Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei til dere som jobber på Haukeland sykehus i Bergen. 😁

Jeg har nettopp begynt å arbeide på sykehuset selv, og har lyst til å gjøre meg litt kjent med ting som ikke nødvendigvis står i informasjonsbrosjyrer. A la: skjulte goder (massasjestol/gratis stæsj, tjenester for ansatte), "hemmelige" områder/"hemmeligheter", overtro/fortellinger, interessante fakta og hvordan man forholder seg (el. ikke forholder seg) til de ulike avdelingene. Og alt mulig sånt.

På forhånd takk.🙌

Anonymkode: e0f03...d89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende! Haukeland er et godt sykehus med mye sjel :) 

Jobbet ikke der lenge så kan ikke mange triks, men kan noen. Har du fått nøkkelskap eller sånn polettskap? Hvis du har polettskap kan man få haugevis av poletter i resepsjonen, så slipper man kø ved automatene (som likevel ofte er tom). 

Lurt å hente ut klær etter vakt (og henge i skapet) i stede for før, nok en gang: køkøkø 🥺 

Hvis du går deg vill, lurer på noe eller ikke finner noe: bruk portørene! De er gull verdt, kjenner sykehuset ut og inn. De måtte hjelpe meg mye når jeg var ny, de er veldig hyggelige mot nye hvis man møter dem i gangen og har gått seg bort!

Og det spøker som bare det på Lunge 3 i 5. Etg, men det er jo bare spennende om du jobber der 🙈

Anonymkode: 5b609...cc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jobbet ikke der lenge så kan ikke mange triks, men kan noen. Har du fått nøkkelskap eller sånn polettskap? Hvis du har polettskap kan man få haugevis av poletter i resepsjonen, så slipper man kø ved automatene (som likevel ofte er tom). 

Lurt å hente ut klær etter vakt (og henge i skapet) i stede for før, nok en gang: køkøkø 🥺 

Hvis du går deg vill, lurer på noe eller ikke finner noe: bruk portørene! De er gull verdt, kjenner sykehuset ut og inn. De måtte hjelpe meg mye når jeg var ny, de er veldig hyggelige mot nye hvis man møter dem i gangen og har gått seg bort!

Og det spøker som bare det på Lunge 3 i 5. Etg, men det er jo bare spennende om du jobber der 🙈

Så mange dødsfall som det har vært rundt om på hele Haukeland (og sykehotellet) vil jeg tro det spøker godt for enhver hele 24/7 året rundt.

Anonymkode: 45719...6d7

• Liker 4
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips :D Vil du fortelle litt mer om at det spøker på lungeavd.?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange dødsfall som det har vært rundt om på hele Haukeland (og sykehotellet) vil jeg tro det spøker godt for enhver hele 24/7 året rundt.

Anonymkode: 45719...6d7

Hahaha! Det er et sykehus, så litt svinn må du nok regne med.😉

Anonymkode: b99b2...98f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du virkelig dette er passende som diskusjon på KG? Kan du ikke spørre dine kolleger? Usmakelig, hilsen medkollega på HUS

Anonymkode: 7471b...f0f

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes du virkelig dette er passende som diskusjon på KG? Kan du ikke spørre dine kolleger? Usmakelig, hilsen medkollega på HUS

Hva er usmakelig ved å spørre om selve sjelen til sykehuset? Ikke ment slik i hvert fall.

Jobber på en seksjon som ikke har så mye kjennskap til enkelte ting for å si det sånn.

Endret av Audacity
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Audacity skrev:

Takk for tips 😄 Vil du fortelle litt mer om at det spøker på lungeavd.?

Jeg jobbet der bare i en kort periode, men på natt mellom midnatt og ca 04 skjedde det mye rart 🙊Ting forsvant, PC-skjermer blafret og tullet, dører smalt selv om ingen var i nærheten, brett på oppvasktralla kunne plutselig falle ned, døra til medisinrommet låste seg (skjedde aldri på dag/kveld) etc 🙊 Jeg syns sånt er skikkelig spennende, men kollegaene jeg gikk natt med syns det var kjempe skummelt! Ergo måtte jeg følge dem rundt på alle tilsyn osv 😂

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobbet der bare i en kort periode, men på natt mellom midnatt og ca 04 skjedde det mye rart 🙊Ting forsvant, PC-skjermer blafret og tullet, dører smalt selv om ingen var i nærheten, brett på oppvasktralla kunne plutselig falle ned, døra til medisinrommet låste seg (skjedde aldri på dag/kveld) etc 🙊 Jeg syns sånt er skikkelig spennende, men kollegaene jeg gikk natt med syns det var kjempe skummelt! Ergo måtte jeg følge dem rundt på alle tilsyn osv 😂

Spennende. Bra du ikke lar deg skremme av sånt.

Takk for tips om poletter og portører forresten. Det kommer garantert til nytte. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

A la: skjulte goder (massasjestol/gratis stæsj, tjenester for ansatte), "hemmelige" områder/"hemmeligheter", overtro/fortellinger, interessante fakta og hvordan man forholder seg (el. ikke forholder seg) til de ulike avdelingene

Av den grunn at du ikke spør om sjelen til selve sykehuset, men skjulte goder, hemmelige områder og hvordan man forholder seg til andre avdelinger! Man deler ikke slikt med hvermansen! Du er tydligvis noe enkelt møblert. 

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Av den grunn at du ikke spør om sjelen til selve sykehuset, men skjulte goder, hemmelige områder og hvordan man forholder seg til andre avdelinger! Man deler ikke slikt med hvermansen! Du er tydligvis noe enkelt møblert. 

Det kan være jeg er enkelt møblert fordi jeg ikke gjør som deg. Det kan jeg leve med. Takk for at du har delt meningen din.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hun er enkelt møblert av alle ting 😂 Har du sjekket møblementet ditt selv i det siste? Kanskje det er kommet nye, mer funksjonelle modeller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...