AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Du som er opptatt av mote og stil, og kler deg bra. Hva bruker du i måneden på klær og tilbehør? Jeg er inne i en periode der jeg bruker ca 4000,- i måneden på klær til meg selv. Er det mye? Anonymkode: 6f835...cb7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Jeg er ikke opptatt av «mote» (altså hva som er trendy akkurat nå), for jeg har en ganske enkel, tidløs og klassisk stil. Vil heller ha få og «perfekte» plagg som jeg kan ha i mange år, enn å ha et skap stappet fullt med plagg. Det har jo kostet endel å bygge opp garderoben, men når den først er på plass, så bruker jeg ikke så mye. Et nytt plagg nå og da kjøper jeg, men bruker langt fra 4000 på klær og tilbehør i måneden. Kanskje ca 500-1000? Det er jo nok det og, men. Blander billige og litt dyrere merker. Som regel jeans fra Gina Tricot, undertøy og sokker fra Cubus, men jakker, gensere, topper, sko, vesker fra litt dyrere merker. Styrer unna det som er dyrest (Gucci, Dior, Burberry osv). Klarer ikke å forsvare å bruke 15000 på en jakke liksom. Man trenger heller ikke ha det dyreste for å ha en fin stil heller ☺️ Anonymkode: c7ecb...bb2 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Mange tenker nok det er mye, jeg gjør også det, men det er fordi 4000 kr er over 1/3 av det jeg får inn på konto i mnd. Har du råd, og ikke bare kjøper for å kjøpe, så synes jeg du skal gjøre som du vil. Jeg tenker også at det kan fort bli dyrt å kle seg fint. Jeg har ikke råd til det. Men hvis du fokuserer på kvalitet og tidløse klær, så tror jeg at du ikke må bruke 4000 i mnd når du har bygget opp en flott garderobe. Jeg har kåper, kjoler, skjorter og sko som begynner å bli ti år gamle. De passer fortsatt fint til nye klær jeg kjøper meg. Jeg prøver alltid å kjøpe klær som passer til resten av garderoben. Har funnet min klesstil. Man kan style fem bukser og ti bluser på mange ulike måter. Jeg bruker vesker, sko og skjerf til å variere plaggene og gi outfitene et preg og farger. Anonymkode: dce5c...893 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 Jeg henger meg på en del trender, men selvfølgelig ikke alle. Jeg kjøper aldri veldig dyre plagg, for det første har jeg ikke råd til det, for det andre så veit jeg at jeg blir drittlei av ei jakke hvis jeg må bruke kun den år ut og år inn for å forsvare prisen. Er alt for opptatt av mote. Jeg bruker mellom 0-800 i måneden på klær. Kjøper skjeldent ett plagg som koster over 500 kroner. Gensere, bluser og topper kjøper jeg gjerne på salg og/eller på billige butikker som Gina trikot, hm, Zara osv. Og jeg har plagg fra HM som har holdt seg fin i 10 år, og dyre plagg som ikke har holdt seg så bra, så jeg har ikke helt trua på at man MÅ bruke mye penger for å få kvalitet. Jeg tror de som har god råd liker å kjøpe dyre klær, og forsvarer det med at de varer så lenge, hehe. Anonymkode: c4a23...a65 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har plagg fra HM som har holdt seg fin i 10 år, og dyre plagg som ikke har holdt seg så bra, så jeg har ikke helt trua på at man MÅ bruke mye penger for å få kvalitet. Jeg tror de som har god råd liker å kjøpe dyre klær, og forsvarer det med at de varer så lenge, hehe. Anonymkode: c4a23...a65 Helt enig! Når plaggene ikke koster så mye så har man råd til å kjøpe flere og bytte på. Jeg kjøper klær som jeg liker og passer til meg, og billige kan ha helt grei kvalitet. Om man kjøper dyre plagg så bør man bruke de lenge for å forsvare prisen, og hvem ønsker å gå i det samme hele tiden. Jeg har råd til det men ser ikke helt vitsen. Anonymkode: b446e...f4b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 Det kan variere mye. Jeg kjøper både billig og dyrt. Men kjøper lite for bruk og kast, tenker meg godt om både før jeg kjøper en bukse til 400, og jakke til 12 000. Forrige måned brukte jeg 14 000, hvorav 10 000 var en veske. Men har også måneder der jeg bruker 0. Kjøper sjelden mer enn 2-5 ting i måneden. Anonymkode: 9dc80...a91
