Amistad Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 (endret) Hei godtfolk. Jeg vet at dette er et forum, og at man skal snakke med fastlege eller legevakt for å få råd. men jeg lufter dette litt, for å høre om noen har noen svar uansett. baby 6 mnd gammel feber 5 dager så tempfall etc l Endret 3. april 2019 av Amistad
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Hvorfor i alle dager har dere valgt å ikke følge legens anvisning for medisin ?!! Men ja, baby høres ut som den er smertepåvirket. Ring legen. Og gjør som legen sier denne gangen så dere ikke gjør det enda verre. Anonymkode: 0aee6...c41 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Hva viste crp? Kan være fritt å få sjekket den igjen etter så mange dager med feber. Anonymkode: 9c323...c21
purreløk Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Ring legevakten og forhør deg. Det er derfor vi har den. Ingen spørsmål og bekymringer (spesielt om egne barn) er for dumme 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Ring legevakten og hør ❤️ men det er ikke uvanlig med temperaturfall hos barn når de får en del smertestillende (selv om det er innenfor anbefalt grense). Min på 7 måneder har også vært syk med feber. Etter 4 Paracet fordel på 1,5 døgn falt tempen ned til 35 grader. Gjorde også dette en gang når eldste var baby. Ringte legevakten med eldste og fikk beskjed om at dette ikke var uvanlig. Varme de godt og måle på nytt fikk vi beskjed om. Tempen steig igjen med begge, men tok tid å varme de. Har dere sjekket for uvi? Siden baby fortsatt har temp og relativt høy etter så mange dager, og kommer med skrikeutbrudd (dette kan de gjøre når de tisser) ville jeg tatt med en urinprøve til legevakt/lege eller bedt de ta en prøve. Anonymkode: 9795b...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 Lav temperatur kan være tegn på sepsis, så dere bør komme dere til legen fort som fy! Anonymkode: a67e1...5ea
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Lav temperatur kan være tegn på sepsis, så dere bør komme dere til legen fort som fy! Anonymkode: a67e1...5ea 36,6 er ikke sepsis-lavt. Men enig i at en telefon til legevakt eller fastlege er på sin plass. Anonymkode: c3448...539
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: 36,6 er ikke sepsis-lavt. Men enig i at en telefon til legevakt eller fastlege er på sin plass. Anonymkode: c3448...539 Sier du det du besservisser. Jammen bra du benyttet deg av anledningen til å korrigere innspillet mitt som om du var guds gave til menneskeheten når du uttaler deg. Når syns du man skal begynne å mistenke sepsis når temperaturen går plutselig fra høy til lav? Det kan jo aldri skyldes forsettelig av LPS i blodbanen når barnet har hatt feber i dagesvis. Hvor lang tid bruker bakterier på å dø i tilstrekkelig antall til at man skal mistenke sepsis? Når det er multiorgansvikt? Hvor mange pasienter med sepsis har du behandlet? Neppe like mange som meg. Anonymkode: a67e1...5ea
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du det du besservisser. Jammen bra du benyttet deg av anledningen til å korrigere innspillet mitt som om du var guds gave til menneskeheten når du uttaler deg. Når syns du man skal begynne å mistenke sepsis når temperaturen går plutselig fra høy til lav? Det kan jo aldri skyldes forsettelig av LPS i blodbanen når barnet har hatt feber i dagesvis. Hvor lang tid bruker bakterier på å dø i tilstrekkelig antall til at man skal mistenke sepsis? Når det er multiorgansvikt? Hvor mange pasienter med sepsis har du behandlet? Neppe like mange som meg. Anonymkode: a67e1...5ea Lol. Anonymkode: 674d1...9dc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Så så jenter.... ikke krangle no... her er det mest sannsynlig vanlig infeksjon med virus. Om det er sepsis, så skjønner man det fort. Da er barnet som regel så sykt at du heller tinger 113 enn fastlegen. Anonymkode: 16641...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå