Gå til innhold

Innkalling til 17.mai komitèarbeid - har jeg gått for langt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er organisasjonsansvarlig for 17.mai-feiringen i år. I forbindelse med innkalling til dugnadsarbeidet, har jeg sendt rundt skriv til alle navnene innenfor gjeldende rode. Vi har ikke så forferdelig mange å ta av, så for å øke sjansen for at flest mulig stiller opp og ikke lurer seg unna, har jeg bedt alle som ikke kan stille å ringe meg personlig og redegjøre for hvorfor de ikke kan stille.

SMS aksepteres ikke og besvares heller ikke. Jeg har også gitt beskjed i skrivet at det vil nevnes hvem som melder avbud, for å indirekte oppmode til felles innsats og oppmøte, samt at manglende svar også vil nevnes på en egen «uavklar situasjon»-liste.

Men nå som jeg har sendt rundt skrivet til alle personene på listen, har også tankene meldt seg. Har jeg vært frekk ved å spesifisere hvordan de skal ta kontakt med meg ? Jeg tenkte at vi må ha klare regler rundt dette, men jeg er litt småengstelig for at dette vil bli tatt litt ille opp av enkelte nå.

Anonymkode: e93d3...1b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var litt voldsomt. Dette er frivillig arbeid. Er redd for at du møter mer motstand på denne måten. Samtidig så skjønner jeg hvorfor du gjør det. Det er vanskelig å få folk til å gidde å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: 9bf08...036

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Og nevne hvem som melder avbud? Ikke den beste måten å komme på godfot med folk akkurat. Jeg hadde ikke vært særlig villig til å hjelpe til, gidder liksom ikke å bli truet med å bli hengt ut foran alle. 

Anonymkode: 13334...e62

• Liker 40
Skrevet

Du oppnår nok motsatt respons enn det du håpet på med den metoden. 

• Liker 37
Skrevet

Hadde dette blitt lagt ut i går, hadde jeg tenkt at det var en aprilspøk. Forvente muntlig forklaring? Eh nei. Dette kan du ikke forlange. 

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du blir så populær

Anonymkode: 7062a...bba

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Oi...du har gått for langt. Å kreve innsyn i folks liv må den måten er ikke engang lovlig.

Jeg hadde ringt å sagt jeg ikke kom og det ikke angikk deg hvorfor. Men nå er jeg i overkant direkte 

Anonymkode: e8728...6d0

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Gapestokkmentalitet oppnår man ingenting med og ja, det var en helt ubrukelig måte å gjøre dette på.

Anonymkode: c4a78...05a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare frekk, men helt nazi. 

Anonymkode: a3722...394

• Liker 21
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke svart om jeg hadde fått en slik beskjed. Det for være måte på. Om du skal berge arrangementet bør du snarest legge deg skinnplaggene og beklage at du tok fullstendig av. Deretter kan du begynne på nytt og spørre pent. 

• Liker 42
Skrevet

Dette var jo litt voldsomt... Jeg hadde nok blitt provosert og ikke svart. 

• Liker 20
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er GYLDIG grunn for deg da? Kun egen død og begravelse?

Hadde jeg fått et sånt skriv hadde jeg ringt og skjelt deg ut. Du har jo avskrevet deg muligheten for en høflig mail eller SMS, så da hadde det blitt den muntlige varianten.

Hvem døde og gjorde deg til Rode Dronning der du befaler hva dine undersåtter skal gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke svart bare på pur F, for dette var en drøy melding å få!

Anonymkode: 8f80a...a6f

• Liker 28
Skrevet

Ja, det var frekt.  Det blir 17 mai fest, selv om ikke alle de 349 stykker du sendte mail til vil eller kan.

• Liker 17
Skrevet

Den var drøy. Det er fare for at oppslutningen blir rekordlav i år, men du kan jo legge deg flat og beklage.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er organisasjonsansvarlig for 17.mai-feiringen i år. I forbindelse med innkalling til dugnadsarbeidet, har jeg sendt rundt skriv til alle navnene innenfor gjeldende rode. Vi har ikke så forferdelig mange å ta av, så for å øke sjansen for at flest mulig stiller opp og ikke lurer seg unna, har jeg bedt alle som ikke kan stille å ringe meg personlig og redegjøre for hvorfor de ikke kan stille.

SMS aksepteres ikke og besvares heller ikke. Jeg har også gitt beskjed i skrivet at det vil nevnes hvem som melder avbud, for å indirekte oppmode til felles innsats og oppmøte, samt at manglende svar også vil nevnes på en egen «uavklar situasjon»-liste.

Men nå som jeg har sendt rundt skrivet til alle personene på listen, har også tankene meldt seg. Har jeg vært frekk ved å spesifisere hvordan de skal ta kontakt med meg ? Jeg tenkte at vi må ha klare regler rundt dette, men jeg er litt småengstelig for at dette vil bli tatt litt ille opp av enkelte nå.

Anonymkode: e93d3...1b4

Skyndt deg å send en ny mail og be om unnskyldning for den første mailen. Kan du si til alle at noen hacket seg inn på eposten din og skrev den første mailen? 

Anonymkode: 18944...fe3

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...