Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg liker å ha håret oppsatt som en dult/topp når jeg er hjemme og når jeg sover, bare for å få det vekk fra ansiktet og nakken. Problemet er at håret blir sånn som på bildet under, selvom jeg ikke har hatt den lenge. Dette er ikke på det verste engang. Jeg har egentlig helt rett hår, men kan få syke krøller med en gang jeg har hatt det oppsatt. Som dere ser er det tørt og slitt, men ser absolutt ikke så ille ut når jeg har det løst. Er det noen som har noen tips til produkter eller noe annet jeg kan gjøre med det? Har aldri sett folk med rett hår ha et så stort problem etter å ha det oppsatt, men er gjerne fordi håret mitt både er slitt, tørt og tynt? 

1231730193_hr.thumb.jpg.34616defaf712bdd30c2109d43c761b6.jpg

Anonymkode: 2e6a4...b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem. Så begynte å flette håret mitt i stedet.. nå er håret mitt mye bedre og finere. 

Anonymkode: 52701...1f6

• Liker 1
Skrevet

Du må bruke sånne hårstrikk. Da blir det ikke merker i håret. 

22320204-D05D-441B-A33A-170FCD5D30EE.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske flott hår, men det liker IKKE sånne knuter.  Ikke ha det sånn mer, det sliter tydeligvis på hår.

Anonymkode: 16d01...65f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du har håret oppsatt i knute hele tiden, så blir håret veldig slitt akkurat der du har hårstrikket. Håret knekker til slutt rett av der hårstrikket har vært. Anbefaler virkelig ikke at du sover med knute om natten. Hvis du absolutt vil ha håret bort fra ansiktet når du skal sove, så er det veldig fint å flette det.

Anonymkode: 415af...b6c

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Hilde1302 skrev:

Ja, disse er faktisk ganske fine. Sliter ikke på håret som andre strikker gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer nok av at håret ditt er knusktørt og porøst. Vil som noen anbefaler prøve å gå over til å flette, hvis du er avhengig av bun bør du bruke spiralstrikk (invisibobble). Anbefaler deg også å prøve å bruke olaplex shampo, balsam og kur + en fuktighetskur. Produktene er dyre, men varer lenge.

Anonymkode: 5b24d...e49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må flette det når du sover, ikke lage knute. Hvilken knute lager du forresten?

Anonymkode: e780a...91f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å lage den første, men uten nåler. Har aldri fått floker av den men har heller ikke sovet med den: 

Anonymkode: e780a...91f

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Hilde1302 skrev:

Sist gang jeg brukte slike, satt håret mitt seg bomfast :fnise: 
Hastetur til frisør og hun slet og styrte og spurte forsiktig: -Hva tenker du om kort hår?
Så endte opp med en dritstilig "lang" pixie frisyre :P
Aldri mer slike strikk!
(Og jeg hadde langt hår, ned til korsrygg, fikk anbefalt slike strikk av en annen frisørvenninne av meg som var frelst en periode..)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Chizue skrev:

Sist gang jeg brukte slike, satt håret mitt seg bomfast :fnise: 
Hastetur til frisør og hun slet og styrte og spurte forsiktig: -Hva tenker du om kort hår?
Så endte opp med en dritstilig "lang" pixie frisyre :P
Aldri mer slike strikk!
(Og jeg hadde langt hår, ned til korsrygg, fikk anbefalt slike strikk av en annen frisørvenninne av meg som var frelst en periode..)

Samme opplevelse her. Sånne strikker kan sette seg fullstendig fast og det er kun saks som hjelper. 

Anonymkode: d9e0b...c81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiralstrikker setter seg bare fast dersom de strammes for mye. Da kan det være noe herk å få dem ut igjen. Utover det, er dette de beste strikkene, for de sklir ikke ut like lett som vanlige strikker. Jeg bruker bare slike nå for tiden.

Anonymkode: c8970...3fd

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte sånne spiralstrikker. Sov med dem også, mot rådet fra frisøren. Det endte til slutt med alle flokers mor og jeg måtte klippe meg kort. 

AnonymBruker
Skrevet

Som andre har sagt, flett heller håret for å få det bort fra ansiktet. Sliter mindre og du kan også få fine bølger når du tar det ut. Bruk gjerne noe fuktprodukter i det før du fletter, eksperimenter med litt forskjellige typer fiskebein eller pariserfletter og se hvordan håret ser ut etterpå. 

Liker du ikke at fletten henger i nakken så kan du brette den opp og bruke en klype eller stor spenne.

Det former seg nok også mye fordi det er tørt, stivt og overprossesert, så hårkurer og oljer vil gjøre at det ikke former seg så sinnsykt etter hvor strikker har vært.

Anonymkode: 63497...3af

AnonymBruker
Skrevet

Bruk en god shampoo, balsam og fuktighetskur med 1-2 ganger i uken. Kan også vurdere proteinkur, men ikke like ofte som fuktighetskuren. En god olje i tuppene etter hver hårvask. Gode produkter er f.eks fra joico, redken eller sp. 
Jeg er ikke fan av de strikkene som er vist over her, men bruker noe ala disse: https://www.glitter.no/harstrikk-stor

Anonymkode: 56688...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Stor hårspenne og leave in produkter. 

Du blir vant til spennene etterhvert

Anonymkode: 94a60...142

AnonymBruker
Skrevet

Flett det iallefall på natta, da slipper du mixmastersveisen.

Anonymkode: 9a221...1a8

AnonymBruker
Skrevet

De spiralstrikkene er grusomme. De setter seg fast, kjennes ut som gummistrikker når man prøver å få dem ut. Forferdelige. 

Jeg bruker store strikker og ikke så stramt om natten. Når jeg hadde lenger hår så bøyde jeg meg fremover og flettet håret i en hestehale, men uten strikk. Den satt jo ikke supergodt og så ikke ut, men jeg skulle jo ligge, så da var det bra nok. Flettet hår blir ikke flokete på samme måte. 

Anonymkode: 5a6b0...2b6

Skrevet

Jeg fatter virkelig ikke hvordan folk kan ha så mye problemer med spiralstrikkene? Jeg bruker alltid strikk hjemme, og har brukt disse dag og natt i ett år. Jeg bruker å glatte håret etter vask og med disse strikkene holder det seg glatt helt til neste vask, får ikke ett eneste hakk eller bølg i håret. Og jeg skjønner ikke hvordan de kan sette seg fast, men nå har ikke jeg så veldig tykt hår. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg liker å ha håret oppsatt som en dult/topp når jeg er hjemme og når jeg sover, bare for å få det vekk fra ansiktet og nakken. Problemet er at håret blir sånn som på bildet under, selvom jeg ikke har hatt den lenge. Dette er ikke på det verste engang. Jeg har egentlig helt rett hår, men kan få syke krøller med en gang jeg har hatt det oppsatt. Som dere ser er det tørt og slitt, men ser absolutt ikke så ille ut når jeg har det løst. Er det noen som har noen tips til produkter eller noe annet jeg kan gjøre med det? Har aldri sett folk med rett hår ha et så stort problem etter å ha det oppsatt, men er gjerne fordi håret mitt både er slitt, tørt og tynt? 

1231730193_hr.thumb.jpg.34616defaf712bdd30c2109d43c761b6.jpg

Anonymkode: 2e6a4...b3e

Er det der extensions? Det håret ser jo helt fake ut😮

Anonymkode: 335ba...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...