AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Prøver å gjøre en lang historie kort. Vi har ett barn på 3år, som det har vært "noe" med siden hun var nyfødt. Vi har tatt dette opp med helsestasjonen på hver kontroll. Vi har hatt henne med til lege. De har alltid sagt at det ikke er noe, og det har lagt i overflaten at vi har vært hysteriske. Nå viser det seg at hun faktisk har sterk nedsatt hørsel, og nå kan vi endelig få gjort noe med dette. Føler det er for sent, men det viktigste er at hun får hjelp. Vi har nå fått mange tips om at vi burde klage på fastlege og helsestasjon. Har lest på fylkesmannen sine sider, og at man kan klage for å få rett behandling, det gjør hun jo nå. Så vet ikle helt om vi burde klage? Hva har en klage for seg egentlig? De burde hørt på oss, og hjulpet oss med henvisning, men nå er hun jo i systemet og får hjelp. Vet ikke om jeg orker å krangle med helsestasjonen for ingenting. Vet ikke hva man kan oppnå med en klage? Er det noen andre her som har klaget inn helsestasjonen, hvordan gikk det? Anonymkode: 3024b...231 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Jeg har ikke formelt klaget, men jeg var nokså tydelig på at jeg ikke var fornøyd når vi omsider fikk henvisning til øyelege og ungen var langsynt +8 samt hadde skjeve hornhinner. Da hadde vi sagt i 2 år at hun ikke så godt nok. Helsesøster og lege viftet med en av disse knallfargede lekene innen synsfeltet og sa 'neida, ikkeno galt her'. Huff. Anonymkode: 70d87...b87
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke formelt klaget, men jeg var nokså tydelig på at jeg ikke var fornøyd når vi omsider fikk henvisning til øyelege og ungen var langsynt +8 samt hadde skjeve hornhinner. Da hadde vi sagt i 2 år at hun ikke så godt nok. Helsesøster og lege viftet med en av disse knallfargede lekene innen synsfeltet og sa 'neida, ikkeno galt her'. Huff. Anonymkode: 70d87...b87 Det er absolutt ikke greit, misstenker du slikt ved ett eventuelt neste barn kan du høre om din lokale optiker kan hjelpe dere😊 Anonymkode: 6cbdd...f93
Fjaselina Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Eg hadde nok troppa opp på legekontoret og helsestasjonen og vore streng mamma. Dei treng å få vite at dei har bomma, for å kunne gjere det betre neste gong. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 45 minutter siden, Fjaselina skrev: Eg hadde nok troppa opp på legekontoret og helsestasjonen og vore streng mamma. Dei treng å få vite at dei har bomma, for å kunne gjere det betre neste gong. Hvordan vil du legge frem klagen da? Troppe opp på lederens kontor? Hva har det egentlig for seg? Anonymkode: 825da...61b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil du legge frem klagen da? Troppe opp på lederens kontor? Hva har det egentlig for seg? Anonymkode: 825da...61b Bare si det på neste kontroll. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg sa, men jeg mener jeg ringte helsestasjonen og lett syrlig informerte om at jentungen faktisk hadde sterkt nedsatt syn. Gi gjerne uttrykk for at du er oppgitt over at hun har fått forsinket hjelp fordi du ikke har blitt tatt på alvor. Anonymkode: 70d87...b87 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Du vinner ikke noe på å klage, men det kan være til hjelp for de som kommer etter deg 😊 Anonymkode: 3e16c...f5c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 Jeg ville tatt det opp på lederens kontor ja for å være sikker på at riktig person får vite om dette. Troppet selv opp på lederens kontor å ba om å få bytte helsesøster pga jeg ikke var fornøyd,var heldigvis ikke noe så alvorlig som dette. Den nye helsesøsteren tar der jeg sier på alvor,så når jeg begynte å mistenke at sønnen min hadde asperger så tok hun det på største alvor å satte meg i kontakt med de rette instansene. Anonymkode: af29c...318 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 Anbefaler deg å sende et brev til helsestasjonen hvor du gjør rede for hvorfor du er misfornøyd. Anonymkode: c9793...bac 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 Jeg ville sendt en formell klage. En klage som skal behandles i tråd med retningslinjer og som kan klages videre. Dette fordi hvis man bare går til leder så vil det ikke kunne ha konsekvenser (tilsyn osv) og da er de ikke nødvendigvis ta like hardt tak i sånt som når de evt er pålagt det! Du hjelper de som kommer etter deg, og kanskje noen før deg som ikke har blitt hørt godt nok. Hilsen mamma som selv er sjokkert over hvor mye som går helsepersonell hus forbi for tiden. Har saker både når det gjelder barnet mitt og meg selv. Har lært jeg må kreve, ikke spørre. Jeg må gjøre research selv, og fortelle legen om regelverk osv... jah... Anonymkode: f1b28...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå