Gå til innhold

Hva gjør man med «syke» barn på 1,5 år hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er i karantene fra barnehagen på grunn av spysyken. Hen er frisk og i fin form og vil nok kjede seg masse om vi bare er hjemme. Men hva er innafor å gjøre med et barn som potensielt er smittsomt? Er lekeplass ok? Tur i skogen, kjøpesenter? Tips til et aktivt barn der vi ikke smitter andre? 

Anonymkode: 16c6d...306

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ta med en unge med spysyken på et kjøpesenter? Virkelig?? Hva med å bare ta det litt med ro, ungen har ikke vondt av å være hjemme, å det måååå ikke skje noe rundt unger hele tiden, det er nettop slike ting som gjør at dagens unger ikke klarer å finne på noe sjøl. 

Anonymkode: 499a2...dec

• Liker 44
Skrevet

Vi var mest hjemme, kanskje en tur ut i hagen/nabolaget hvis formen er ok. Men det ble litt TV må jeg innrømme. Er selv gravid og hadde ikke energi til å finne på masse aktiviteter. 

Ville holdt meg unna andre unger. Vår gutt virka helt frisk i et døgn også spydde han plutselig igjen.. så man er ikke alltid helt safe selv om man tror det.. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ta med en unge med spysyken på et kjøpesenter? Virkelig?? Hva med å bare ta det litt med ro, ungen har ikke vondt av å være hjemme, å det måååå ikke skje noe rundt unger hele tiden, det er nettop slike ting som gjør at dagens unger ikke klarer å finne på noe sjøl. 

Anonymkode: 499a2...dec

tenkte at da sitter ungen i vogna og ikke tar på noe. Å slappe av hjemme med en hyper og utålmodig unge blir ingen god dag for noen. Jeg tenker motsatt av deg, det er et mye større problem at barn i dag vegeterer hjemme foran en skjerm enn at de finner på for mye ute. 

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er han smittefarlig, så hold ham unna steder med masse folk. Du ville vel neppe synes det var ok om folk utsatte deg og din unge for spysykesmitte, bare fordi de syntes det var kjedelig å være hjemme? 

Gå for all del ut om dere ønsker, men hold dere unna lekeplasser og kjøpesentre. En tur i skogen, mye å leke med der, f.eks. 

Ellers kan man hygge seg hjemme med bøker, spill, lek, og sang. 

Anonymkode: 91059...343

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tv, byggeklosser og andre inneleker, lage mat sammen, kanskje gå en liten rolig tur. Ikke lekeplass eller kjøpesenter eller andre steder man kan treffe andre barn. 

Anonymkode: 9c4f3...3dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

tenkte at da sitter ungen i vogna og ikke tar på noe. Å slappe av hjemme med en hyper og utålmodig unge blir ingen god dag for noen. Jeg tenker motsatt av deg, det er et mye større problem at barn i dag vegeterer hjemme foran en skjerm enn at de finner på for mye ute. 

ts

Om ungen din er hyper og utålmodig, kommer han virkelig til å klare å sitte i vognen og ikke ta på noe på et kjøpesenter...? 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SusanneLorentze skrev:

Vi var mest hjemme, kanskje en tur ut i hagen/nabolaget hvis formen er ok. Men det ble litt TV må jeg innrømme. Er selv gravid og hadde ikke energi til å finne på masse aktiviteter. 

Ville holdt meg unna andre unger. Vår gutt virka helt frisk i et døgn også spydde han plutselig igjen.. så man er ikke alltid helt safe selv om man tror det.. 

ja, hadde ungen vært slapp og sliten så hadde litt tv vert ok, men ikke når hen er aktiv og i vanlig form. Det kan godt være formen blir dårligere igjen, men da er det jo bare å dra hjem...

TS

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om ungen din er hyper og utålmodig, kommer han virkelig til å klare å sitte i vognen og ikke ta på noe på et kjøpesenter...? 

Ja, hen elsker det. Syntes det er kjempestas med masse folk og ting som skjer rundt hen.  Morsomt at du tror det er gutt ;) 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hen elsker det. Syntes det er kjempestas med masse folk og ting som skjer rundt hen.  Morsomt at du tror det er gutt ;) 

ts

Hva er morsomt med det? Det er to kjønn å velge mellom, det er da helt normalt at man velger et random kjønn og bruker "han" eller "hun". 

"Hen" er ikke et ord, selv om det ser ut til at du tror det. Og hva rolle spiller det hvilket kjønn barnet er? Jeg har to gutter, så for meg faller det naturlig å bruke "han" når jeg ikke vet kjønnet på barnet, men snakker om et barn generelt. 

• Liker 29
Skrevet

Ta evt en tur i skogen hvor det ikke er andre folk. 

Ikke lekeplass eller butikker hvor han kan smitte andre ved å ta på noe eller nyse. Det er jo ikke bare i barnehagen det smitter! 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barn i karantene, holdes unna folk. Så enkelt. Gå gjerne ut i hagen/skogen (ikke ta offentlig transport) eller noe sånt, men ikke kjøpesenter eller en lekeplass med andre unger.

Anonymkode: e9e8f...4a3

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han smittefarlig, så hold ham unna steder med masse folk. Du ville vel neppe synes det var ok om folk utsatte deg og din unge for spysykesmitte, bare fordi de syntes det var kjedelig å være hjemme? 

Gå for all del ut om dere ønsker, men hold dere unna lekeplasser og kjøpesentre. En tur i skogen, mye å leke med der, f.eks. 

Ellers kan man hygge seg hjemme med bøker, spill, lek, og sang. 

lekeplasser er ganske så tomme en onsdag kl. 11 da... men enig i å holde han unna å smitte andre, det er jo derfor jeg spør etter forslag til slike aktiviteter.

Bøker og sang kommer det definitivt til å bli mye av, men vi orker ikke det en hel dag...

ts

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

En unge = han. Et barn = Det.

Anonymkode: 66dcb...800

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Wow, du klarer ikke å handtere en hyper unge på 1 1/2 år hjemme noen dager 😳 Ungen vokser og blir større. Hvordan skal du da klare å håndtere den da? 

Du tenker ikke på at ungen kan smitte andre på kjøpesenteret? Det er grunner til at ungen har ikke får komme i barnehagen, nemlig for at h•n er smittsom, dette gjelder selvsagt alle andre steder enn i barnehagen også.

Jeg tenker på en annen ting også, å det er å lære ungen fra den er liten at er man syk og hjemme fra skolen, så er det ikke greit og finne på masse ting utenfor hjemmet, men man holder seg hjemme. Lærer man det fra man er barn så drar man gjerne den lærdommen og holdningen videre i voksenlivet. 

Anonymkode: 40002...2bb

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Barn i karantene, holdes unna folk. Så enkelt. Gå gjerne ut i hagen/skogen (ikke ta offentlig transport) eller noe sånt, men ikke kjøpesenter eller en lekeplass med andre unger.

Anonymkode: e9e8f...4a3

å unngå offentlig transport syntes jeg er ekstremt. Så lenge man ikke tar på ting må det vel være greit. Et barn i en vogn er ikke spesielt slitsomt i en halvfull buss. Voksne mennesker har jo ikke karantene fra jobb i 48 timer om de har hatt spysyken, det er det at små barn tar på elt og putter elt i munnen som gjør de så smittsomme. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lekeplasser er ganske så tomme en onsdag kl. 11 da... men enig i å holde han unna å smitte andre, det er jo derfor jeg spør etter forslag til slike aktiviteter.

Bøker og sang kommer det definitivt til å bli mye av, men vi orker ikke det en hel dag...

ts

Om han tar på ting på lekeplassen, kan baselusker og viruser komme på tingene han tar på, og så overføres til andre som seinere leker der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

å unngå offentlig transport syntes jeg er ekstremt. Så lenge man ikke tar på ting må det vel være greit. Et barn i en vogn er ikke spesielt slitsomt i en halvfull buss. Voksne mennesker har jo ikke karantene fra jobb i 48 timer om de har hatt spysyken, det er det at små barn tar på elt og putter elt i munnen som gjør de så smittsomme. 

TS

Hosting og nysing = dråpesmitte. 

Voksne folk koster staten/arbeidsgiver penger om de er borte fra jobb. Man har bare x  antall egenmeldingsdager i året, og kan følgelig ikke være vekke fra jobben like lett som unger kan være vekke fra barnehagen. 

Hvorfor oppsøke plasser med folk når det ikke er nødvendig? Jeg skjønner at det kan være kjedelig å ha begrenset med muligheter, men du har tross alt ganske mange muligheter? Som nevnt; turer ut i skogen, whatnot. Det er snakk om 1-2 døgn, ikke en uke.. Man klarer holde seg unna folk i et par dager. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

TS

Du er ganske uvitende. På min arbeidsplass har vi 48 timers karantene etter man har spydd eller hatt diaré. 

Jeg jobber i helsevesenet med eldre og syke mennesker. Mange av de overlever ikke om de blir smittet. 

Anonymkode: 40002...2bb

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hosting og nysing = dråpesmitte. 

Voksne folk koster staten/arbeidsgiver penger om de er borte fra jobb. Man har bare x  antall egenmeldingsdager i året, og kan følgelig ikke være vekke fra jobben like lett som unger kan være vekke fra barnehagen. 

Hvorfor oppsøke plasser med folk når det ikke er nødvendig? Jeg skjønner at det kan være kjedelig å ha begrenset med muligheter, men du har tross alt ganske mange muligheter? Som nevnt; turer ut i skogen, whatnot. Det er snakk om 1-2 døgn, ikke en uke.. Man klarer holde seg unna folk i et par dager. 

Jeg sier ikke at jeg skal det, jeg spør etter forslag til aktiviteter uten masse fare for å smitte folk. Det er jo hele trådens tema🙄

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...