Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk for en måned siden beskjed fra min arbeidsgiver at jeg nå skulle få fast ansettelse etter 1,5 år som vikar. Den faste ansettelsen skulle gjelde fra 1. april. Jeg takket ja, og han sa han skulle gi beskjed til personal at de skulle skrive ut kontrakten til meg. Det gikk veldig lang tid, og jeg spurte hvor den ble av. Han purret igjen og igjen. Så var det bare 4 dager igjen til ansettelsen skulle begynne og jeg hadde fortsatt ikke fått noen kontrakt. Flere av lederens hadde da purret og forstod ingen ting, og så var det helg. Sjefen min kom på døren min med kontrakten to dager før, og forklarte da at hun som skriver ut og signerer kontraktene hadde nektet å gjøre det da hun såg mitt navn. Derfor hadde det tatt så lang tid. Dette var fordi hun ikke var enig i at jeg skulle ansettes. Hun nektet, og gjorde det ikke heller, så noen andre måtte skrive under og gi den til meg. Jeg kjenner ikke dette mennesket og har aldri hatt noe med hun p gjøre annet en å hilse på arbeidsplassen når jeg ser henne. 

Jeg lurer på; kan hun gjøre dette? Burde ikke dette fått konsekvenser? Jeg ser på dette som ordrenekt og personlig agenda, da det var bestemt fra høyere en henne at jeg skulle ansettes og hun har ikke noe med det, bare skriver ut kontrakten. Hvordan bør jeg gå frem? 

Anonymkode: 92433...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår du går bort og sier hva du hørte og spør om det stemmer, så avklar om dere har et problem eller ikke. Utover det er ikke konsekvenser eller tanker om det noe du trenger å bry deg med.

Anonymkode: 41933...bbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes bare rart ut. Vedkommende går så langt utenfor sitt myndighetsområde at jeg ikke har tiltro til at det er sant, eller i alle fall ikke hele sannheten. 
Kan det være at lederen din ikke snakker helt sant, og ikke har gjort så mye som h*n sier for å få kontrakten din?
Eller ligger det noe kontroversielt bak ansettelsen av deg? Noe som andre kan vite om deg, og som gjør at de har motforestillinger mot at du får fast jobb? 

Anonymkode: 9d79c...8eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde kanskje vært lurt å spurt denne sjefen hvordan du bør håndtere denne situasjonen, og om han vet noe om hvor hun ikke liker deg. Sjefen er tydeligvis klar over situasjonen, og kjenner kanskje til denne kollegaen og vet hva slags menneske hun er.

Anonymkode: bebfa...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for en måned siden beskjed fra min arbeidsgiver at jeg nå skulle få fast ansettelse etter 1,5 år som vikar. Den faste ansettelsen skulle gjelde fra 1. april. Jeg takket ja, og han sa han skulle gi beskjed til personal at de skulle skrive ut kontrakten til meg. Det gikk veldig lang tid, og jeg spurte hvor den ble av. Han purret igjen og igjen. Så var det bare 4 dager igjen til ansettelsen skulle begynne og jeg hadde fortsatt ikke fått noen kontrakt. Flere av lederens hadde da purret og forstod ingen ting, og så var det helg. Sjefen min kom på døren min med kontrakten to dager før, og forklarte da at hun som skriver ut og signerer kontraktene hadde nektet å gjøre det da hun såg mitt navn. Derfor hadde det tatt så lang tid. Dette var fordi hun ikke var enig i at jeg skulle ansettes. Hun nektet, og gjorde det ikke heller, så noen andre måtte skrive under og gi den til meg. Jeg kjenner ikke dette mennesket og har aldri hatt noe med hun p gjøre annet en å hilse på arbeidsplassen når jeg ser henne. 

Jeg lurer på; kan hun gjøre dette? Burde ikke dette fått konsekvenser? Jeg ser på dette som ordrenekt og personlig agenda, da det var bestemt fra høyere en henne at jeg skulle ansettes og hun har ikke noe med det, bare skriver ut kontrakten. Hvordan bør jeg gå frem? 

Noe har hun nok absolutt med det å gjøre siden du sier at hun jobber i personalavdelingen og signerer ansettelseskontrakter på vegne av din nye arbeidsgiver.

Anonymkode: fa7b5...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan hun ha imot deg om hun hverken har hatt noe med deg å gjøre eller kjenner deg? Dette hørtes svært merkelig ut. Enten har hun gjort noe hun ikke skal gjøre, eller så prøver sjefen å dekke over for seg selv.

Anonymkode: c03be...009

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Hvilken bedrift er det snakk om? Butikkjede?

Anonymkode: 5582a...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...