AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Hvordan overfører jeg til noen som har kontonummer i Sverige på nettbanken? Gjør jeg det samme om det var ett Norskt kontonummer? Anonymkode: fc6ac...4c4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Du må få IBAN og BIC/SWIFT informasjon fra den du skal sende til og velge betaling til utlandet i nettbanken. Anonymkode: 3d772...699 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Hva er IBAN og BIC/SWIFT? Anonymkode: fc6ac...4c4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Hvis jeg skal betale 15.000 SEK svenske kroner, hvor mye blir det da i norske kroner NOK? Skal kjøpe en svensk valp fra svensk oppdretter. Skal jeg oppgi prisen i SEK eller prisen i NOK på summen da? Anonymkode: fc6ac...4c4
Emmelise Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 (endret) Iban er kontonummer som brukes for utenlandske overføringer og står for "International Bank Account Number", alle kontonummer har en Iban-versjon (som vanligvis består av NOpp bbbb kkkk kkk). swift/bic er bankens id kode. Ved utenlandsoverføring har du muligheten til å enten overføre i SEK eller i NOK. Du kan også markere at du selv skal betale alle kostnader ved overføringen eller om dere skal dele på det. Standarden er delte utgifter, og er også den billigste varianten. Du KAN da ta 15 000 + 75 kr f.eks i overføringen for å dekkke mottakers utgift. Valutapriser ser man på bankens hjemmeside. Overfører du i SEK vil banken vise deg automatisk hvor mye det totalt blir i NOK. Anbefaler du overfører i SEK slik at vedkommende ikke ender opp med feil beløp. Vær i tillegg obs på det at de fleste banker idag ikke lar deg skrive in BIC/SWIFT koden og heller gjør overføringen gjennom de internasjonale bankene de har avtaler med. Så om oppdretteren har en obskur liten fillebank som umulig kan ha en avtale med f. eks. DNB, så er det stor risiko at det vil påløpe ekstra utgifter. Jeg har nettopp hatt en lignende hendelse, hvorpå jeg måtte krangle litt med banken om å få de ekstra utgiftene som ble trukket av beløpet refundert. Er 15 000 kr SEK det totale beløpet for valpen? Du skal ikke betale depositum først, og så resterende enten ved henting eller rett før henting? Endret 2. april 2019 av Emmelise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå