AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 SFO plassen ble oppsagt pga manglende betaling fra 1.april. Får vi plassen tilbake når vi har betalt det vi skylder? Negative kommentarer kan dere spare dere for,vi har det tøft nok fra før av nå. Har heldigvis nettopp fått meg en dagmammajobb mens jeg venter på en bedre betalt jobb,men da er jeg avhengig av SFO plass. Anonymkode: 83a5c...39b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Er det ikke bedre å ringe kommunen og høre? Anonymkode: 34144...6b2 5
applestories Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Kommer helt an på hvor strenge din kommune er.
Bondenisse Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Det vet vi ikke. Kommer an på om SFO har kapasitet. Ta kontakt med leder på SFO/kommunen og spørr.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, Bondenisse skrev: Det vet vi ikke. Kommer an på om SFO har kapasitet. Ta kontakt med leder på SFO/kommunen og spørr. Er vel neppe noen som vil la barnet begynner på SFO rett før skoleåret er over,så de har jo plass til han. Anonymkode: 83a5c...39b 3
Sensi Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Syns det er rart om dere ikke skulle få tilbake plassen. Ordner seg nok. Stå på. 😊 2
Siri_H Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 I min kommune ville du fått tilbake plassen på dagen dersom gjelden ble dekket og du søkte ny SFO-plass. Jobber som SFO leder og slike situasjoner er faktisk ikke så uvanlige. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel neppe noen som vil la barnet begynner på SFO rett før skoleåret er over,så de har jo plass til han. Anonymkode: 83a5c...39b Det er vel omtrent like rart som å ikke betale SFO regningen. Anonymkode: 34144...6b2 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, Sensi skrev: Syns det er rart om dere ikke skulle få tilbake plassen. Ordner seg nok. Stå på. 😊 Dessverre har vi mistet plassen en gang før pga masse rot med NAV der vi ikke fikk pengene vi hadde krav på. Gjorde opp ca en uke etter vi hadde mistet plassen å fikk den da tilbake. Spørs hva som skjer denne gangen :S Anonymkode: 83a5c...39b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel omtrent like rart som å ikke betale SFO regningen. Anonymkode: 34144...6b2 Nei jeg skulle vel heller latt vær å kjøpe mat til oss.. Anonymkode: 83a5c...39b 3
Sensi Skrevet 2. april 2019 #11 Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har vi mistet plassen en gang før pga masse rot med NAV der vi ikke fikk pengene vi hadde krav på. Gjorde opp ca en uke etter vi hadde mistet plassen å fikk den da tilbake. Spørs hva som skjer denne gangen :S Anonymkode: 83a5c...39b Men da vet kommunen at dere ikke har det lett. Jeg tror fremdeles det vil ordne seg. Men hvis dere har så lite penger får man da ikke redusert kostnad? Eller er det bare for aleneforeldre? Stå på videre. Håper dere klarer å komme dere ut av den økonomiske knipa. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 8 minutter siden, Sensi skrev: Men da vet kommunen at dere ikke har det lett. Jeg tror fremdeles det vil ordne seg. Men hvis dere har så lite penger får man da ikke redusert kostnad? Eller er det bare for aleneforeldre? Stå på videre. Håper dere klarer å komme dere ut av den økonomiske knipa. Ja både SFO og de som sender ut faktura vet hvordan situasjonen er. Har heldigvis dagmammajobb frem til skoleåret er over,så skal ikke være noe problem å betale SFO fremover. I kommunen jeg bor i så tilbyr de dessverre ikke redusert foreldrebetaling. Anonymkode: 83a5c...39b
Sensi Skrevet 2. april 2019 #13 Skrevet 2. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja både SFO og de som sender ut faktura vet hvordan situasjonen er. Har heldigvis dagmammajobb frem til skoleåret er over,så skal ikke være noe problem å betale SFO fremover. I kommunen jeg bor i så tilbyr de dessverre ikke redusert foreldrebetaling. Anonymkode: 83a5c...39b Men da tenker jeg det ordner seg med plass. Alle er tjent med det. Både barn, dere og SFO. Dårlig gjort av kommunen å ikke gi støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #14 Skrevet 2. april 2019 5 minutter siden, Sensi skrev: Men da tenker jeg det ordner seg med plass. Alle er tjent med det. Både barn, dere og SFO. Dårlig gjort av kommunen å ikke gi støtte. I nabokommunen er det redusert barnehagebetaling men nå bor vi en liten kommune så de har kanskje ikke økonomi til det. Anonymkode: 83a5c...39b
Ulrikke Skrevet 2. april 2019 #15 Skrevet 2. april 2019 Har jobbet flere år som SFO-leder, og familier som kommer i den situasjonen får plassen tilbake den dagen betaling er bekreftet! Helt sikker på det ordner seg, men sjekk med kommunen for sikkerhets skyld! 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #16 Skrevet 2. april 2019 Du skal jobbe som dagmamma, hvorfor trenger du da SFO plass? Hadde det ikke vært rimeligere for dere å ha det barnet hjemme etter skole også? Anonymkode: 1cc45...0c5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #17 Skrevet 2. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal jobbe som dagmamma, hvorfor trenger du da SFO plass? Hadde det ikke vært rimeligere for dere å ha det barnet hjemme etter skole også? Anonymkode: 1cc45...0c5 Passer tre unger så blir mye styr å hver dag måtte hente småen på skolen,da kan jeg jo aldri finne på noe med ungenr jeg passer,for jeg må skyndte meg tilbake til skolen for å hente sønnen min. Det blir feil at det skal gå utover ungene jeg passer,da vil jeg heller bruke tiden med ungene på å gå i åpen barnehage der de stortrives Er avhengig av buss foresten + at det er ca 15 minutter å gå fra buss-stoppet til skolen. Anonymkode: 83a5c...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå