AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Hei, Snakket med ei oppgitt venninne som akkurat fikk e-post om at leieforholdet hennes var oppsagt. Hun bor i kollektiv. Oppsigelsesgrunnen var at naboer klaget over støy og festing fra kollektivet. Alle leie-takerene har fått oppsigelse på leieforholdet. Nå har det seg sånn at min venninne også har klaget over dette til meg, hun bor sammen med noen bråkete folk. For hennes del oppleves så klart det hele urettferdig da hun er rolig og introvert. Men hele kollektivet har blitt tatt likt. Praktisk talt, er nok det beste å snakke med utleier for hennes del. Men, hvordan stiller saken seg juridisk? Hvilke frister kan man forholde seg til? Min venninne fikk 1 uke på å flytte. Hørtes urimelig lite ut. Leser noe om at utleier må få bekreftelse på at oppsigelsen er mottatt. Kan det være lurt å ikke svare, sånn sett har hun ikke mottatt noen oppsigelse enda? Er utleier avhengig av noe form for bevis for at min venninne har brutt ordensregler? Leser også noen formelle krav til en oppsigelse, som ikke er oppfylt i hennes oppsigelse. Kan hun derfor velge å se bort i fra oppsigelsen? Anonymkode: 0a9f8...80f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 viste seg å være 1. april spøk Anonymkode: 0a9f8...80f 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Fy f*en for en dårlig spøk! Aprilspøker skal være harmløse, kanskje få deg til å undre litt, men det skal ikke skape fortvilelse. Dårlig gjort.. Anonymkode: 51a6b...503 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: viste seg å være 1. april spøk Anonymkode: 0a9f8...80f Den syntes jeg var på kanten. Man kødder ikke med sånne ting syns jeg... folk blir oppriktig engstelige... for en dustete utleier. Anonymkode: 09c7b...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: viste seg å være 1. april spøk Anonymkode: 0a9f8...80f Haha! Anonymkode: e0c7e...c3c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Lurte utleier venninnen din eller lurte venninnen din deg? 😮 Anonymkode: 29e97...737 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Utleier aldri involvert. Venninne prøvde å lure min venninne(leietaker) som igjen lurte meg. Tror jeg var den eneste som gikk 5 på😅 Anonymkode: 0a9f8...80f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Utleier aldri involvert. Venninne prøvde å lure min venninne(leietaker) som igjen lurte meg. Tror jeg var den eneste som gikk 5 på😅 Anonymkode: 0a9f8...80f Omg 🙈 Anonymkode: 09c7b...b4f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utleier aldri involvert. Venninne prøvde å lure min venninne(leietaker) som igjen lurte meg. Tror jeg var den eneste som gikk 5 på😅 Anonymkode: 0a9f8...80f Da ble det ganske morsomt 😂 Men du er en god venninne da, som starter tråd for å få råd til henne ❤️ Anonymkode: ca17b...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå