AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Har en god venninne som er flott på alle måter, bortsett fra når hun drikker. Jeg skjønner ikke hvorfor hun blir sånn, men det er alltid sånn at hun er helt grei og happy til ca vinglass nr. 3-4. Et eller annet punkt på kvelden i hvert fall så blir hun helt fjern i blikket, og bare forsvinner litt, samtidig som hun blir crazy. Vil danse og flørte med alle, veldig forførende mot alle menn, menn i forhold eller ikke hun bryr seg ikke. Hoier og roper og mister helt hemninger. Da føler jeg at jeg må passe på henne resten av kvelden, og det ødelegger min kveld, og er flaut for alle jeg kjenner. De gangene jeg ikke gidder har hun ofte havnet i dodgy situasjoner, og blitt med ukjente menn på fest. Greia er at hun blacker ut så fort, så hun aner ikke hva hun har funnet på etterpå. Vi går mest sammen på aktiviteter hvor det ikke er alkohol til stede, og har det gøy sammen, men vi er 26 år, og har jo lyst å gå på fester eller ut med vennene av og til, og da blir det gjerne litt alkohol. De fleste kan jo oppføre seg, selv de som blir litt fulle. Jeg sier ofte "ikke mer nå, nå går vi hjem", men syns det er så unødvendig å skulle være barnevakt for min voksne venninne som burde kunne passe på seg selv. Hun skjønner liksom ikke selv at hun har et problem. Burde jeg bare fjerne meg fra hele situasjonen, og la det være opp til henne? Eller hva annet kan jeg gjøre? Anonymkode: cd182...c5e
Apekatten Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Har du prøvd å snakke med henne om det? Og forklart hvordan hun blir? Det er slitsomt når det blir slik. Det er ikke din oppgave å passe på henne hele kvelden, voksne mennesker skal klare å passe på seg selv, samtidig skjønner jeg at det er vanskelige å bare sitte å se på hvordan hun blir uten å gjøre noe..
Rotemor Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Vi har alle møtt en sånn 😉 Jeg har hatt to slike venninner gjennom livet (minst) Hun ene tok jeg det forsiktig opp med flere ganger over lang tid. Jeg ventet alltid til det hadde gått et par dager. Da viste jeg alvoret av det. Hun ble såret av det, men tok det gradvis til seg og har begrenset alkoholinntaket og oppførselen når jeg er tilstede. Hvordan hun blir ellers aner jeg ikke. Den andre venninnen min går jeg rett og slett ifra, men der sier jeg fra på forhånd. I prinsipp så har alltid venninnene mine og jeg passet på hverandre, men så lenge man har vært tydelig på forhånd og de fortsatt velger å styrte tequila og svelge ned med øl så er det lite man kan gjøre annet enn å la være å gå ut med dem. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Du må selvsagt ta det opp med henne. Si at hun forandrer seg veldig, og at du føler ansvar for å passe på henne når det skjer fordi det virker som hun ikke klarer det selv. Ut fra det du beskriver høres det ut som hun ikke vil ha kontroll (blir likegyldig) etter alkoholinntak. At hun også flørter med «opptatte» menn, er neppe noe du kan gjøre med. Dersom du føler deg flau, skal du huske at du representerer deg selv, og er ikke ansvarlig for hva noen andre foretar seg, edru eller uedru. Er det kun du som kan «passe på», eller har du/dere andre venner som kan være behjelpelige slik at du ikke må ha følelsen av alt ansvar for henne alene? Anonymkode: 850b0...c2f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Ta det opp med henne. Det er ikke din jobb å være barnevakten hennes, samtidig som jeg skjønner det er kjipt å gå fra henne når hun alltid haver i dodgy situasjoner. Men...det er jo ikke ditt ansvar. Hvis hun gang på gang havner i sånne situasjoner fordi hun drikker for mye, så er det jo strengt tatt noe hun velger selv og 100 % hennes eget problem Anonymkode: e3541...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå