Gå til innhold

Noen som vet navnet på denne hunderasen? Se bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva denne rasen heter? 

0E5EC25E-A8C5-448A-BD5D-E4C7708C2311.jpeg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en blanding

Anonymkode: 0a7cd...db5

Skrevet

Vanskelig å si. Er det en valp eller er den voksen? Hvor stor/liten er den? 
Min første tanke var podengo pequeno portuges i glatthåret utgave, men det kan like gjerne være dansk-svensk gårdshund. 

AnonymBruker
Skrevet

Basenji

Anonymkode: ce84a...16f

• Liker 6
Skrevet

Er nok en basenji ja. 

• Liker 2
Skrevet

Det er en basenji valp. De blir ca. 10 kilo og kan ikke bjeffe. De er veldig fine hunder. Nydelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Zaga skrev:

Det er en basenji valp. De blir ca. 10 kilo og kan ikke bjeffe. De er veldig fine hunder. Nydelige.

Men de gauler som faen. Naboen har en, og den er ikke tyst.

Anonymkode: 3bec1...546

• Liker 4
Gjest Krampus
Skrevet

Henger meg på og sier det er en Basenji. Kjenner bare en, den er en ordentlig bråkehund men veldig snill. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en Basenji. Siden det ikke er opplyst om fra før.

Anonymkode: 2f1df...e0c

Skrevet

Gu så søt han er :ninuskapus:

Skrevet

Basenjiblanding. De skal ikke ha slike ører, denne ser litt annerledes ut... 

• Liker 1
Skrevet

Kom over denne på en kjøpe selge side på facebook, og husker bare at det stod noe «medi» i rasenavnet, og at rasen var en rase som kunne være større og, men da het de ikke «medi» i navnet! 

På bilde er det en valp.. 

den er så søøøt! Og vil finne ut hvilken rase det er så jeg er klar til vi skal kjøpe hund..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Pia_1991 skrev:

Kom over denne på en kjøpe selge side på facebook, og husker bare at det stod noe «medi» i rasenavnet, og at rasen var en rase som kunne være større og, men da het de ikke «medi» i navnet! 

På bilde er det en valp.. 

den er så søøøt! Og vil finne ut hvilken rase det er så jeg er klar til vi skal kjøpe hund..

Kanskje ikke heeelt kriteriene man skal gå for om man skal ta på seg ansvar for en hund? Du må vite mer enn hvor den ligger på søthetsskalaen....

Anonymkode: 091b5...627

• Liker 7
Skrevet

Også husker jeg at det er en mellomstor rase.. er ikke av rasen som blir så veldig stor 🙈

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke heeelt kriteriene man skal gå for om man skal ta på seg ansvar for en hund? Du må vite mer enn hvor den ligger på søthetsskalaen....

Anonymkode: 091b5...627

Kanskje derfor jeg er på jakt etter rasenavnet, sånn at jeg kan lære mer om rasen, og dermed se OM det er rasen for oss.. 🤦🏽‍♀️🤷🏽‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Ligner mer på en podengo enn basenji. 

Skrevet (endret)

Uff, jeg håper du ikke skaffer hund med «søt» som kriterium når du ikke engang aner hvilken rase det er! Det er helt greit å kjøpe en søt hund, men det må aldri være eneste kriterium. Lynne og krav til fysisk og mental mosjon er det aller viktigste å gå etter for at hundeholdet skal være vellykket.

Tilbake til bildet: Hvis det ikke er en basenji, og heller ikke en liten (pequeno) podengo, vil jeg tro at det er en mellomstor podengo: podengo portugues medio.  

PS: mens jeg skrev ser jeg at du har sagt mer om å sette deg inn i rasen. Det vil jeg på det varmeste anbefale. Særlig fordi podengoer er utrolig aktive! 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Ullvott skrev:

Uff, jeg håper du ikke skaffer hund med «søt» som kriterium når du ikke engang aner hvilken rase det er! Det er helt greit å kjøpe en søt hund, men det må aldri være eneste kriterium. Lynne og krav til fysisk og mental mosjon er det aller viktigste å gå etter for at hundeholdet skal være vellykket.

Tilbake til bildet: Hvis det ikke er en basenji, og heller ikke en liten (pequeno) podengo, vil jeg tro at det er en mellomstor podengo: podengo portugues medio.  

PS: mens jeg skrev ser jeg at du har sagt mer om å sette deg inn i rasen. Det vil jeg på det varmeste anbefale. Særlig fordi podengoer er utrolig aktive! 

Må nesten vite hvilken rase det er for å kunne lære om hunden, er vant til hunder, men denne har jeg ikke sett andre ganger enn den gangen jeg kom over den på en facebookside for en god stund tilbake.  

Såklart skaffer jeg meg ikke en hund, kun fordi den er søt... men vil jo ha en hund jeg synes er fin, men egenskapene skal selvfølgelig passe med oss som familie viktigt av alt.. kjøper ikke en hund som ikke er familiehund, når du har familie.. sier seg selv.. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Pia_1991 skrev:

Må nesten vite hvilken rase det er for å kunne lære om hunden, er vant til hunder, men denne har jeg ikke sett andre ganger enn den gangen jeg kom over den på en facebookside for en god stund tilbake.  

Såklart skaffer jeg meg ikke en hund, kun fordi den er søt... men vil jo ha en hund jeg synes er fin, men egenskapene skal selvfølgelig passe med oss som familie viktigt av alt.. kjøper ikke en hund som ikke er familiehund, når du har familie.. sier seg selv.. 

Det burde si seg selv, det er jeg enig i, men dessverre er det ikke slik, noe jeg har sett og opplevd mange eksempler på. Det var derfor jeg ble så innmari streng i det innlegget du siterer. 

Men altså: jeg er rimelig trygg på at rasen du skal lese deg opp på er podengo. Den finnes i tre størrelser, og medio er den mellomstore. Det jeg vet om podengoer, via venner i hundemiljøer, er at de virkelig krever mye aktivitet. De løper fort og mye, og er veldig spenstige, så man trenger tilgang til områder hvor hunden kan løpe fritt. Det er heller ingen ulempe om man er interessert i å drive med hundesport. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...