Imax Skrevet 27. august 2002 #1 Skrevet 27. august 2002 Venninnen min giftet seg i helgen, og jeg laget min aller første bryllupskake! Den ble kjempeflott, men litt svett, da det ikke var kjøleskap der... Marsipanen begynte å dette av... Men kaken ble fin likevel, så ta en titt! Innholdet i kakene var forskjellig: I 1. og 4. etasje var det bringebærsyltetøy og vanlijekrem, i 2. etasje var det valnøttkrem og i 3. etasje var det krem, pærer og daim (min favoritt).
HMSP Skrevet 27. august 2002 #2 Skrevet 27. august 2002 Nydelig. Alltid kjekt med litt forskjellige fyll, bare kjekt å bli informert om det - for det ble ikke vi ;-) lykke til videre med kakebakingen Klem
Gjest Solskinn Skrevet 27. august 2002 #3 Skrevet 27. august 2002 Den så litt svett ut, ja!! Men flott var den!! Hvor har du fått tak i kakestativet? Jeg skal nemlig bake min egen bryllupskake, så jeg trenger vel ett når den tid kommer!!
Imax Skrevet 27. august 2002 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2002 Jeg har bestilt kakestativet hos RanneiH. Er kjempefornøyd med det!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #5 Skrevet 27. august 2002 Man kan leie slike stativ hos bakerier. Da jeg bestilte kake fikk jeg med stativet i prisen, men måtte betale depositum på 1000,- kroner(!). Heldigvis fikk vi disse pengene tilbake da stativet ble returnert.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #6 Skrevet 27. august 2002 Jeg kjøpte et slit stativ på Jernia for 298,- ( samme pris som det kostet å leie... Men da måtte jeg betale 1000,- i depositum også.....) Men mitt stativ er bare på 3 etj.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #7 Skrevet 27. august 2002 huff, det så ikke veldig delikat ut.. kjøleskap er nødvendig ja!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #8 Skrevet 27. august 2002 Depositum betyr vel i alle tilfeller at man legger ut penger og får dem tilbake når man leverer det man har lånt ?! Hallo...
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #9 Skrevet 27. august 2002 Stakkars kaken kunne nok trengt et kjøleskap den ja, men kaken så fin ut til å være hjemmelaget! Den ble ikke sur av å ikke stå i kjøleskap da? Forøvrig er det rart at det ikke ble satt at plass til bryllupskaken i det kjøleskapet som var der, siden det er den viktigste kaken. :o Hva skal forresten den lilla pynten forestille, ble litt nysgjerrig på det?
xeyes Skrevet 27. august 2002 #10 Skrevet 27. august 2002 Siste gjest: Den har nok stått i kjøleskap. Det er vanlig at marsipan blir svett av å stå til dagen etter. Derimot kunne man forhindret dette ved å kjøpe marsipan fra Pals eller landlord og drysse melis over kaken. Syns kaken din var fin jeg Imax. -x
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #11 Skrevet 27. august 2002 Synes heller ikke kaken så dirkete delikat ut nei, men slik blir det når amatører lager den med billig marsipan. Stakkars kakebaker - hadde fortjent et kjøleskap til kaken for dette ble jo helt tragisk!!!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #12 Skrevet 27. august 2002 Synes heller ikke kaken så dirkete delikat ut nei, men slik blir det når amatører lager den med billig marsipan. Stakkars kakebaker - hadde fortjent et kjøleskap til kaken for dette ble jo helt tragisk!!! Hva i alle dager er vitsen med å komme med slike kommentarer da, var det særlig konstruktivt? Greit at ikke folk liker kaken, men man kan vel si det på en ålreit måte?
Tullerusk Skrevet 27. august 2002 #13 Skrevet 27. august 2002 Syntes kaken var kjempefin jeg, du har vært flink! :D Brudeparet var nok fornøyd, og det er jo det viktigste. Det er jo ikke din feil at der ikke var kjøleskap heller.... :cry:
Vekt74 Skrevet 27. august 2002 #14 Skrevet 27. august 2002 Synes kaken ser kjempeflott ut til tross for svetting! Du har jo lagt kjempemye arbeid i dette her. Vet det da jeg selv har laget to- tre marsiapnroser til fødselsdagskaker... Hvor mye tar du for et slikt arbeid da? Synes virkelig du har vært flink! Hadde blitt gal om mitt langvarige arbeid hadde smeltet bort på grunn av mangel på kjølskap! :cry: Mange trøstende klemmer fra Vekten
Anki1971 Skrevet 28. august 2002 #15 Skrevet 28. august 2002 Så synd at den ikke fikk plass i kjøleskap da, for den hadde sikkert vært fin om den ikke hadde blitt så svett. Men - var det ikke krem i kaka? Hvis det var det, ble den ikke sur da?
Gjest care Skrevet 28. august 2002 #16 Skrevet 28. august 2002 Kaken var kjempefin, det var brudeparet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå