AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Det ville være greit om dere som har erfaring med liknende saker kunne gi råd ang. denne saken. Jeg har jobbet som praktikant hos arbeidsgiveren i 6 måneder og mer enn 3 års som vikariat til faste ansatte etter den perioden. Arbeidsgiver nekter å gi 100% fast kontrakt etter 3 års vikariat status til meg og har snakket om kun 50% fast kontrakt. Jeg har sjekket reglene om at etter 3 års vikariat status blir ansettelsen beregnes som fast ansettelse automatuisk. Hva må jeg gjøre nå? Arbeidsgiveren sier at de har ingen mulighet for 100% fast ansettelse men de har gitt 100% fast kontrakt til de andre som hadde ansiennitet og ble fast ansatte før meg. Har jeg rett til 100% fast ansettelse? Hvem må jeg snakke med ang. denne saken? Anonymkode: 58317...259
Traktor Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Du har rett på fast ansettelse etter 3 år med samme stillingsprosent som vikariatet ditt. Du sier ingenting om hvilken stillingsprosent du hadde. Da blir det umulig for oss å si om du har rett på 100 prosent. 1
brukeren2014 Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det ville være greit om dere som har erfaring med liknende saker kunne gi råd ang. denne saken. Jeg har jobbet som praktikant hos arbeidsgiveren i 6 måneder og mer enn 3 års som vikariat til faste ansatte etter den perioden. Arbeidsgiver nekter å gi 100% fast kontrakt etter 3 års vikariat status til meg og har snakket om kun 50% fast kontrakt. Jeg har sjekket reglene om at etter 3 års vikariat status blir ansettelsen beregnes som fast ansettelse automatuisk. Hva må jeg gjøre nå? Arbeidsgiveren sier at de har ingen mulighet for 100% fast ansettelse men de har gitt 100% fast kontrakt til de andre som hadde ansiennitet og ble fast ansatte før meg. Har jeg rett til 100% fast ansettelse? Hvem må jeg snakke med ang. denne saken? Anonymkode: 58317...259 PS: Jeg har jobbet 100% i løpet av 3.5 år siden jeg begynte hos arbeidsgiver
brukeren2014 Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, Traktor said: Du har rett på fast ansettelse etter 3 år med samme stillingsprosent som vikariatet ditt. Du sier ingenting om hvilken stillingsprosent du hadde. Da blir det umulig for oss å si om du har rett på 100 prosent. PS: Jeg har jobbet 100% i løpet av 3.5 år siden jeg begynte hos arbeidsgiver
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 da håper jeg for din del at du er organisert Anonymkode: 8e538...9db
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Du har, iht. AML paragraf 14-9 6. ledd, krav på oppsigelsesvern (i praksis fast ansettelse) dersom du har vært vikar i mer enn 3 år sammenhengende. Prosenten du har krav på et gjennomsnittsprosenten av det du har jobbet de siste 3 årene. At arbeidsgiver ikke har ledig stilling til deg er deres problem. I så fall må de la deg gå i vikariater med tilsvarende stillingsprosent til det blir en ledig hjemmel. Anonymkode: e67d4...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå