Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en fyr som er utdannet innen yrket men er dritt lei av høre på folks sine problemer og angrer på hele utdannelsen. 

Er det grener innen psykologien hvor de slipper å jobbe med terapi og få en overdose av lidelser? 

Jeg selv hadde til tross for god lønn, mistet motivasjonen ganske fort. Det hadde tappet meg og jeg hadde blitt utålmodig  

er man helt fastkjørt  som psykolog om man blir lei av pasienter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe innenfor arbeidslivspsykologi?

Anonymkode: 13242...241

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan godt ta doktorgrad og deretter forske. 

Anonymkode: 0a70c...a20

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med noe innenfor arbeidslivspsykologi?

Anonymkode: 13242...241

Må de ikke være terapeuter for ansatte i selskapet? 

Gjest Fjeud
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har blitt kjent med en fyr som er utdannet innen yrket men er dritt lei av høre på folks sine problemer og angrer på hele utdannelsen. 

Er det grener innen psykologien hvor de slipper å jobbe med terapi og få en overdose av lidelser? 

Jeg selv hadde til tross for god lønn, mistet motivasjonen ganske fort. Det hadde tappet meg og jeg hadde blitt utålmodig  

Dette er nødt til å være trolling, da jeg nekter å tro at en som har klart å fullføre en seks år lang utdannelse med strenge opptakskrav ikke har klart å finne ut av noe slikt selv. Du kan jobbe som underviser, testpsykolog, forsker, bedriftspsykolog, kommunepsykolog, folkehelse eller som leder innen psykisk helsevern, for å nevne noen av de ulike mulighetene. Det er svært mange psykologer som ikke jobber terapeutisk.

Endret av Fjeud
Skrevet
4 minutter siden, Fjeud skrev:

Dette er nødt til å være trolling, da jeg nekter å tro at en som har klart å fullføre en seks år lang utdannelse med strenge opptakskrav ikke har klart å finne ut av noe slikt selv. Du kan jobbe som underviser, testpsykolog, forsker, bedriftspsykolog, kommunepsykolog, folkehelse eller som leder innen psykisk helsevern, for å nevne noen av de ulike mulighetene. Det er svært mange psykologer som ikke jobber terapeutisk.

Men da kreves det vel videreutdanning?

Gjest Fjeud
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Pipaluk skrev:

Men da kreves det vel videreutdanning?

Du må vanligvis ta PPT om du skal undervise på videregående eller universitetsnivå, og du må ha gode karakterer for å kunne forske. Ellers kan en begynne direkte i stillingene som jeg har nevnt. 

Dette er forøvrig noe du kan finne ut av med et svært enkelt google søk.

Endret av Fjeud
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Pipaluk skrev:

Det klarer han vel å finne ut av selv?😉

Anonymkode: 4de69...f11

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Fjeud skrev:

Du må vanligvis ta PPT om du skal undervise på videregående eller universitetsnivå, og du må ha gode karakterer for å kunne forske. Ellers kan en begynne direkte i stillingene som jeg har nevnt. 

Dette er forøvrig noe du kan finne ut av med et svært enkelt google søk.

Mener du PPU? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer han vel å finne ut av selv?😉

Anonymkode: 4de69...f11

Sikkert. Jeg som er ufaglært er bare nysgjerrig på hvor lett/vanskelig det er å bytte beite.  Det er vel flest jobber innen terapi vil jeg tro?

Gjest Fjeud
Skrevet
2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Mener du PPU? 

Riktig, men du kan også jobbe med utredning på PPT.

Gjest Fjeud
Skrevet
2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Sikkert. Jeg som er ufaglært er bare nysgjerrig på hvor lett/vanskelig det er å bytte beite.  Det er vel flest jobber innen terapi vil jeg tro?

De fleste jobber naturligvis med terapi på samme måte som at de fleste leger jobber på sykehus og at de fleste dataprogrammererne jobber med dataprogrammering. Men om det er slik at en ikke vil jobbe med terapi finnes det mange andre mulige jobber. Som nevnt tidligere er spesielt kommunepsykolog et slikt alternativ, og med krav om at alle kommuner skal ha en kommunepsykolog lyses det også nå ut mange slike stillinger 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en psykolog som jobber som organisasjonssjef og flere andre som jobber innen personal/HR i forskjellige bedrifter.

Og 'nei' de driver ikke med terapi i de jobbene, men de har stor nytte av all den kunnskapen de har tilegnet seg gjennom studiene og etterpå i praksis som praktiserende psykologer.

Anonymkode: 47a63...b49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...