Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok for en uke siden tre nye hull i ørene i tillegg til de jeg har fra før, (ett ihvert øre). Er fortsatt super ømt, og kan fortsatt ikke sove på siden. Hvor lenge vil det være vondt? Er nok ikke betent, da det ikke er rødt rundt øredobbene, eller noe verk.

Anonymkode: 10d1d...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lenge. Iallefall når du tar flere hull samtidig, da tar det lengre tid før alle gror. 

Anonymkode: 05456...63f

Skrevet

Tatt hos frisør eller piercingstudio? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene, men her

https://www.okklinikken.no/hull-i-orene

Som sagt. Ikke rødt eller verk bare ekstremt ømt. Mest på den siden hvor jeg tok to hull.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene, men her

https://www.okklinikken.no/hull-i-orene

Som sagt. Ikke rødt eller verk bare ekstremt ømt. Mest på den siden hvor jeg tok to hull.

Ser ut som det er snakk om pistol, da kan du isåfall regne med at det er ømt lenge. Jeg hadde noen av mine i 10 år, problemer i hytt og pine før jeg bare fjernet dem. Bedre å ta hull med hul nål hos piercingstudio. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å være ømt lenge. Særlig siden du tok med pistol. Tok du i flipp eller brusk?

Anonymkode: 9c32c...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Tok i flipp

AnonymBruker
Skrevet

003E090D-7537-4136-8F54-3DE68594C252.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok være ømt i et par uker, særlig siden du tok med pistol. 

Men det var veldig fine hull da! 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg tok et ekstra hull i øreflippen kunne jeg ikke sove på den siden på et par uker.

Anonymkode: 9f6bb...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor blir det lissom mer ømt med pistol? Skulle tro det var omvendt når de presser den stor stanga sakte gjennom huden.. Og hvorfor skal det være bedre? Jeg har hatt 7 hull i brusk og flipp tatt med pistol og jeg har aldri opplevd noen komplikasjoner eller spesiell smerte. 

Anonymkode: 1632f...737

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan sove på den siden med to hull, men er ikke i nærheten av den siden med tre. Er ømt hele veien!

TS

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor blir det lissom mer ømt med pistol? Skulle tro det var omvendt når de presser den stor stanga sakte gjennom huden.. Og hvorfor skal det være bedre? Jeg har hatt 7 hull i brusk og flipp tatt med pistol og jeg har aldri opplevd noen komplikasjoner eller spesiell smerte. 

Anonymkode: 1632f...737

Fordi en pistol sprenger vevet idet den skyter smykket inn siden cellene dyttes til siden. Vevet (cellene) opplever sjokk og blodårene rundt sprenges. Da reagerer kroppen som på en inflammasjon. 

Med nål åpnes det opp forsiktig, vevet dyttes rolig fram og fjernes (ikke til siden som med pistol) , og man kan ta hensyn til hva man treffer. Det er minst påkjenning på vevet med hul nål på profesjonelt studio.

Jeg har seks piercinger, to tatt med pistol og resten tatt på piercingstudio. Har bedre opplevelse hos en piercingartist. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan sove på den siden med to hull, men er ikke i nærheten av den siden med tre. Er ømt hele veien!

TS

Er det like ømt når du tar på de på begge sider? Bruker du noe på hodet som lue eller pannebånd ute? Ørepropper eller headset?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ørepropper

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du noen tips til etterbehandling annet enn "vask med saltvann x antall ganger om dagen"?

Da jeg tok i brusk for 1 år siden fikk jeg beskjed om å ikke bruke noe som dekker ørene (Lue, pannebånd etc.), og være forsiktig med skjerf. Ørepropper ble jeg frarådet å bruke da det kan komme borti og irritere piercingen og jeg skulle også unngå å sove på siden så lenge som mulig. Omtrent en måned ihvertfall. 

Disse rådene er ikke bare for å forhindre infeksjon, men også bare enkel irritasjon som senker helingstiden. 

Skrevet

Kan hende de har truffet en nerve også. Ørene er fulle av nerver. Har ett hull som som ligger inntil en nerve i ene øret mitt og det er helt jævli vondt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...