Gå til innhold

Hva er forskjellen på Sogn, Nordberg, Tåsen, Kringsjå, Ullevål?

Anbefalte innlegg

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Er områdene ganske like eller er det noen forskjeller? Ser etter hus i området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nesten du må dra på visninger og bli kjent i områdene. De har alt fra høyblokker til rekkehus og mer og mindre staselige villaer. Fra nært Ringveien og (antageligvis) trafikkstøy til helt inn til markagrensa med utsyn og ro. Men stort sett grønt og fint, rolige småveier med ikke altfor tett bebyggelse.

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet
Akkurat nå, Viktualia skrev:

Jeg tror nesten du må dra på visninger og bli kjent i områdene. De har alt fra høyblokker til rekkehus og mer og mindre staselige villaer. Fra nært Ringveien og (antageligvis) trafikkstøy til helt inn til markagrensa med utsyn og ro. Men stort sett grønt og fint, rolige småveier med ikke altfor tett bebyggelse.

Jeg har vært i områdene noen ganger, men er ikke så kjent. Det kommer selvfølgelig an på nærområdet også. Men jeg lurer på, er for eksempel et av stedene kjent for et spesielt idrettsmiljø, langrenn etc? Er et av områdene kjent for å være mer snobbete enn «kulturelite»? Sånne ting...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det er forskjell på områdene, og at hvert område har delstrekninger som har mye eller lite støy fra vei. 

Jeg vil også si det er noe kulturelle forskjeller innad, men stort sett er det vestkant/akademiker/kulturpreget. Litt mer det ene enn det andre fra sted til sted. 

Anonymkode: bbdd5...b94

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at det er forskjell på områdene, og at hvert område har delstrekninger som har mye eller lite støy fra vei. 

Jeg vil også si det er noe kulturelle forskjeller innad, men stort sett er det vestkant/akademiker/kulturpreget. Litt mer det ene enn det andre fra sted til sted. 

Anonymkode: bbdd5...b94

Hvor er det mest akademiker/kultur, og minst snobb?

AnonymBruker
Skrevet

Statusmessig er områdene ganske like, tror jeg, så det er beliggenheten internt i området som har noe å si. Altså om det er trafikkutsatt, solforhold osv.

Anonymkode: 23fcd...f48

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sweet Ingrid said:

Det er bemidlete mennesker som bor i disse strøkene, men det er ikke sånn oppkomlingsnobbete som i Holmenkollåsen. Jeg hadde ikke følt noen uro ved å la barna mine vokse opp i områdene rundt Tåsen, for å si det sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nydalens Skiklub (langrenn, orientering) hadde treninger fra Korsvoll skole og Idrettshøyskolen ved Sognsvann, i gamle dager. Det er mulig det fremdeles gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Sweet Ingrid said:

Korsvoll :) 

Anonymkode: f2c17...f82

AnonymBruker
Skrevet

Sogn, Nordberg og Kringsjå har snøen liggende lenge om våren. Kunne ikke tenkt meg å bo så høyt. 

Anonymkode: 83f6e...1f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/2/2019 at 3:04 PM, Sweet Ingrid said:

Er områdene ganske like eller er det noen forskjeller? Ser etter hus i området.

Ullevål dyrest. Særlig hageby. Men sentralt og lett å gå eller ta t-bane/trikk/buss. 

Tåsen og Nordberg litt lengre ut. Men fortsatt ikke langt fra Nydalen-Storo omraden med cafeer, butikker osv.

Sogn, Kringsjå er du nesten i marka om du liker å bo sånn. Men relativt tett bebodd, så ikke så rolig og landlig som å bo på Sørkedalen, Maridalen osv. 

Anonymkode: efcba...252

Skrevet

Grensene for disse områdene kommer an på hvem du spør. Sogn er mest brukt som tidligere bydelsnavn. Det er litt forskjell på skolene. Avstand til marka, ringveien/lokket og T-banen er de viktigste variablene.

Mest akademiker/kultur er etter min mening ønsketenking i dag. Det er dessverre ikke stor forskjell på Nordberg og Slemdal lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...