Gå til innhold

Positive graviditetstester, redd for at jeg har mista..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Jeg fikk en tydelig positiv RFSU(?) test i går, og dro rett på apoteket for å kjøpe en clearblue digital. Og jeg sitter å lurer litt over dette(mulig jeg overtenker meget da), for jeg hadde da siste «mens» 16. Februar. Unnfangelsen skjedde 1.mars, og hele 17 dager etter unnfangelsen får jeg da en litt «kraftig» blødning i en dag - og så er det bare rester i tre dager etterpå.

men kan en festeblødning komme så sent som 17 dager etter unnfangelsen?

og hvis jeg hadde mista, hadde jeg da kjent på smerter i ryggen og i magen i dag? For jeg innbiller meg jo at jeg ikke hadde kjent det hvis det ikke var noe som vokste inni der?

jeg er megaforvirra, det er vel sikkert et symptom det og? Ja, det er min første:)

Anonymkode: be561...9fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du mister så tidlig i svangerskapet så oppleves det mer eller mindre som en vanlig mens - ikke nødvendigvis med smerter o.l. På den andre siden er det også vanlig med småblødninger. Så det kan nok ha gått begge veier - om du ikke blør mer, så kan du be legen din om å få måle hcg med et par dagers mellomrom. Om du fortsatt er gravid bør det doble seg ca hver 2.-3. dag.

Anonymkode: 875f5...d2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan blø selv om man er gravid og murringer i mage og rygg er normalt.

Anonymkode: 9f518...5a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du mister så tidlig i svangerskapet så oppleves det mer eller mindre som en vanlig mens - ikke nødvendigvis med smerter o.l. På den andre siden er det også vanlig med småblødninger. Så det kan nok ha gått begge veier - om du ikke blør mer, så kan du be legen din om å få måle hcg med et par dagers mellomrom. Om du fortsatt er gravid bør det doble seg ca hver 2.-3. dag.

Anonymkode: 875f5...d2a

Jeg har noen småblødninger. Ikke hele dagen, men bare litt slik rosa i blandt. Det begynte på lørdag, var litt derfor jeg testa. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Jeg fikk en tydelig positiv RFSU(?) test i går, og dro rett på apoteket for å kjøpe en clearblue digital. Og jeg sitter å lurer litt over dette(mulig jeg overtenker meget da), for jeg hadde da siste «mens» 16. Februar. Unnfangelsen skjedde 1.mars, og hele 17 dager etter unnfangelsen får jeg da en litt «kraftig» blødning i en dag - og så er det bare rester i tre dager etterpå.

men kan en festeblødning komme så sent som 17 dager etter unnfangelsen?

og hvis jeg hadde mista, hadde jeg da kjent på smerter i ryggen og i magen i dag? For jeg innbiller meg jo at jeg ikke hadde kjent det hvis det ikke var noe som vokste inni der?

jeg er megaforvirra, det er vel sikkert et symptom det og? Ja, det er min første:)

Ts her! Glemte også å nevne på at puppene mine er litt «rare», og jeg har gått ned litt i vekt. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Glemte også å nevne på at puppene mine er litt «rare», og jeg har gått ned litt i vekt. 

Noen få kvinner fortsetter å ha mensen når de er gravide, og noen får mensen første periode etter man er gravid. Så det kan være dét eller det kan være at du mistet. Rådet over med å be legen din om å måte HCG minst to ganger med noen dagers mellomrom, er lurt. Hvis nivået tydelig går opp (dobling hver 2-3 dager) er du gravid. Hvis det står stille eller går ned, er noe sannsynligvis galt/du har mistet. 

Du kan også gå og få tatt ultralyd (innvendig). Hvis fosteranlegget er friskt, skal de kunne se hjertet banke nå. I uke 7 (som du i så fall er i nå) kan der være litt vanskelig, men fra uke 8 (fra 7 hele uker etter første dag i siste mens - altså fra lørdag) skal de klare det. De vil uansett kunne måle lengden og si alderen. Hvis du vet helt sikkert når du hadde eggløsning, vil det fortelle om noe er galt også. 

Jeg gikk til ultralyd selv i den perioden, for jeg trengte å se hjertet banke for å ikke uroe meg selv for mye.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Men viste clearblue positiv? 

Anonymkode: 810ff...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...