Gå til innhold

Hvordan reagerer hunden din om andre passer den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skal bort og andre passer hunden min så går den å ser etter meg hele tiden. Virker ikke som den roer seg.

Hvordan reagerer din hund?

Anonymkode: ef713...791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det eksen min som er fast hundepasser, og hunden vår elsker å være hos han og kona! Hun får bl.a ligge i dobbeltsenga sammen med de, gjerne under dyna med egen hodepute. Noe hun ikke får lov til hjemme hos oss.. 

I tillegg går de fjellturer hver dag der hunden får løpe fritt (ikke når det er båndtvang da).. vi går såklart også lange turer hver dag, men vi har ikke anledning til fjelltur hver dag. 

Så, jeg tror ikke hun savner oss så innmari mye når vi er bortreist og hun er hos eksen og kona akkurat 😄 

Men hun er alltid kjempeglad for å komme hjem igjen, da klenger hun seg til meg og kommer med noen skikkelige sytelyder samtidig som at halen går som ei trommestikke. Borte bra, men hjemme best 🙂 

Er innmari glad for at eksen min og kona er hundepassere, det gjør det litt lettere å reise bort når jeg vet at hunden har det godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min tar det kjempefint, men hun elsker å møte andre folk og er stort sett trygg på alt og alle.

Anonymkode: 9a32f...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Vår pleide å bruke noen timer på å roe seg ned. Snuse i alle hjørnet. Ble liggende stille veldig lite osv. Før hun fant roen og var som normalt. 

Anonymkode: 1cfa2...316

AnonymBruker
Skrevet

Har en generelt stressa hund med separasjons angst, og han følger alltid etter meg hvor enn jeg går. 

I fjor så måtte en «fremmed» passe på han, det var en nabo som jeg kjente. Vel bikkja dreit langt opp i om jeg hentet han en uke senere, for hans del så kunne han bodd der enda lenger 😅

Anonymkode: 30f11...b29

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hund med separasjonsangst. Han leter etter meg konstant, til og med når han er hjemme alene med samboer. Han roer seg aldri hos andre, og er kjempesur på meg når jeg kommer og henter ham fordi jeg har vært borte.

• Liker 1
Skrevet

Mine bryr seg ikke stort så lenge det er mennesker de kjenner. Så lenge det finnes mat, turer og kos så slår de seg raskt til ro :) Den ene hunden elsker å være hos foreldrene mine. Setter i et leven når den skjønner hvor vi skal og den vil helst ikke bli med hjem igjen 😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt han på kennel ett par ganger, over ett par dager, og det har gått veldig fint. Noen venner hadde han hjemme hos seg, det gikk ikke! Han roet seg ikke, bjeffet masse, og var generelt stresset. 

Har og hatt pass til han hjemme, og det har gått så som så. Kommer helt an på hvem det er, og hva de gjør.  For eksempel svigerfar er kjempeflink med hunder, og hunden har respekt for svigerfar. Mens hunden hater svigermor (og det går begge veier.. )

Anonymkode: bdfc6...4ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer hundene til søsteren min når de er vekke. To av dem er glade og fornøyde og oppfører seg som hjemme. Sistemann er engstelig av seg, og blir utrolig klengete. Skal være helt oppi meg hele tiden (også når jeg er på do), og vekker meg minst en gang om natten med å stikke snuten oppi meg og dulte til meg for å forsikre seg om at jeg virkelig er der. 

Anonymkode: 7c4bb...262

Skrevet

Min kan pipe litt og se etter meg, men det går veldig fort over. Hun er trygg og glad i mennesker og dyr. Jeg setter henne aldri bort til mennesker hun ikke kjenner, de må ha møtt henne før de passer henne. Den forrige hunden min hadde separasjonsangst pga en vanskelig start på livet (fikk henne da hun var 4). Det var få som kunne passe henne, men hos enkelte gikk det veldig bra. Det jeg fant ut med henne var at det var psykologi i det. Om jeg leverte henne hos noen og gikk, var det krise for henne hele dagen. Men om barnevakten hentet henne f.eks. utenfor så det var hun som gikk fra meg, da gikk det bra! 

AnonymBruker
Skrevet

Går veldig fint her, men det er fordi hunden vår kun passes av familiemedlemmer den har vært vant til å bli passa av fra valpetiden. Så den føler seg nesten like "hjemme" der som hjemme hos oss. Tar med noen av tingene til hunden også, slik at den forstår at den skal være der. Sier ikke "hade" til hunden og gir den forståelsen for at jeg blir lenge borte... prøver bare å forlate huset som om det skulle vært en vanlig arbeidsdag og jeg snart kommer hjem. For hunden min er sånne "jeg tar kofferten min og forlater"-seanser langt verre enn den tiden den er borte fra meg.

Når det er sagt så er den veldig fornøyd når jeg kommer hjem igjen, og følger hakk i hæl overalt jeg går. Den legger seg heeelt inntil meg på sofaen og bruker flere dager bare på å være nært.

Anonymkode: ce924...18b

AnonymBruker
Skrevet

Min datters hund elsker å være hos meg, for her gjelder helt andre regler enn hjemme. Hun blir litt kresen de første dagene hun er hjemme igjen, da. 😂

Anonymkode: e9d28...dcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...