Gå til innhold

Tips til brudens tale mottas med takk!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å skrive tale til min kjære! Og trenger derfor noen tips. Har lyst å gjøre talen litt utradisjonell.

Leste om en som hadde lest opp diktet 8-roser av Andrè Bjerke, og deretter gitt 8 roser til brudgommen. Noen som har dette diktet tilgjengelig, og som kanskje kunne skrevet det ned her dersom det ikke er for langt?

Og andre tips mottas også med stor takk!

Ha en fin dag videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det var jeg som hadde diktet 8 roser.

Du kan få det av meg hvis du sender meg en mail.

Det er ikke lov å legge det ut her på siden, og som moderator vil jeg i såfall måtte slette det.

Men send en mail du så ordner vi det.

Klem

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare et lite innspill: 8 roser diktet er kjempefint, men jeg har hørt det i tre av de fem bryllup jeg har vært i, enten i brudgommens eller brudens tale. Så vær obs på at mange kanskej kan ha hørt det før. Ikke at det nødvendigvis gjør noe, da, det er jo like fint for det - men ikke så originalt kanskje. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Takk for hjelpen!

Jeg er enig i at det kan være litt kjedelig å lese diktet dersom mange har hørt det før. Men i min vennekrets er det veldig få som har giftet seg.

Har noen av dere kanskje eksempler på andre flotte dikt om kjærligheten? Må ikke være på rim :o)

Ellers så tar jeg imot innspill på andre "triks" med stor takk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du hørt om boken: Guess how much I love you? Den er oversatt til norsk: gjett hvor glad jeg er i deg. Den leste jeg høyt for mannen min! Med stort hell...! Kjempesøt bok som handler om to kaniner som "krangler" om hvor glade de er i hverandre....

Hilsen Torne Rose snart gift i 2 mnd

Skrevet

Vet du hvem som har skrevet den boka?

Skrevet

Vil det ta for lang tid å lese den opp i stedet for en tale??

Gjest høst ikke innlogget
Skrevet

Er det noen som har lest opp fra den boken i forbindelse med talen sin? Lånte den på biblioteket og den er kjempesøt, men jeg er litt usikker på om det er for barnslig. Tror at min mann kommer til å si noe om når vi møttes og om forholdet vårt i sin tale så jeg gidder ikke å gjenta dette. Kunne vært greit si noe annet.

Skrevet

Hva med å skrive en tale på rim samtidig som man viser frem bilder knyttet til talen på en projector.

Moren min hadde dette i vårt bryllup og det var en stor suksess. Må innrømme at jeg var fryktelig skeptisk da jeg skjønte hva som skulle foregå, men det er virkelig noe man husker lenge.

Selve talen var både morsom og koselig, og var en rask gjennomgang av mitt liv slik at det endte opp i bryllupet.

Bildene som ble vist frem passet til det som bel sagt og et bilde gjaldt for ca 2 setninger.

Det flotte med dette er at den som skal holde talen slipper fokuset på seg selv, da alle gjestene ser på bildene og er man nervøs er det faktisk ingen som vil legge merke til at man kanskje leser alt sammen rett av.

Skrevet

SUPER ide med den boka ! Klarte aa finne den paa hollandsk (min bedre halvdel er nederlandsk) saa den saken er biff !! :sjarmor:

Skrevet

Ble så nysgjerrig på det diktet, gjett hvor glad jeg er i deg! Kan noen sende det til meg på en PM??? På forhånd takk..... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...