Gå til innhold

Anbefalinger fra innvandrerbutikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen må jeg innom en innvandrerbutikk for å kjøpe tahini. Har vært inne på en slik butikk en gang tidligere, og da ble jeg litt overveldet over utvalget! Hva bruker du å handle der? Noe du ikke anbefaler? Er der noe kun disse butikkene har som ikke andre har som jeg burde prøve? :) 

Anonymkode: 8f8c8...273

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som i det store og det hele skiller innvandrerbutikker fra andre butikker, er jevnt over større utvalg, lavere priser og ferskere ferskvarer. For å unngå å bli overveldet, anbefaler jeg derfor at du hovedsakelig kjøper ting du allerede vet hva du kan gjøre med. Plukk ut noen oppskrifter du kan eller er nysgjerrig på, og skriv handleliste. Sjekk prisene, husk å sammenligne med det du er vant med, før du kjøper noe.

Blant tingene jeg ganske konsekvent kjøper på innvandrerbutikker, er tyrkisk yoghurt, rødbeter, agurk, basmati- og risottoris, krydder, linser og bønner, bulgur og couscous.

Veldig ofte, men ikke alltid - frukt og andre grønnsaker. Pasta. Noen ganger melk eller egg.

Anonymkode: f113a...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å kjøpe frukt og grønnsaker i de butikkene så ofte jeg kan da det blir mye billigere for meg ihvertfall. 

Også kjøper jeg tyrkisk yogurth, feta ost, ris, pasta, oliven og kjeks til kaffe :) 

Anonymkode: ee977...ab9

Skrevet

Kan hende det finnes i noen kjedebutikker også, men jeg har kjøpt Mango Pulp (i hermetikkboks) i innvandrerbutikk.  Kun most mango.  Kan brukes direkte som saus til is for eksempel.  Nydelig og forfriskende mangosmak. jeg kjøper grønnsaker og fetaost også.

Skrevet

Kjøper alltid tranebær juice når jeg er innom. 

AnonymBruker
Skrevet

Sopp soya saus,tofu,oliven i løsvekt

Anonymkode: d74ed...a26

AnonymBruker
Skrevet

Real frukt og grønt er den billigste. Jeg har sammenlignet. Opplever også den butikken mye mindre kaotisk er den på Grønland torg, alltid sykt stappfullt! Den beste tahinien er den som er firkantet med grønn etikett, hele boksen er grønn (Jeg kjenner mange arabere som bruker den typen). 

Lykke til!

Anonymkode: 8709b...210

AnonymBruker
Skrevet

Krydder. Det er veldig, veldig billig i forhold til i norske matbutikker. 

Tempeh er kjempegodt, om du får fatt i det. 

De har ofte godt utvalg i te til en billig penge. Også kjente merker som twinings og lipton, får ofte det mye billigere enn på kiwi. 

Ellers er jeg litt skeptisk til å kjøpe sauser og "ferdigting" der, da det ofte kan være tilsatt veldig mye palmeolje og transfett, og andre ting som ikke alltid er lov i norske matvarer. 

Anonymkode: a1884...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...