Gå til innhold

Hvor ofte synes du at familie bør være sammen? Holder det med bursdager og jul?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vår familie så er det blitt sånn at vi kun er sammen bursdager og jul, ingen kontakt ellers overhode.

på den ene siden så er det 3-4 ganger i året og den andre siden er det 6-7 ganger i året. 

Er dette vanlig praksis hos dere folk der ute, eller synes dere dette som meg er stusselig? 

Vi bor kun i en radius av 10 - 30 min fra hverandre. 

Anonymkode: 6c647...1fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi ses en gang i måneden sånn ca.

Anonymkode: 5818c...974

Skrevet

Syns det er rart når dere bor så nært. Men tar du intiativ til å møtes utenom? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mor ser jeg ihvertfall en gang i uken, min far blir gjerne noen ganger i året.

Svigers er og sjelden, litt oftere enn kun til bursdag og høytider, men da er det gjerne kun en rask visitt en søndag, sånn 30 minutt.

Vi bor kun 10 minutt unna min mor og svigers, 1 time unna min far

Anonymkode: b3d5f...6df

Skrevet

Kommer jo an på mye. Avstand, hvordan man er som personer, kjemien mellom personene, livssituasjon osv. 

Her er det slik: jeg snakker med foreldrene mine på telefon et par ganger i uken, møter en eller begge ca en gang i uken. Vi bor ikke så langt fra hverandre. 

Søsknene mine snakker jeg med på telefon 1-2 ganger i måneden, møter den ene ca annenhver måned og den andre et par ganger i året. Den første bor to timer unna, den andre ca ti timer (med bil). Vi skriver mye meldinger da.

Skrevet

Høres stusselig ut. Jeg ser mine foreldre og svigerforeldre stort sett minst en gang i uken. Våre søsken 1-2 ganger per måned. Sånn omtrent. Men her er alle tilsvarende flinke til å ta kontakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man passer sammen. Er man like og trives i hverandres selskap, eller er man forskjellige. Jeg orker ikke ha tett kontakt med min familie, og gruer meg til foreldrene mine flytter hit vi bor. Håper vi ikke må møtes oftere enn en gang i måneden, helst sjeldnere.

Anonymkode: 0dcc4...0db

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ses en gang i måneden sånn ca.

Anonymkode: 5818c...974

Det er det jeg hadde trodd var normalen også. Slik at det noen ganger ble to ganger i mnd pga at det kom en bursdag i tillegg, men at man ihvertfall var sammen en gang i mnd sånn utenom. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns det er rart når dere bor så nært. Men tar du intiativ til å møtes utenom? 

Ja jeg synes også det er rar oppførsel, derfor denne tråden. Jeg har tatt masse initiativ, men følte det gikk enveis så kuttet ut og da har det blitt begrenset til kun pliktanledninger. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor ser jeg ihvertfall en gang i uken, min far blir gjerne noen ganger i året.

Svigers er og sjelden, litt oftere enn kun til bursdag og høytider, men da er det gjerne kun en rask visitt en søndag, sånn 30 minutt.

Vi bor kun 10 minutt unna min mor og svigers, 1 time unna min far

Anonymkode: b3d5f...6df

Takk for svar.

ts

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kommer jo an på mye. Avstand, hvordan man er som personer, kjemien mellom personene, livssituasjon osv. 

Her er det slik: jeg snakker med foreldrene mine på telefon et par ganger i uken, møter en eller begge ca en gang i uken. Vi bor ikke så langt fra hverandre. 

Søsknene mine snakker jeg med på telefon 1-2 ganger i måneden, møter den ene ca annenhver måned og den andre et par ganger i året. Den første bor to timer unna, den andre ca ti timer (med bil). Vi skriver mye meldinger da.

Her er avstand ikke noe problem, kun 10-30 min for alle parter.

ts 

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva du mener med familie. Hvis det er foreldre og søsken det er snakk om, de bor så nært og det ikke er noen du ser oftere enn 3 til 4 ganger i året, da virker det litt lite. Men på den andre siden er det jo ikke noen selvfølge at man kommer godt overens bare fordi man er i slekt.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nerine_ skrev:

Høres stusselig ut. Jeg ser mine foreldre og svigerforeldre stort sett minst en gang i uken. Våre søsken 1-2 ganger per måned. Sånn omtrent. Men her er alle tilsvarende flinke til å ta kontakt. 

Ja er veldig stusselig. Du beskriver den ultimate hverdagen slik jeg ønsker den. Skulle ønske jeg var i familie med dere.

Veldig viktig det du skriver med at alle er like flinke til å ta kontakt, her var det kun enveis fra min side og da når jeg sluttet med det så ser jeg de andre kun forholder seg til pliktdager. 

Ts  

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på hvordan man passer sammen. Er man like og trives i hverandres selskap, eller er man forskjellige. Jeg orker ikke ha tett kontakt med min familie, og gruer meg til foreldrene mine flytter hit vi bor. Håper vi ikke må møtes oftere enn en gang i måneden, helst sjeldnere.

Anonymkode: 0dcc4...0db

Takk for svar.

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synes også det er rar oppførsel, derfor denne tråden. Jeg har tatt masse initiativ, men følte det gikk enveis så kuttet ut og da har det blitt begrenset til kun pliktanledninger. 

Syns det er trist at det skal være sånn. Familie er familie. Men det er vel det vanlige at alle har nok "med sitt". 

Så mine tidligere svigerforeldre minst en gang i måneden. Og foreldrene mine samme. De bodde alle noen mil unna. Vi dro på turer og ferier sammen også. Kjempekoselig. Søsken så vi mye oftere. Men vi mennesker er jo ikke like på alle felt. Men leit når du føler på det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ti10 skrev:

Kommer an på hva du mener med familie. Hvis det er foreldre og søsken det er snakk om, de bor så nært og det ikke er noen du ser oftere enn 3 til 4 ganger i året, da virker det litt lite. Men på den andre siden er det jo ikke noen selvfølge at man kommer godt overens bare fordi man er i slekt.

Det er foreldre, svigerforeldre, søsken og svigersøsken det er snakk om ja. Det er ikke en femmening uti slekta, for det hadde ikke vært så rart 😂

ja jeg synes også det er for lite kontakt og veldig spesielt, men det gikk kun enveis fra min side og når jeg kuttet ut så høres vi ikke noe mer enn pliktdager.

ts 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er veldig stusselig. Du beskriver den ultimate hverdagen slik jeg ønsker den. Skulle ønske jeg var i familie med dere.

Veldig viktig det du skriver med at alle er like flinke til å ta kontakt, her var det kun enveis fra min side og da når jeg sluttet med det så ser jeg de andre kun forholder seg til pliktdager. 

Ts  

Så trist at noen er så dårlig på å prioritere sin egen familie😐 kanskje du kan fortelle dem hva du føler, helt ærlig?

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre og søsken ser jeg oftere enn det, men tanter, onkler og kusiner ser jeg veldig sjeldent.

Anonymkode: 090e6...81a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på andre siden landet enn min familie med samboers familie ser vi mer eller mindre ukentlig.  Svigers i stort sett hver helg.

Anonymkode: 9ddb3...306

AnonymBruker
Skrevet

Min søster med familie ser jeg ofte hver dag. F.eks møtt henne hver dag de siste 4 dagene. Men, hvertfall 1 gang i uka. Min bror ser jeg kanskje 12-15 ganger i året, og mine foreldre ca.1 gang i uka. Vi bor alle nær hverandre.

Hva som er vanlig betyr ikke så mye. Du må kjenne etter om treffene gir eller tar energi. Tar de mer enn det gir så begrenser du, ellers motsatt.

Det er ingen hensikt å presse seg på hverandre om det tapper hverandre for energi- bare fordi man er i familie og «burde sees ofte».

Anonymkode: 10f1f...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...