og det tror jeg på).

Men om leger og psykologer ble leger og psykologr fordi de er raringer, eller om de ble raringer fordi de ble psykologer eller leger, vet jeg ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er sosionom. Har legevenner og mange andre yrker. Psykologer derimot er rimelig spesi mange av dem, for å være ærlig. De skiller seg en smule ut og noen av dem er skikkelig høye på pæra og glemmer at vi sosionomer og andre vanlige yrker, kan ha minst like solid utdanning (inkl videreutdanning da selvsagt)...Leger har jo også en solid utdanning, men få av mine venner er høye på pæra iallefall. 

Føler meg til tider ensom i jobben, men ikke pga yrket mitt. 

Anonymkode: 4f819...5e5

AnonymBruker
Skrevet

I vår vennegjeng er det alt fra uføre til de i nasjonale lederstillinger, alt fra de uten fullført videregående til de med 7 år utdanning, psykolog, ingeniør, blomsterdekoratør, mekaniker, og andre yrker. Noen har deltidsjobber, noen heltid, noen jobber skift, noen jobber hjemmefra. 
Yrkene/utdanningen vår definerer ikke oss som personer. 
Men når jeg tenker over det, det er faktisk ingen i vennegjengen som har samme utdanning, samme type jobb, eller samme bakgrunn. 

Anonymkode: 93a7e...fc7

Skrevet
13 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg har aldri (privat) møtt en lege eller psykolog som ikke har vært veldig spesiell. En kompis av meg er faktisk psykolog, men han er også sprø som en havrekjeks (det sises at alle psykologer ble psykologer for å kunne forstå sin egen galskap, og det tror jeg på).

Men om leger og psykologer ble leger og psykologr fordi de er raringer, eller om de ble raringer fordi de ble psykologer eller leger, vet jeg ikke.

Er vel i overkant drøyt å påstå at alle leger og psykologer er raringer fordi du kjenner en (eller noen få) som er det ... Jeg har både leger og psykolog i familien, og ingen av dem er noe rarere enn andre mennesker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Studerte du ikke kun for status altså? 

Anonymkode: cf5de...215

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2019 den 11.46, Chaya skrev:

Er vel i overkant drøyt å påstå at alle leger og psykologer er raringer fordi du kjenner en (eller noen få) som er det ... Jeg har både leger og psykolog i familien, og ingen av dem er noe rarere enn andre mennesker.

Faktisk mange som ikke klarer psykologer og leger sin analyserende måte å være på og bare leke psykolog heletiden.

Anonymkode: 6e582...106

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...