*Emma* Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Hva kan "skje" hvis man trener for fort etter en fødsel? Jeg fødte for snart 3 uker siden og føler meg helt fin. Jeg kan feks gå lange turer uten at jeg merker noenting etterpå. (Og det har jeg gjort helt siden den dagen jeg kom hjem fra sykehuset.) Jeg har veldig lyst til å være med laget mitt å spille håndballkamp om 2 uker. Hvis jeg føler at det går greit - er det greit da????? Jeg skal på 6 ukers kontroll uken etter......
amalie2 Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 4-6 mndr etter fødsel kan man begynne å jogge/springe. jeg følte meg oså helt fin etter fødselen, men fikk ikke lov å trene av legen. og når det har gått 4mndr, så kan du jogge en liten tur, og sjekke om du har "lekt" , for hvis du leker fremdeles så skal du helst ikke trene. du må tenke på at bekkenbunnen skal bli sterk igjen og alt skal trekke seg sammen, men å gå turer går helt sikkert fint.. kroppen skal ikke ha harde "fall" slik du får når du jogger.
Trudi Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Tror legene gir veldig forskjellige råd til pasienter på akkurat dette spørsmålet. Ei venninne av meg ventet kun ei uke. Vet om flere som har starta trening innen første måned. Har du ikke en fastlege du kan spørre?
Allianca Skrevet 19. april 2005 #4 Skrevet 19. april 2005 Hei! Jeg begynte å trene opp kroppen med tanke på håndballspill (1.div) allerede dagen jeg kom hjem fra sykehuset. Du må bare trene forsiktig; sykling og styrke er fin trening de første 6 ukene. Ikke noe løping! I uke 6 var jeg igang med løping og håndballtrening igjen. Dette gikk helt fint for meg. Du må bare være fornuftig med tanke på hvordan du trener, og lytte til kroppens signaler. Jeg ville ikke spilt kamp etter 5uker. Bekkenet er ustabilt etter en fødsel, og det er viktig å trene styrke før et evt comeback på håndballbanen.
*Emma* Skrevet 19. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2005 4-6 mndr etter fødsel kan man begynne å jogge/springe. jeg følte meg oså helt fin etter fødselen, men fikk ikke lov å trene av legen. og når det har gått 4mndr, så kan du jogge en liten tur, og sjekke om du har "lekt" , for hvis du leker fremdeles så skal du helst ikke trene. du må tenke på at bekkenbunnen skal bli sterk igjen og alt skal trekke seg sammen, men å gå turer går helt sikkert fint.. kroppen skal ikke ha harde "fall" slik du får når du jogger. Mener du 4-6 uker?? Har aldri hørt om noen som må vente 4-6 mnd!!!! Allianca: dette er 4 div - så ting går litt roligere for seg enn høyere opp (Jeg spilte en omgang etter 5 uker da jeg fødte sistgang uten problemer.........)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå