Gå til innhold

Hvem arrangerer bursdag for barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn på snart 8 år, og jeg og far bor ikke sammen.

Hvert år, siden barnet fylte 4 år, har jeg tatt ansvar for å arrangere bursdag. Første året med mine venninner og deres barn, deretter bursdager på Lekeland/bowling med barna fra barnehage og nå skolen. Både jeg og far bor i 2-roms-leiligheter, så vi har ikke plass til 8-10 barn hjemme, derfor har vi spleiset på disse bursdagene. Det har kostet ca. 1000,- på hver.

Nå er det bare én måned igjen til årets bursdag, og jeg har funnet sted og pris, og kjøpt inn innbydelser og planlagt alt. Men far har nettopp blir bidragspliktig, og sier derfor at han ikke vil bidra til bursdagen i år. Jeg har ikke råd til å bruke 2000,- på bursdagsfeiring + gaver, kake, matosv, så enten må jeg finne på noe rimeligere, ellers så tenkte jeg å overlate bursdagen til han? 

Det har bare falt seg naturlig at jeg hvert år har påtatt meg dette bursdags-styret, og arrangert å vært tilstede med barna, men hvem sier at ikke far kan arrangere? Han klarer vel like bra å invitere de fra klassen og evt. sine venners barn? Hva synes dere?

I fare for at barnet ikke får noe bursdagsfeiring, fordi far ikke klarer å planlegge i tide; hvordan kan jeg evt. feire bursdagen på en rimeligere måte?

Anonymkode: ebcd3...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med utebursdag da? Bål hvor de får spikke spyd og grille pølser og kanskje marshmallows? Kanskje dere har en gapahuk i nærheten som dere kan bruke? Eventuelt kan du jo høre om det er mulig å låne en del av skolen? Eller kanskje en barnehage?😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På vår skole får vi låne gymsal gratis. Vi har heller ikke plass hjemme, men å bruke 2000 på selskap syntes jeg også er dyrt. Vi har vært på utebursdag med vårt barn, på sted med skur og gapahuk, barna får kle seg etter været. Da lager man feks hinderløype, sporløype med poster osv  

Men jeg er enig med at får kan arrangere dette han og. 

Anonymkode: 9da2c...f6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være et alternativ å arrangere det sammen med et barn i klassen som har bursdag samme måned? Da kan dere dele kostnaden på to.

Anonymkode: 583bf...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...