AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #21 Del Skrevet 2. april 2019 Hvis du tenker det er flaut, så må du være flau over mye her i livet gitt.. Anonymkode: 211ab...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #22 Del Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, SupaWoman skrev: Hva betaler dere for å få dagligvarer på døren? Morgenlevering - ingenting. Aviser og brød til butikkpris. Litt påslag på juice, kaffe og pålegg. Meny - 60. Kolonial - varierer avh. av tidspunkt Anonymkode: c0dbf...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #23 Del Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morgenlevering - ingenting. Aviser og brød til butikkpris. Litt påslag på juice, kaffe og pålegg. Meny - 60. Kolonial - varierer avh. av tidspunkt Anonymkode: c0dbf...f89 ts, meny er 80 kr. Anonymkode: a141c...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #24 Del Skrevet 2. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts, meny er 80 kr. Anonymkode: a141c...6fa Dobbeltsjekket. Står 59 både på sist kvittering, og når jeg dobbeltsjekker på Meny.no nå. Anonymkode: c0dbf...f89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #25 Del Skrevet 2. april 2019 Å bestille mat eller å få pakker på døren, er min største frykt. Det gir meg angsten over alle angster. Jeg hater det såpass mye, at jeg brukte å betale barndomsvenninnen min 50 kr for å komme å ta imot pizzaen (eventuelt få halv pizza som betaling). Fordi jeg taklet det ikke og var ofte hjemme alene i helgene mens familien var på hytta. Ikke en gang, men minst 4 (som jeg husker) ganger så lurte jeg nabogutten på 8 til å komme over for å ta imot maten, han også fikk betaling. Jeg må ha virket jævlig creepy når jeg tenker meg om, lurer på hva foreldrene tenkte. Men til mitt forsvar så brukte jeg å sitte barnevakt for han og gjorde det i mange år, så var ikke akkurat fremmed heller. Jeg vil egentlig ikke vite hva de som kommer på døren tenker. Fordi jeg hater at de kommer fra før av. Vil ikke få høre at de tenker at jeg er lat eller hva de nå tenker. Har hatt lyst til å bestille fra meny flere ganger. Da min nærmeste meny butikk ligger så jævlig kronglete til (bussen stopper laaaangt unna + jeg må ta to buss bytter), men klarer det ikke. Anonymkode: a8ef6...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #26 Del Skrevet 2. april 2019 Folk som kjøper både matkasser og varer levert på døren gjør det fordi de vil spare tid. Og i tillegg slippe å planlegge middag på sparket hver dag. Ingenting flaut med det Anonymkode: 6a9a5...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. april 2019 #27 Del Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bestille mat eller å få pakker på døren, er min største frykt. Det gir meg angsten over alle angster. Jeg hater det såpass mye, at jeg brukte å betale barndomsvenninnen min 50 kr for å komme å ta imot pizzaen (eventuelt få halv pizza som betaling). Fordi jeg taklet det ikke og var ofte hjemme alene i helgene mens familien var på hytta. Ikke en gang, men minst 4 (som jeg husker) ganger så lurte jeg nabogutten på 8 til å komme over for å ta imot maten, han også fikk betaling. Jeg må ha virket jævlig creepy når jeg tenker meg om, lurer på hva foreldrene tenkte. Men til mitt forsvar så brukte jeg å sitte barnevakt for han og gjorde det i mange år, så var ikke akkurat fremmed heller. Jeg vil egentlig ikke vite hva de som kommer på døren tenker. Fordi jeg hater at de kommer fra før av. Vil ikke få høre at de tenker at jeg er lat eller hva de nå tenker. Har hatt lyst til å bestille fra meny flere ganger. Da min nærmeste meny butikk ligger så jævlig kronglete til (bussen stopper laaaangt unna + jeg må ta to buss bytter), men klarer det ikke. Anonymkode: a8ef6...46a Hva er det du er redd for, sånn konkret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 2. april 2019 #28 Del Skrevet 2. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: bestilte fra meny siden de har en god del billigvarer der, og jeg synes det er flaut å kjøpe de varene i butikken. Det er derfor jeg grua meg litt til de kommer nå siden de kommer straks, g har bestilt bare first price for var nødt til å handle billig så penegen rekker denne måned. Anonymkode: a141c...6fa Er det også flaut? Altså, ingen tenker over det heller. Jeg kjøper first price selv om jeg har råd til andre merker. Det er det mange som gjør. Slutt å tenke at andre tenker på deg og hva du gjør hele tiden. De fleste er opptatt nok med seg selv. Og det er egentlig veldig lite av normale ting som trenger å være flaut. Og om noen skulle tenke et eller annet om deg pga det du handler og hvor du handler, hva så? Det er jo bare å drite i hva andre eventuelt skulle tenke om det. De har vel ikke noe med det å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 2. april 2019 #29 Del Skrevet 2. april 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bestille mat eller å få pakker på døren, er min største frykt. Det gir meg angsten over alle angster. Jeg hater det såpass mye, at jeg brukte å betale barndomsvenninnen min 50 kr for å komme å ta imot pizzaen (eventuelt få halv pizza som betaling). Fordi jeg taklet det ikke og var ofte hjemme alene i helgene mens familien var på hytta. Ikke en gang, men minst 4 (som jeg husker) ganger så lurte jeg nabogutten på 8 til å komme over for å ta imot maten, han også fikk betaling. Jeg må ha virket jævlig creepy når jeg tenker meg om, lurer på hva foreldrene tenkte. Men til mitt forsvar så brukte jeg å sitte barnevakt for han og gjorde det i mange år, så var ikke akkurat fremmed heller. Jeg vil egentlig ikke vite hva de som kommer på døren tenker. Fordi jeg hater at de kommer fra før av. Vil ikke få høre at de tenker at jeg er lat eller hva de nå tenker. Har hatt lyst til å bestille fra meny flere ganger. Da min nærmeste meny butikk ligger så jævlig kronglete til (bussen stopper laaaangt unna + jeg må ta to buss bytter), men klarer det ikke. Anonymkode: a8ef6...46a Det er flauere at du betaler folk for å ta i mot leveringer... Jeg håper du får behandling for denne angsten ♥️ Edit: trodde det var ts. Men gjelder jo likevel Endret 2. april 2019 av solmåneogstjerner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #30 Del Skrevet 2. april 2019 5 minutter siden, SupaWoman skrev: Hva er det du er redd for, sånn konkret? Godt spørsmål. Det er liksom ikke noe konkret som går i hodet. Jeg har panikkangst og sosial angst fra før, og da har jeg jo angst-tanker. Alle disse krisetankene og "hva, om, hvis" tanker, det er angst-tanker. Dette problemet er helt uforståelig for min del, fordi jeg har ingen "Å gud jeg må ikke si det, gjøre det, bla bla bla". Det er bare så skummelt at jeg får et panikkanfall, om jeg går så langt og står der i døren for å ta imot varene, da får jeg et panikkanfall, eller om jeg føler meg tvunget og jeg MÅ åpne den døren. Da får jeg panikk av å bare tenke på det. Psykologen har ingen svar på hvorfor det er så skummelt for meg. Da jeg har ingen traumer fra barndommen av, eller at jeg har blitt utsatt for noe forferdelig av en pizzamann. Jeg jobber hardt med den sosiale angsten i terapien, men denne angsten/fobien, den lar jeg ligge. Det har blitt en selvfølge at jeg bare er sånn og vil alltid være sånn. Jeg forstår ikke hvor det kommer av eller hvorfor det skjer og det føles litt nytteløst å jobbe imot det i terapi, og angsten er såpass sterk at det frister ikke å torturere meg selv heller. Anonymkode: a8ef6...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. april 2019 #31 Del Skrevet 2. april 2019 Flaut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #32 Del Skrevet 2. april 2019 Tror ikke de som har den jobben med å levere tenker så mye rundt det. Selv har jeg bestilt pizza ofte en periode jeg ikke orket å lage middag, og da ble pizzaen en dessverre dyr nødløsning for å få i meg noe mat. Har snakka med de som leverer, og de sier selv at de benytter seg av hjemlevert på dager de selv ikke orker å lage mat, og er bare glad for å høre og se at de ikke er alene om det. Tenk og at det er mange eldre og foreldre som ikke har andre muligheter enn å få matvarer hjemkjørt av ulike grunner. For noen er det jo en perfekt løsning, da de slipper å vandre mellom hyller med fristelser Anonymkode: 9a943...