Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt bleket hår, så håret mitt har alltid vært tørt og skadet og jeg har derfor brukt sjampo til det. Nå har jeg spart ut håret mitt og til jul hadde jeg ikke farget håret mitt på et år. Håret mitt har vokst som et uvær så i fra rett under ørene og opp er mitt naturlige, så er det striper uti lengdene. 

Problemet nå er at alle shampooene som vanligvis funket kjempebra for håret mitt nå bare gjør det superfett etter en dag! Jeg vasker håret mitt annenhver/tredje dag (alt etter hvor lenge jeg holder ut) men det er bare fint den første dagen. Det hjelper sikkert ikke at jeg har byttet ppiller til cerazette heller. 

Men WHAT TO DO? Har dere tips til en shampo? Jeg føler meg ikke bra for tiden, jeg vurderer å bare bleke håret igjen men det må da finnes noe som fungerer. 

Jeg har tykt hår, men hårstråene er mange og tynne. Min naturlige farge er mørkeblond. 

Anonymkode: 76dee...e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker First Price. Med andre shampoer jeg har prøvd de siste årene blir håret tungt og ser fett ut i løpet av 12-20 timer, mens First Price holder i 48.

Anonymkode: 02652...46f

AnonymBruker
Skrevet

Prøv bruke en sjampo som er beregnet på normalt/fett hår. 
Bleking gjør ofte håret tørt, og håret ditt hadde nok behov for all den fuktigheten mens du bleket det. Nå har ike håret samme behov, derav bytt til en sjampo som tilfredsstiller håret ditt nå. 

Mitt hår var tørt når jeg hadde mer lengde, og merket selv stor forandring når jeg klipte av 30cm. Tidligere kunne jeg vaske håret en gang i uken utenat det ble fett, og etter klippen kunne jeg bare gå to dager før det så grusomt fett ut. 
Bruk en sjampo beregnet på fett hår. Så kan du jo bruke balsam mer ut i lengden hvor det fortsatt er bleket, eventuelt bruk en olje/krem etter dusj i tuppene for at dem ikke skal bli tørr. 

Anonymkode: 7af85...12a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på denne her kanskje: KÉRASTASE Specifique Bain Divalent Shampoo. Noen erfaringer? Den står den skal være bra for slitte tupper og fet hodebunn. Men høres nesten for godt til å være sant??

Anonymkode: 76dee...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...