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 Bruker mellom 5000 og 7000 tenker jeg. Kjøper som regel billige bukser og topper, men legger penger i sko, vesker og kåper. Anonymkode: f0431...eec 1
Stina234 Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 4000 på snitt i måneden er 48 000.- i året. Syntes det er mye. Jeg kan nok bruke 4-5000 av og til på en måned men på snitt ligger jeg en del under. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Jeg bruker en del penger på klær - men ikke så mye som 4000/mnd. Det viktigste er uansett å holde seg slank og i god form - så ser man gjerne smashing ut helt gratis. Hjelper ikke med dyre klær og vesker om flesket buler ut. Anonymkode: 66049...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 Det kommer jo an på hva du mener med stil. Jeg har en klassisk stil, ganske tidløs, og er ferdig med å investere. Bruker 0-500 kr i mnd, stort sett 0,-. Bruker ikke moteplagg, og holder meg unna fast fashion. Kanskje ikke "moteriktig", men jeg bryr meg ikke. Får uansett ofte komplimenter for måten jeg kler meg på Kjøper kun ting som er second hand eller bærekraftig fra og med i år (bærekraftige materialer eller etiske bedrifter). Anonymkode: f943a...330 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 Dersom du kjøper plagg i klassisk stil kan du legge litt penger i de. Det ungene du kjøper for å følge moten kan du kjøpe billigere da moten forandrer seg hele tiden uansett. Men sko, jakke, kåpe, bluser osv. bør du kjøpe av gode materialer som varer en stund (bomull, ull/kashmir, silke, lin og vambusviskose er det eneste jeg kjøper. Styr unna polyester og lignende) Ei skinnjakke er også grei å ha, med mindre du holder deg unna av etiske årsaker. Anonymkode: 7b429...50d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 For de fleste er nok det en stor sum. SIFO budsjettet legger vel til grunn i underkant av 1000 kr i mnd på klær for en voksen person, så du er er 300% over det. Men hvis man har råd til det, hvorfor ikke? Anonymkode: 0d439...75f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom du kjøper plagg i klassisk stil kan du legge litt penger i de. Det ungene du kjøper for å følge moten kan du kjøpe billigere da moten forandrer seg hele tiden uansett. Men sko, jakke, kåpe, bluser osv. bør du kjøpe av gode materialer som varer en stund (bomull, ull/kashmir, silke, lin og vambusviskose er det eneste jeg kjøper. Styr unna polyester og lignende) Ei skinnjakke er også grei å ha, med mindre du holder deg unna av etiske årsaker. Anonymkode: 7b429...50d Åja; Og jeg bruker svært lite på klær nå som basisgarderoben er på plass. Brukte vel ca. 100 000,- på et år (for mange år siden) for å komme meg dit, og bytter stort sett bare ut basic plagg som ikke koster stort (t-skjorter, topper, undertøy og litt bukser og kanskje en genser og noen sommerkjoler, men jeg kjøper nok ikke bukser hvert år og kanskje to-tre gensere i året) Så nå kjøper jeg absolutt ikke klær hver måned, men det bør legges til at jeg absolutt ikke følger «moten» da den typen bukser f. eks som er moderne nå slett ikke er flatterende på noen ! Kle deg etter kroppsfasongen din og fokuser på å understreke dine beste sider, drit i såkalt «mote». Anonymkode: 7b429...50d
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. april 2019 #14 Skrevet 7. april 2019 (endret) Jeg mikser. Bryr meg ikke om prisen, men om hvordan det ser ut på og kvaliteten. Gidder ikke å kjøpe en helt plain genser til flere tusen kroner når jeg finner helt lik på HM. Har en jakke til 10.000 og en bukse til 200 kr fra Fretex, sko fra Wish til 300 kr, veske fra Burberry til 15.000... Har noen dyre nøkkelplagg, sko og vesker og så mikser jeg med Lindex, HM, Cubus, vintage og Fretex og BikBok etc. Endret 7. april 2019 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #15 Skrevet 7. april 2019 På 3.4.2019 den 15.08, AnonymBruker skrev: Jeg henger meg på en del trender, men selvfølgelig ikke alle. Jeg kjøper aldri veldig dyre plagg, for det første har jeg ikke råd til det, for det andre så veit jeg at jeg blir drittlei av ei jakke hvis jeg må bruke kun den år ut og år inn for å forsvare prisen. Er alt for opptatt av mote. Jeg bruker mellom 0-800 i måneden på klær. Kjøper skjeldent ett plagg som koster over 500 kroner. Gensere, bluser og topper kjøper jeg gjerne på salg og/eller på billige butikker som Gina trikot, hm, Zara osv. Og jeg har plagg fra HM som har holdt seg fin i 10 år, og dyre plagg som ikke har holdt seg så bra, så jeg har ikke helt trua på at man MÅ bruke mye penger for å få kvalitet. Jeg tror de som har god råd liker å kjøpe dyre klær, og forsvarer det med at de varer så lenge, hehe. Anonymkode: c4a23...a65 Nå snakker du om merker, ikke om kvalitet. At et plagg er dyrt er ingen garanti for at det er et plagg med kvalitet. Kvalitet koster mer enn Gina Tricot, HM, Zara osv. og da varer det plagget mye lenger enn 10 år (om du steller det sånn som det skal stelles). Anonymkode: 2c499...fca
CoolSistah Skrevet 8. april 2019 #16 Skrevet 8. april 2019 On 4/5/2019 at 8:44 PM, AnonymBruker said: Jeg bruker en del penger på klær - men ikke så mye som 4000/mnd. Det viktigste er uansett å holde seg slank og i god form - så ser man gjerne smashing ut helt gratis. Hjelper ikke med dyre klær og vesker om flesket buler ut. Anonymkode: 66049...0c0 Uenig! Jeg vet om mange overvektige som ser smashing ut! Tror det handler mer om interesse og stilsans. 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. april 2019 #17 Skrevet 8. april 2019 (endret) Jeg går i rent tøy som jeg synes er behagelig å gå i. Om det jeg går i er på mote eller ikke er noe jeg driter it. Det går som regel år mellom vær gang jeg kjøper noe nytt tøy. Tror aldri jeg har brukt over 500 kr på en genser eller bukse. Man kan vel si at jeg bruker mellom 500 og 1500 kr på tøy vært tiår. Endret 8. april 2019 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #18 Skrevet 8. april 2019 Jeg regnet sammen alt jeg brukte i fjor, det ble ca 14.000 på et helt år, og det synes jeg er mye. Derfor har jeg strammet inn, og i 2019 har jeg brukt 3700 til nå. Synes jeg har mange fine klær, og er opptatt av hva jeg har på meg, men om jeg kler meg bra, vet jeg ikke. Spørs alltid på hvem man sammenligner seg med, gjør det ikke? Jeg gidder i alle fall ikke bruke store summer på merkevesker o.l, da ville jeg heller brukt de pengene på reiser eller noe annet. Men om man har mye penger så prioriterer man kanskje annerledes og. Anonymkode: ac465...e75
Jegerikkeminskyld Skrevet 8. april 2019 #19 Skrevet 8. april 2019 (endret) Jeg gir blaffen i mote. Kunne ikke brydd meg mindre. Og 4000 i måneden på klær? Seriøst? Vet ikke om jeg bruker 4000 i året. Klær kan brukes mer enn en gang. Jeg får til og med komplimenter for stil og klesvalg. Endret 8. april 2019 av Jegerikkeminskyld 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #20 Skrevet 8. april 2019 På 3.4.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev: Du som er opptatt av mote og stil, og kler deg bra. Hva bruker du i måneden på klær og tilbehør? Jeg er inne i en periode der jeg bruker ca 4000,- i måneden på klær til meg selv. Er det mye? Anonymkode: 6f835...cb7 Hva er å kle seg bra? Hva er bra nok i dine øyne? Jeg har en rik garderobe med klær til både høy og lav pris, med ulike merker. Noe kjøpt på salg, noe i utlandet alt brukes til sin tid og anledning. For meg er det viktigere å selv føle meg vel, enn hva andre måtte synes og mene. At man er velstelt, ren og hel er faktisk bra nok for meg. Husk ogmpå at uansett hva du kler på deg, så blir ingenting bra om du ikke har veltilpasset undertøy under. Ingenting er styggere enn synlige truser og feil bh størrelse. Som eksempel, helsearbeidere med mørk boxer under hvit arbeidsbukse ser aldri bra ut. Noe de fleste selv tydeligvis ikke ser. Anonymkode: bbf8b...1ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå