AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Enten det skyldes at den er gammel og syk eller om det skjer et uhell eller noe, hva gjør man da? (Nei det har ikke skjedd, jeg bare lurer ). Anonymkode: ee977...846
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Vi begravde vår i hagen. Pusen til ei nordlending jeg vet om døde om vinteren. Hun hadde den i fryseboksen frem til våren da det endellg gikk an å grave i jorda 😅 Anonymkode: 34ff7...dfe 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Putt den i bioavfallet eller grav den ned et sted. Anonymkode: 0e32b...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 Du kan få den kremert via dyrlegen. Ellers så pleier vel de fleste å begrave den tenker jeg? Anonymkode: 16f43...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi begravde vår i hagen. Pusen til ei nordlending jeg vet om døde om vinteren. Hun hadde den i fryseboksen frem til våren da det endellg gikk an å grave i jorda 😅 Anonymkode: 34ff7...dfe Må man ikke ta den med til veterinæren eller noe sånn at den blir registrert død? Og hva hvis man ikke har hage? Den kan jo ikke kastes i søpla, så fælt det hadde vært. Og å ha den i fryseboksen for evig og alltid blir litt ..rart! Anonymkode: ee977...846
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan få den kremert via dyrlegen. Ellers så pleier vel de fleste å begrave den tenker jeg? Anonymkode: 16f43...d4b Er det vanlig å gjøre det, vet du? Blir den borte eller er det meningen man skal få med aska på en liten urne eller noe? Sorry for mange teite spm, men jeg så på et veterinærprogram der en katt var syk, og begynte bare å lure på alt dette. Anonymkode: ee977...846 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 (endret) Min far kastet dem bare i søppla. Jeg vil si at man kan begrave dem i hagen eller i skogen. Endret 3. april 2019 av Aragorn ll Elessar 6
Gjest Skrevet 3. april 2019 #8 Skrevet 3. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man ikke ta den med til veterinæren eller noe sånn at den blir registrert død? Og hva hvis man ikke har hage? Den kan jo ikke kastes i søpla, så fælt det hadde vært. Og å ha den i fryseboksen for evig og alltid blir litt ..rart! Anonymkode: ee977...846 Jeg gikk selv inn på dyreidentitet og krysset av katten min som død når han døde hjemme. Og så ble han begravet i hagen.
Tvist Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 Jeg ville tatt min til dyrlegen for kremering. Man kan velge felles kremering eller seperat kremering. Ved seperat kremering kan man velge en urne og så får man urnen tilbake med asken. Er nok den løsningen jeg kommer til å gå for en dag. 6
_popcorn_ Skrevet 3. april 2019 #10 Skrevet 3. april 2019 Det er ulike regler for håndtering av kadaver. Noen steder kan man kaste det i restavfall, eller begrave i egen hage. Jeg personlig ville nok tatt pusen med til veterinær for kremering. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #11 Skrevet 3. april 2019 Du kan ta den med til veterinæren for å kremere den. Felleskremering koster ingenting, hvis jeg ikke tar helt feil. Da blir den brent sammen med andre døde dyr, og man får naturlig nok ingen aske tilbake. Ellers kan man betale 3000kr (usikker på om den prisen er riktig nå lenger), og da får man en urne med asken i. Anonymkode: 17ed0...407
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #12 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det vanlig å gjøre det, vet du? Blir den borte eller er det meningen man skal få med aska på en liten urne eller noe? Sorry for mange teite spm, men jeg så på et veterinærprogram der en katt var syk, og begynte bare å lure på alt dette. Anonymkode: ee977...846 Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg vet man ofte får opplyst at det er et alternativ når man feks avliver dyret hos dyrlegen. Dyrlegen putter da dyret i fryser og jeg regner med et eget firma ordner med kremasjon og kan gi deg asken hvis man ønsker. Her er feks en nettside https://www.kremo.no/kremering/ Ingen dumme spørsmål. Er lov å være interessert og søke kunnskap Anonymkode: 16f43...d4b 3
Gjest NotYou Skrevet 3. april 2019 #13 Skrevet 3. april 2019 Vi begravde pus i hagen og ringte dyrelegen etterpå slik at innkallinger osv ble stoppet. Begravde også hunden vår i hagen, men han ble avlivd pga alderdom.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #14 Skrevet 3. april 2019 Hvis den er chippet må du vel registrere den som død noe sted? Ellers er det bare å kremere eller begrave den Anonymkode: 1c09d...5bf 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #15 Skrevet 3. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis den er chippet må du vel registrere den som død noe sted? Ellers er det bare å kremere eller begrave den Anonymkode: 1c09d...5bf Jeg trodde alle katter var/måtte være chippet? - Takker for alle opplysende svar, så hjelpsomme dere er! Hvis jeg hadde katt ville jeg tatt den med for kremasjon selv om det er valgfritt. Anonymkode: ee977...846
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #16 Skrevet 3. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man ikke ta den med til veterinæren eller noe sånn at den blir registrert død? Og hva hvis man ikke har hage? Den kan jo ikke kastes i søpla, så fælt det hadde vært. Og å ha den i fryseboksen for evig og alltid blir litt ..rart! Anonymkode: ee977...846 Ga min døde katt til veterinæren, som hadde en egen fryser til katten, og veterinæren skulle begrave den selv, samt eventuelle andre dyr, når våren kom. Aner ikke om det er vanlig praksis. Eventuelt fikk jeg alternativ om å hente den til våren dersom jeg ville begrave pus selv. Trengte ikke registrere den som død, men den var ikke chippet . Anonymkode: 457ac...f14 1
ashera Skrevet 3. april 2019 #17 Skrevet 3. april 2019 Grav for Guds skyld dypt nok om dere begraver katten i hagen. Hos naboen klarte reven å åpne graven og løp rundt med en død kattunge i kjeften. ikke noe hyggelig. Når mine vandrer (måtte det bli lenge til), skal jeg få dem kremert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #18 Skrevet 3. april 2019 Når katter dør hjemme....Burde de ikke da vært hos dyrlege og blitt avlivet forlengst? Anonymkode: 0e32b...8a0 2
Splittbinders Skrevet 3. april 2019 #19 Skrevet 3. april 2019 Vi begravde våre på hytta. Tror ikke vi registrerte noe sted at de var døde, men dette er mange år siden og den gangen var det i alle fall ikke noe krav om chipping.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #20 Skrevet 3. april 2019 Dersom du har forsikring via Agria, må dyrlegen sende inn en attest som bekrefter at katten er død. Jeg har valgt å få mine katter kremert via dyrlegen, fikk igjen asken og ordnet med urne selv ( min ble avlivet hos veterinær, men du kan nok få ordnet med en evnt kremering via dyrlege uansett - dersom du ønsker det. ) Anonymkode: 0927b...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå