AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Hei! Jeg har en dom tilbake i 2015 på noe mindre navsvindling fra 2010. Fikk 30 timer samfunnstraff, og forandret livet mitt mye siden da. Har nå bachelor grad, fast godt betalt jobb, stabilt forhold og eier hus. Jobben planlegger nå tur til USA i 2020. Jeg har ingen problemer med å være ærlig med sjefen min om tidligere tabber, men før jeg går videre lurer jeg på om jeg har noe sjans å få komme inn i USA med en slik dom? Jeg synes å huske at de er strenge på det? Anonymkode: 5afc4...45b
blazius Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 (endret) Søk om innreise via ESTA, da får du umiddelbart beskjed. Får du nei der kan du søke om visum, da må du gjennom et intervju hvor saken får en konkret vurdering. Det finnes en oversikt over hva slags forhold som kan nekte deg innreise på https://www.uscis.gov/policymanual/HTML/PolicyManual-Volume12-PartF-Chapter5.html Endret 2. april 2019 av blazius 2
The Kitten Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Det er ikke slik at alle som har en dom på seg blir nektet innreise til USA. Søk ESTA og hvis det ikke går, så vær helt ærlig med ambassaden når du søker visum. Jeg er ganske sikker på at de ser på følgende (ikke i prioritert rekkefølge) a) Gjentagelsesfare b) Alvorlighetsgrad c) Sannsynligheten for at den kriminelle handlingen utføres i USA d) Hvor streng staff du fikk 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Vold og rus er det de er mest strenge på, så tror dette skal gå bra. Du får beskjed ganske kjapt når du søker Esta. Anonymkode: c5427...0d8 1
Hentacruel Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 Det er helt sikkert at du får lovlig innreise til USA hvis det ikke oppgis at du har en kriminell fortid. Amerikanske myndigheter har heller ikke tilgang norske strafferegistre så den eneste som kan ødelegge for dine innreisemuligheter er hvis du tyster på deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå