Gå til innhold

Hvordan få helt svart olabukse til å se mer utvasket ut?

Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Har en ny skinnyjeans Nudie-bukse som er helt kullsort, liker best når de ser litt mer utvaskede ut og mørkegrå.  Har lagt den nå i varmt vann med flytende Omo til hvitt tøy. Tenkte å hive den i maskinen om et par timer med enda mer Omo og vaske den på 60 gr.  Kommer dette til å funke tro??    Hadde litt lyst å legge den i vann med en bitteliten dæsj klor men da blir den garantert skjoldete.  Noen andre som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klor. Skal den se litt slitt ut, så heng den i et tau etter bilen et par dager. 

Anonymkode: d943b...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaskemidler for hvitvask og kjør den på 95 graders vask flere ganger. 

Anonymkode: 0ec6b...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vaskemidler for hvitvask og kjør den på 95 graders vask flere ganger. 

Anonymkode: 0ec6b...406

OK, den vasker på 60 gr nå, skal kjøre den på 95 etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klor. Skal den se litt slitt ut, så heng den i et tau etter bilen et par dager. 

Anonymkode: d943b...9af

Hehe.  Jeg liker en litt slitt look også, lurer på om jeg skal file litt på den på knærne eller klippe et par bitte små hull i den.  Men så er jo naturlig slitte hull penest da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SupaWoman skrev:

OK, den vasker på 60 gr nå, skal kjøre den på 95 etterpå.

Tåler jeans stoff 95 grader? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja, "gammeldagse" jeans i bomull tåler fint 95 grader (Selv om de selvfølgelig slites fortere hvis man vasker dem så hard regelmessig). Er det derimot snakk om stretchjeans med elastane i stoffet blir den gjerne slaskete og stygg etter en gang eller to fordi strecheffekten blir ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nerine_ skrev:

Jeans er hovedsaklig laget av bomull og bomull tåler koking.  Mine er bare 1% elastin og resten bomull så det er nok ikke så farlig om den blir mindre elastisk.  Vasket den på 90 igår.  Er ørlite lysere men ikke nevneverdig. Vet det finnes vaskepulver med ganske mye bleking men vet ikke hvor man får kjøpt det. 

Endret av SupaWoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeans er hovedsaklig laget av bomull og bomull tåler koking.  Mine er bare 1% elastin og resten bomull så det er nok ikke så farlig om den blir mindre elastisk.  Vasket den på 90 igår.  Er ørlite lysere men ikke nevneverdig. Vet det finnes vaskepulver med ganske mye bleking men vet ikke hvor man får kjøpt det. 

Problemet er ikke at den blir mindre elastisk, men at stoffet blir "slaskete" slik at det fort blir knær og rumpe i jeansen. Lite lekkert! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Kunne det fungert å legge den i vann med en av variantene av vanish? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta buksa på og sett deg i badekaret. Når buksa er våt skrubber du områdene du vil skal se slitte ut med en rotbørste. Min tante sier at de gjorde dette da hun var ung (60-tallet).

Anonymkode: 9b6a0...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...