AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Vurderer å søke nytt boliglån hos husbanken. Mannen har inkassosaker og skal muligens i GO. Noe vits i å forsøke å ha med hen i søknaden? Eller er best at kun jeg søker? Vil husbanken kunne ta med hen som har betalingsanmerkninger? Kan de ta hensyn? Vi eier bolig 50/50 og har et vanlig banklån og i tillegg startlån fra før, startlånet er på 299 000 kr. Vil dette beløpet kunne dras med videre i et ev nytt boliglån, som egenkapital? Noen som vet? Anonymkode: b18b8...fbf
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Off topic, men hvorfor omtaler du mannen din som "hen"? Uansett: Siden du kaller "hen" for mannen din, er dere gift? Dersom dere ikke er gift, ville jeg helt klart ikke tatt ham med i søknaden. Det er nok svært få/ingen som vil gi lån til noen som står på kanten til å søke gjeldsordning.... Og hva mener du med om "de kan ta hensyn"? Hensyn til hva? Anonymkode: 55216...79f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Dere kan få startlån om han skal søke gjeldsordning, men ikke i gjeldsforhandlingsperioden. Hans økonomi vil selvfølgelig være en viktig del av lånesøknaden, deriblant vil han neppe få lån dersom de nye boutgiftene blir større enn hva som er satt av i gjeldsordningen. Men om du har så god økonomi at du kan få lånet alene, så er dere muligens ikke i målgruppen for husbanklån lengre? Anonymkode: 45ff7...649
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Du eier allerede, så hvorfor skal de ville gi deg et nytt lån da? Skjønner meg virkelig ikke på visse folk. Anonymkode: 92574...546
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Startlån får man jo ikke mange ganger. Anonymkode: fe5bd...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå