Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest flere tråder hvor man får beskjed om å være skeptisk ovenfor kjæreste/samboer dersom den ikke åpner sms/snap/messenger etc i ditt påsyn. Og enda verre hvis partneren har slått av varsler eller ikke forhåndsvise innhold på skjermen på smarttelefonen.

Hvorfor er dette galt og hvorfor skal slikt oppfattes som tegn på utroskap? Jeg finnes ikke i nærheten av å være utro og det kommer aldri til å skje, likevel åpner jeg ikke sms foran noen andre og innholdet er ikke på forhåndsvisning. Den enkle grunnen til det er at ting som sendes til meg anser jeg som noe som bare er for mine øyne. Det en venninne sender meg skal ikke min mann/foreldre/barn/kollega kunne lese. Og i jobben kommer det tidvis beskjeder som ikke skal sees av andre. 

Hvorfor skal alt tolkes i verste mening?

Anonymkode: 74464...518

• Liker 6
Skrevet

Tror det er noe med at mange mennesker ofte har en følelse av å ikke strekke til i bunn, derav frykten for å bli forlatt for noe bedre. Da er det lett å bli skeptisk av den minste ting  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er som deg, og mange har de innstillingene fordi de har noe å skjule for partneren. Spesielt om partneren brått endrer innstillingene og vokter telefonen mer er det noe man bør være obs på. Jeg er som deg og ser på telefonen min som veldig privat, men sånn har jeg alltid vært. 

Anonymkode: adce0...e35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også skikkelig hemmelighetsfull. Anser alle meldinger, mails og notifikasjoner som private, men det er jo ikke noe hemmelig jeg mottar og sender akkurat. Jeg er bare en privat type. Synes rett og slett det er ubehagelig å åpne meldinger og mail i andres påsyn. 

Anonymkode: dc72d...fba

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke hemmelighetsfull over min snap/meldinger overhodet.  Mannen min kan når som helst gå inn å lese eller sjekke og vi har begge kodene til telefonene til hverandre.  Men vi gjør det ikke, ser ikke noen grunn. 

Skrevet

Fordi det ofte er et varseltegn 😬

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ofte ett varseltegn,  men det kommer jo og helt an på! Din mann\kjæreste vil jo være vant med dette siden dag1, det er jo deg... Det er annerledes om partneren er åpen fra dag1, så plutselig skal ting skjules, og varslinger er av. Er jo da man blir mistenksom, og det er jo ett varseltegn.. 

Min mann har alltid hatt åpen telefon, så fikk han en jobb der meldinger og samtaler ofte er litt mer "hemmelige", han har med en del "brukere", og de kan skrive ting i meldingene som ikke alle skal se. Alt fra adresser til andre ting (de skal ikke skrive sensitive opplysninger på sms, men mange gjør det allikevel), og derfor har han ikke på varsler osv. Samtidig er aldri telefonen hans hemmelig. Han skjuler ikke noe. Han kan be meg svare på en sms (privat), eller ta telefonen om han er opptatt og det er en vi kjenner som ringer. Han skjuler den ikke. Hadde han begynt å gjemme den vekk, endre kode og vokte den som en hauk, så hadde jeg og blitt mistenksom, det ligger i vår natur. 

Anonymkode: 3976c...837

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte et fellestrekk utro mennesker har, med det at de vokter over PC og telefon, plutselige endringer av lyder, passord og skjuling av det som tidligere kom opp på skjermen.

Må selvfølgelig sees i kontekst, en sammenheng med andre ting, men av erfaring med 2 utroe livspartnere kan jeg si at jeg iallefall er på vakt og blir mistenksom om min partner plutselig endrer atferd på denne måten.

Anonymkode: c11c8...8a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller det er et varselstegn om slike vaner endrer seg.

Jeg har ikke på varsler på sosiale medier, skjermen min skrur seg kun på i forhåndsvisning om jeg får en sms eller noe fra messenger. Samme med hans. Ingen av oss er som hauker over telefonene våre, og vi ser ofte hverandre skrive til andre. 

Anonymkode: 11961...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann(nå x) slo av alle varslingene på tlf sin, foruten om lyden. Han var utro! Før utroskapen var alle varslingene på. Han løy mye. Han startet med å trene mye, noe han aldri gjorde mens vi var sammen. Tilliten ble brudd. Skilsmissen er en tøff prosess, men nå er den endelig snart over.

Anonymkode: c46c3...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks hadde alltid tlf på bordet. Jeg kunne ta den om den ringte. 

Ett bra tegn, men dog utro.

Anonymkode: 590b1...5b1

Gjest NotYou
Skrevet

Min telefon viser heller ingen varsler, men mannen min bruker gjerne min telefon hvis hans ligger langt unna, og omvendt. Er ikke han jeg «skjuler» noe for, men kollegaer og andre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke privatliv i seg selv som er problemet. Men 1) plutselig endret atferd, 2) nærmest hysterisk atferd i forhold til å passe på telefonen. 

Jeg har skjult visning, han har ikke. Vi åpner ikke meldinger og snap mens vi sitter tett sammen - dette er jo privat kommunikasjon til oss. Vi kan hverandres koder, og låner hverandres telefoner ved behov, men har aldri (og har heller aldri mistenkt at han) har snoket. 

Anonymkode: ce653...038

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Min telefon er privat av de samme grunner som i HI. Innholdet i telefonen er privat.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2019 den 21.33, Caipiroska skrev:

Fordi det ofte er et varseltegn 😬

Men hvorfor er det et varseltegn? Det må da være lov å ikke ønske at mobilen skal være som en åpen bok uten å bli mistenkt for utroskap. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det et varseltegn? Det må da være lov å ikke ønske at mobilen skal være som en åpen bok uten å bli mistenkt for utroskap. 

Det handler om mangelen på tillit til partner. Tyv tror andre stjeler. I forhold hvor det ikke har vært noe muffens har vi begge hatt et avslappet forhold til dette, man beholder privatlivet, men i situasjoner hvor det er naturlig å låne bort telefonen har vi gjort det, uten å en gang tenke tanken at den andre snoker. (Man skal bytte musikk, eller skrive en sms mens partneren kjører bil feks.) Mens i forhold med utroskap har partneren vært supernøye med å aldri låne bort telefonen, og logget av facebook på pc'en bare de skal ut og tisse, og den utro partnern har også en tendens til å snoke, fordi man kjenner andre på seg selv. Ellers enig med de som sier at endret adferd er et rødt flagg, men noen svindler og bedrar altså helt fra starten også. 

Anonymkode: 24e45...640

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere vært i ett langt forhold der det aldri var noe usikkerhet og utroskap (som jeg vet). Jeg hadde ikke tastelås, tenkte aldri tanken, og det falt meg aldri inn å sjekke tlf eller sosiale medier til partneren. Jeg tenkte aldri tanken. I ettertid har jeg vært i ett langt forhold med en som viste seg å lyve masse, kontakte drøssevis av damer bak ryggen min, bruke datingapper i åresvis bak ryggen min, og var utro. Der fikk jeg raskt en dårlig magefølelse, jeg følte at det var noe som ikke stemte. Mye små tegn....og jeg avslørte han gjentatte ganger, jeg ble knust, han lovet bot og bedring og gull og grønne skoger og gråt seg til ny sjanse....igjen og igjen. Man må nesten ha vært der for å skjønne hva slikt dreier seg om. Små tegn, klumpen i magen...man tar skjeldent feil, er mitt inntrykk. 

Anonymkode: 67772...0be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...