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #33 Del Skrevet 2. april 2019 Jeg rett og slett ELSKER å få for eksempel pizza levert på døren. Hva leveringsfolkene kanskje tenker om meg, det gir jeg blanke pokker i... Anonymkode: 7bc03...bcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #34 Del Skrevet 2. april 2019 2 timer siden, minister-mio skrev: Flaut? Ts: hehe, det gikk helt fint. Kom en gutt, han var grei. Var bare flaks at jeg fikk maten da. Nbogutten bestiller visst også alltid fra meny, eller moren hans, så hører jeg noen på utsiden og jeg fikk heldigvis maten med meg. Naboen trodde dte var hans mat... hehe Anonymkode: a141c...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. april 2019 #35 Del Skrevet 2. april 2019 3 timer siden, SupaWoman skrev: Hva betaler dere for å få dagligvarer på døren? Handler du for over 800 kr, kan du få gratis frakt. Kanskje må du betale noe for frakten om du velger et populært leveringstidspunkt etc. Sist jeg bestilte fra Kolonial, betalte jeg 9,- kr for å få det levert neste formiddag. Andre ganger får jeg det gratis. Pleier alltid å ta større bestillinger, sånn at jeg slipper "småhandel-gebyr" på 60,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #36 Del Skrevet 2. april 2019 Hei! Dette er ingenting å stresse for. Jeg har jobbet i butikk, og vi legger egentlig ikke merke til hva folk handler engang. Det går på autopilot, stort sett. Husker en gang noen russ skulle ta en knute, og måtte kjøpe vaselin, agurk og kondomer. De fniste som bare det, men jeg koblet ikke hva de kjøpte før de påpekte det selv. Så noen first price-produkter hadde jeg ikke tenkt over i det hele tatt. Anonymkode: 86b7f...b9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 2. april 2019 #37 Del Skrevet 2. april 2019 Dette var en ny tanke for meg. Når jeg bestiller mat så ser jeg på det som at jeg gjør fem en tjeneste. Hvilket det jo er. De som kjører ut mat ser på deg som en hvilken som helst kunde. Tror ikke de skiller den ene fra den andre. Bortsett fra når en bestiller pizza hver søndag i perioder da. God fast kunde tror jeg de tenker 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 3. april 2019 #38 Del Skrevet 3. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: bestilte fra meny siden de har en god del billigvarer der, og jeg synes det er flaut å kjøpe de varene i butikken. Det er derfor jeg grua meg litt til de kommer nå siden de kommer straks, g har bestilt bare first price for var nødt til å handle billig så penegen rekker denne måned. Anonymkode: a141c...6fa Men må du ikke betale litt for utlevering? Jeg tenker på hvis du vil spare. Men det er ikke flaut. Det gikk vel helt fint, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 3. april 2019 #39 Del Skrevet 3. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: hehe, det gikk helt fint. Kom en gutt, han var grei. Var bare flaks at jeg fikk maten da. Nbogutten bestiller visst også alltid fra meny, eller moren hans, så hører jeg noen på utsiden og jeg fikk heldigvis maten med meg. Naboen trodde dte var hans mat... hehe Anonymkode: a141c...6fa Så ikke svaret ditt. Gikk jo helt fint. Flere som gjør det. Noen veldig ofte, og noen av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #40 Del Skrevet 3. april 2019 Med tanke på hvor voldsomt vanlig det er, og hvor lenge det har vært vanlig, hva i alle dager er det å være flau over? Hvorfor skulle man tenke noe som helst over det? Jeg har både vært pizzabud, og jeg har bestilt pizza/sushi på døren, og ikke en eneste gang har jeg tenkt noe som helst over verken de jeg har levert pizza til, eller tenkt på at de som har levert til meg tenker noe om meg. Altså... Det er da ikke måte på hvor mye man skal tenke på hva andre tenker. Det er da ørtiførti grunner til å bestille på døren, alt fra at man oppdager at man har glemt å handle middag og ikke har mulighet til å gå fra unger/rett og slett ikke gidder gå i butikken, til at man rett og slett har lyst på pizza og igjen ikke kan/vil gå i butikken. Tidsklemma gjør at å få levert ting på døren er himmelen. Anonymkode: 6bab7...07a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå