AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Her jeg bor er det ofte sterk matos og annen merkelig lukt av noe som svir i luftveiene og nese. Enten sur gammel sigarettrøyk, hasj, eller andre virkelig sure og ekle ting. Vi har ventilasjonsanlegg i leilighetene så merker godt når naboer lufter matos ut i ganger eller røyker inne. Lukter også støvete betongbygg, sliks om på enkelte butikker i større byer. Jeg har ingenting inne som kan være synderen, og har fjernet alt av duftlys og oljer for å finne ut av dette. Allikevel dukker lukta opp. Særlig på kveldstid. Lukter særlig fra ventilasjonrør og mot enkelte naboer. Men denne merkelige lukta som svir i luftveiene fatter jeg ingenting av. Plagene forsvinner straks jeg forlater bygget. Kan det være røyking av vannpipe, heroin eller andre ting? Anonymkode: dc0a9...26c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Lukter det meste fra matlaging til vaskemidler til røkelse og sigarettrøyk. Luktet da personen i etasjen under døde og lå hele sommeren før de skjønte det ikke var kloakkrelatert. Anonymkode: 8c119...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her jeg bor er det ofte sterk matos og annen merkelig lukt av noe som svir i luftveiene og nese. Enten sur gammel sigarettrøyk, hasj, eller andre virkelig sure og ekle ting. Vi har ventilasjonsanlegg i leilighetene så merker godt når naboer lufter matos ut i ganger eller røyker inne. Lukter også støvete betongbygg, sliks om på enkelte butikker i større byer. Jeg har ingenting inne som kan være synderen, og har fjernet alt av duftlys og oljer for å finne ut av dette. Allikevel dukker lukta opp. Særlig på kveldstid. Lukter særlig fra ventilasjonrør og mot enkelte naboer. Men denne merkelige lukta som svir i luftveiene fatter jeg ingenting av. Plagene forsvinner straks jeg forlater bygget. Kan det være røyking av vannpipe, heroin eller andre ting? Anonymkode: dc0a9...26c Hva slags bygg bor du i? Hvor gammelt er det? Anonymkode: 6dbe7...435
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lukter det meste fra matlaging til vaskemidler til røkelse og sigarettrøyk. Luktet da personen i etasjen under døde og lå hele sommeren før de skjønte det ikke var kloakkrelatert. Anonymkode: 8c119...2bc Ups. Hvordan luktet det? Anonymkode: dc0a9...26c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags bygg bor du i? Hvor gammelt er det? Anonymkode: 6dbe7...435 Det er vel betong og fra 70 tallet tror jeg? Anonymkode: dc0a9...26c
pessimistisk Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Får ikke inn noen lukter inn i min leilighet, men dette er et ganske nytt bygg da. Men kjenner ofte lukten av asiatisk mat i gangen da det bor noen asiatere, men det plager meg ikke bortsett fra at jeg blir veldig sulten😅 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukter det meste fra matlaging til vaskemidler til røkelse og sigarettrøyk. Luktet da personen i etasjen under døde og lå hele sommeren før de skjønte det ikke var kloakkrelatert. Anonymkode: 8c119...2bc What ??? Stakkars person var det ingen som etterlyste vedkommende ? 😟 Anonymkode: 41fa3...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: What ??? Stakkars person var det ingen som etterlyste vedkommende ? 😟 Anonymkode: 41fa3...f3d Virket ikke sånn så lenge som han lå. Anonymkode: 8c119...2bc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 Vi er spesielt plaget med lukt etter at naboen har vært på do. Lukten sprer seg i hele leiligheten vår. Svært plagsomt Ellers lukter vi det også når vedkommende røyker og lager mat. Anonymkode: 4c93c...7c0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #10 Skrevet 3. april 2019 Hasj. Eller mulig det er weed. Litt irriterende men som oftest sitter jeg og sniffer det inn og humrer litt. Gidder ikke melde fra. Hasj eller ihvertfall marijuana blir snart legalisert uansett, ser 19 land og 33 stater i usa har legalisert medisinsk marijuana. Røyklukt fra balkongen under! Mye mer plagsomt enn den det første. Ingen matlukter her i blokken. Anonymkode: a1e9b...24f
Million Skrevet 3. april 2019 #11 Skrevet 3. april 2019 Inne i leiligheten min merker jeg ingenting til naboenes lukter. Men ofte om sommeren merker jeg det når verandadøren står åpen ut til balkongen, og naboen under meg sitter og røyker. Av en eller annen grunn går han utenfor oppgangen (det står en benk der) om vinteren, og om sommeren bruker han sin egen balkong å røyke på. Plager meg egentlig ikke så veldig mye, men kanskje bittelitt irriterende at røyken siver inn i min leilighet, så det lukter røyk hos meg. Jeg stenger da balkongdøren og åpner et vindu på en annen vegg i stedet. Samme nabo har en kone eller samboer som virker å være utrolig flink til og glad i å lage mat. Og så godt det lukter! Kjenner matlukten når jeg kommer ut i oppgangen og går forbi døren deres. De er polske, og lager mat som dufter himmelsk. Har vært et par ganger jeg har vært på nippet til å ringe på døren og spørre:"Kan jeg få oppskriften på det du lager til middag nå?" Av en eller annen grunn lukter det også veldig sterkt parfyme i oppgangen når de kjører en vaskemaskin. Badet (der vaskemaskinen står) ligger bare et par meter i fra utgangsdøren, så antar lukten brer seg lett. Men hvorfor det kan lukte så sterkt vaskemiddel og parfyme, det aner jeg ikke. Kjenner ikke noe fra de andre naboenes dører. Kanskje polakkene har en "utett" dør? De har en annen dørmodell enn andre i oppgangen.
GammelKaktus Skrevet 3. april 2019 #12 Skrevet 3. april 2019 Jeg får ikke inn noe matlukt i leiligheten, men kjenner lukt ute i fellesgangen av og til. 🤗
TomHm Skrevet 3. april 2019 #13 Skrevet 3. april 2019 Stortsett hasj lukt i oppgangen her, men det gjør meg ingenting. Sjelden gang lukter det mat også.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #14 Skrevet 3. april 2019 Kjenner ingen lukt fra naboene inne i leiligheten min. Men fy F for en lukt i gangen! Søppel, svette, mugg bladet med indisk mat. Jeg setter ut luftfriskere og lufter hver dag før jobb, men det hjelper ei. Fysj! Anonymkode: 7d378...1f8
_popcorn_ Skrevet 3. april 2019 #15 Skrevet 3. april 2019 Bor i trebygg fra 50tallet. Er mye matlukt i trappeoppgangen, og om naboen over lager mat med sterk lukt så kan det komme en svak matlukt i gangen hos meg. Lukter også svakt når han tenner i peisen. Eneste plagsomme med lukten er at man blir så sulten og fristet av lukten 😮 1
Daria Skrevet 3. april 2019 #16 Skrevet 3. april 2019 Jeg hører mye, men lukter ingenting. Det lille som kommer av lukter kommer utenfra, først og fremst når naboen ved siden av sitter og røyker på balkongen eller han rett under steker fisk for vidåpent vindu og jeg har vindu eller verandadør åpent.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #17 Skrevet 3. april 2019 Lukter av og til i stua når naboen vegg i vegg tar seg en røyk. Men jeg tenker det er sånt man må regne med når man bor i en sliten blokk. Ingen planer om å bo her resten av livet uansett. Ellers, som de andre her sier. Matlukt i gangen. Egentlig bare koselig det Anonymkode: 1a10f...af5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #18 Skrevet 3. april 2019 Lukter aldri noe, bor i blokk fra 1961. Anonymkode: d3bea...784
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #19 Skrevet 3. april 2019 Jeg bor i blokk fra 70-tallet, i Groruddalen. Kjenner ingen lukt inne i leiligheten vår, men det hender det lukter veldig god mat i oppgaven. En sjelden gang lukter det hasj på balkongen, men det opplever naboene våre fra vår balkong også, så. Anonymkode: 7e4f8...729
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #20 Skrevet 3. april 2019 Jeg var plaget av røyklukt på badet, da ventilasjonsanlegget dro med seg heftig røykelukt fra han under og opp til meg. Glad det bare var på badet. Ellers var det ikke så mye lukter. Bodde i høyblokk og tok heis opp, men de gangene jeg måtte gå ned trappegangen merket jeg til tider matlukt. Men så lenge det bare er i oppgangen, er det helt greit for meg. (med unntak av de gangene jeg var på diett fordi jeg konkurrerte i en idrett med vektklasser, og det oste pizzalukt i heisen hele veien opp). Anonymkode: ec7ec...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå