Gå til innhold

Telfast erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstremt allergisk om dagen og har fått 180 mg telfast hos legen. Er fremdeles ganske slimete og tett i nesen og svelget. I tillegg har jeg vært uggen og løs i magen, men usikker om det kan være en bivirkning av disse eller bare en ren tilfeldighet. Synes for øvrig at jeg ikke blir så trøtt på disse da jeg har vært gjennom en lang liste med antihistamin som gjør meg vanvittig trøtt tidligere.

Noen med erfaring med telfast som vil dele? Takk.

Anonymkode: 3a5a3...1a2

Skrevet

Fikk meg et realt sjokk da vi var i Australia og det sprakk en boble hvor pollenet bare sa velkommen, her er jeg. Gikk innom et apotek og fikk telfast uten resept, kjære vakre mamma og himmelskaper har det vært en reddende pille i de verste periodene. Her hjemme fikk jeg resept på Aerius, men velger heller å ta telfasten pga mindre trøtthet. Det tar ikke alt, så om du har mulighet ville jeg muligens også fått nesespray på resept. Jeg har ikke opplevd noe uggen/løs i magen selv med IBS, men alle kan jo reagere ulikt, selvfølgelig. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, dillyduzit skrev:

Fikk meg et realt sjokk da vi var i Australia og det sprakk en boble hvor pollenet bare sa velkommen, her er jeg. Gikk innom et apotek og fikk telfast uten resept, kjære vakre mamma og himmelskaper har det vært en reddende pille i de verste periodene. Her hjemme fikk jeg resept på Aerius, men velger heller å ta telfasten pga mindre trøtthet. Det tar ikke alt, så om du har mulighet ville jeg muligens også fått nesespray på resept. Jeg har ikke opplevd noe uggen/løs i magen selv med IBS, men alle kan jo reagere ulikt, selvfølgelig. 

Takk for svar. Deilig å finne en pille som ikke gir trøtthet ja! Bruker ventolin, nesespray og øyedråper i tillegg. Bare redd for at det er den pilla som krøller magen min helt eller om det er tilfeldig. Har IBS selv så reagerer fort i magen men tar to kapsler daglig fordøyelse fra nycopro hver dag og det hjelper på den. Er jo så mye som kan gjøre magen dårlig så ikke alltid lett å finne kilden på problemet...

Anonymkode: 3a5a3...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Telfast før. Virket bra til den rett og slett ikke virket lengre, byttet da til Aerius. Har aldri blitt trøtt av noen av dem. 

Anonymkode: 95241...22b

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Meget godt fornøyd. Bruker den hver vår og sommer mot pollen. 

Anonymkode: e6fd8...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...