Gå til innhold

Katter i ny leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har flytta med katter før og kan si noe om hvor lang tid det tok med tilvenningsfasen? Vi fikk kattene inn hit i går og han ene holdt oss våken i hele natt og de er ganske redde. Vet at det er individuelt, men greit å høre hva andre har erfaring med :)

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Ei venninne fikk to katter fra dyrebeskyttelsen, de gjemte seg under sofaen i to uker. Ingen av dem hadde opplevd misshandling, men de vokste opp med mindre menneskelig kontakt enn katter fra en vanlig husstand. 

Usikker på om du mener at dere fikk kattene i går, eller flyttet sammen med kattene? 

Katter jeg har flyttet med har undersøkt hele boligen fra topp til tå i løpet av det første døgnet. Men så har det vært veldig trygge katter, det er ikke alltid en selvfølge :) 

Skrevet

Jeg har hatt de i 5 år, to av de er veldig usikre og ligger stort sett under senga. Er liksom litt redd de ikke får i seg noe mat 😕 han siste utforsker leiligheten, men vil veldig gjerne ut så han maser en del 

Gjest HappyWaffle
Skrevet
1 time siden, Fame skrev:

Jeg har hatt de i 5 år, to av de er veldig usikre og ligger stort sett under senga. Er liksom litt redd de ikke får i seg noe mat 😕 han siste utforsker leiligheten, men vil veldig gjerne ut så han maser en del 

De kommer frem når det ikke er folk der som regel, så det er ikke annet å gjøre en å gi dem tid :) går nok så bra så. Du har vel mat og do stående i nærheten av gjemmestedet? Det kan motivere til å ta små turer ut fra gjemmestedet. 

Skrevet
7 minutter siden, HappyWaffle skrev:

De kommer frem når det ikke er folk der som regel, så det er ikke annet å gjøre en å gi dem tid :) går nok så bra så. Du har vel mat og do stående i nærheten av gjemmestedet? Det kan motivere til å ta små turer ut fra gjemmestedet. 

Det har jeg  ^_^

Gjest HappyWaffle
Skrevet (endret)
1 time siden, Fame skrev:

Det har jeg  ^_^

Årner seg nok snart ☺️

Endret av HappyWaffle
AnonymBruker
Skrevet

Har en som var skyggis. Han lå under senga i flere uker. Han var redd alt som fantes. Så fikk vi en kattunge, og alt forandret seg. Den redde liker fortsatt ikke fremmede mennesker, men ellers så er den som andre katter. Det var vel ca 2 måneder mellom den redde kom til kattungen flytta inn.

Anonymkode: 12b08...237

Skrevet

jeg har flyttet flere ganger med katter og de har tilpasset seg veldig fort. Hvis de er redde kan dere introdusere de for deler av leiligheten av gangen. Hvis dere er ok med å ha de i senga, la de sove med dere.

Skrevet
8 timer siden, minister-mio skrev:

jeg har flyttet flere ganger med katter og de har tilpasset seg veldig fort. Hvis de er redde kan dere introdusere de for deler av leiligheten av gangen. Hvis dere er ok med å ha de i senga, la de sove med dere.

Jeg har flytta med de to ganger tidligere men er så lenge siden xd nå er alle egentlig rundt i leiligheten og titter, men vi irriterer oss fortsatt over han ene som mjauer og skal ut hele tiden

AnonymBruker
Skrevet

Du må holde kattene inne en god stund. Og være ute sammen med dem. De kan fort komme bort nå, når alt er ukjent for dem.

Anonymkode: 43980...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...