Gå til innhold

Du med kompleks PTSD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 47 år, og fungerer pr i dag godt. Jeg har utdannelse og jobber 100%. Brukte lenger tid enn det som var estimert på utdannelsen, og har i ettertid hatt lange perioder med sykmeldinger. Har gått i traumeterapi og det har hatt veldig god effekt. Traumene mine er et resultat av et liv med min far som utøvde fysisk og psykisk vold hvor jeg hver eneste dag var livredd og jeg ble tvunget til taushet. Har minimal kontakt med ham i dag, men han forsøker iherdig å opprettholde kontakten. Hver gang telefonen ringer og jeg ser det er han går jeg øyeblikkelig i panikk og bruker gjerne resten av dagen på å roe meg ned. Det er vanskelig og har preget livet mitt og gjort alt kronglete og skummelt.

Anonymkode: 34df5...e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 🙂 

Jeg er 30 år og kvinne. Har alltid vært skoleflink og svært aktiv i idrett, men slet mye psykisk.

Droppet fort ut av utdannelsen pga ekstremt mye indre uro og kroppslige plager som kom på grunn av traumer. Skjønte ikke den gang at det var traumer og heller ikke hva jeg sto i på hjemmebane, så tok meg sammen så godt jeg kunne og jobbet meg oppover i arbeidslivet.

Vært i svært nedbrytende forhold både fysisk og psykisk, blitt voldtatt i nær relasjon, oppvokst med foreldre som hadde svært manglende evne til å håndtere eller kjenne på følelser og ikke minst støtte meg i mine følelser og opplevelser. 

Kroppen sa stopp lenge, men jeg overså det og tenkte at det jeg opplevde ikke var så ille. Jeg var alltid smilende, positiv, engasjert og imøtekommende. Det var ikke før jeg traff min nåværende kjæreste at alt kollapset. Da kunne jeg slappe mer av og så ting utenfra. Fikk også en behandler som skjønte at jeg hadde kompleks ptsd (tidligere har behandlere sett på meg som for høytfungerende til behandling på Dps etter kort tid).

Sa opp fulltidsstillinger min for to år siden. Har nå sagt opp den lille deltidsjobben jeg fikk før oppstart i behandling også. Innsett at jeg kun må jobbe med å etablere gode rutiner i meg selv og lære å ta vare på meg selv på nytt. Kommer trolig til å bytte helt bransje og håper jeg vil komme tilbake i 100% jobb om noen år 😇🙏❤️

Anonymkode: 54383...9fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...