Gå til innhold

Hjelp - hva bør jeg be om i lønn - jurist i finansinstitusjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bytter beite. Gode karakterer fra juss - to år i forretningsjuridisk firma og 4 år relevant erfaring med innkjøp (kompetanse som etterspørres i stillingen) fra staten. Venter tilbud fra stor finansinstitusjon i Oslo. Har noen peiling på hva jeg bør kunne be om/forvente?

Anonymkode: 40736...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bytter beite. Gode karakterer fra juss - to år i forretningsjuridisk firma og 4 år relevant erfaring med innkjøp (kompetanse som etterspørres i stillingen) fra staten. Venter tilbud fra stor finansinstitusjon i Oslo. Har noen peiling på hva jeg bør kunne be om/forvente?

Alt dette er imponerende her på KG, men på arbeidsplassen er dette i nedre sjiktet av kompetanse og lønnen du ber om bør reflektere at du vet dette.

Vil tro du ender på 6-7 hundre tusen.

Anonymkode: 29f1a...57c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

450K kanskje

Anonymkode: c3532...db5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar - er innforstått med at dette ikke er supercv - og lurte helt ærlig på hva det var rimelig å forvente. For 450 blir jeg i nok heller i staten, 600-700 var litt nærmere det jeg så for meg/ tenkte var fornuftig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar - er innforstått med at dette ikke er supercv - og lurte helt ærlig på hva det var rimelig å forvente. For 450 blir jeg i nok heller i staten, 600-700 var litt nærmere det jeg så for meg/ tenkte var fornuftig. 

For 450 000 ville jeg også blitt i staten! Jeg jobber i staten, har ett års erfaring og har 500 000,-. Hadde ikke byttet jobb for noe mindre enn i alle fall 600 000,-, og du har jo en god mer erfaring enn det jeg har.

Anonymkode: abb6d...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Tenker rundt 600.000. Mer om du hadde advokatbevilling.

Anonymkode: 30082...8d3

Skrevet

Vær så snill og be om 700k. Hvis du tenker deg 600-700k, så ber du så klart om 700k. Spør alltid om mer enn mindre. 

Vær så snill damer, slutt å være redde for å be om for mye. Klarer ikke å si dette nok. Dette er en av hovedgrunnene til at menn tjener mer enn damer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

450 000 er bare et tall du har fått fra AnonymBruker og hvor du ikke har fått noe dokumentasjon eller begrunnelse.

Anonymkode: 93b5b...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt fagforeningen om dette. Da vil du få statistikk basert på type jobb, ansiennitet etc. Forøvrig er jeg helt enig i at man på ingen måte må være for beskjeden når man forhandler lønn! 

Anonymkode: 9dfa4...ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/2/2019 at 3:08 PM, AnonymBruker said:

Alt dette er imponerende her på KG, men på arbeidsplassen er dette i nedre sjiktet av kompetanse og lønnen du ber om bør reflektere at du vet dette.

Vil tro du ender på 6-7 hundre tusen.

Anonymkode: 29f1a...57c

Hvorfor er dette i nedre sjiktet? Eller, hva mener du er i det øvre?

Anonymkode: 3be03...57f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kollegaer som har gått til bank det siste året, med mellom 6 og 9 års erfaring. De har fått mellom 740.000 (eksklusive overtidsbetaling) og 950.000 (får ikke overtidsbetaling). Jeg ville bedt om minst 750.000.

Anonymkode: c65ca...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

450.000 er for øvrig bare tull. En nyutdannet i staten med mastergrad vil få mer enn det - samt full overtidsbetaling fra første time.

Anonymkode: c65ca...247

AnonymBruker
Skrevet

Er du medlem i en fagforening? Få fagforeningen til å sjekke om de har en kontaktperson i bedriften, og spør denne personen hva lønnsnivået ligger på i bedriften. Eventuelt forhør deg med andre som kjenner arbeidsplassen godt. 

Jeg gjorde akkurat det samme. Er medlem i NITO, og søkte opp bedriften på arbeidsplassen og tok kontakt med kontaktpersonen der og fikk vite hva lønnsnivået lå på. 

Anonymkode: c7ed3...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...