Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Jeg lagde en kyllingpai, helte oppi pisket egg med vann, men uansett hvor lenge jeg steker i ovnen så bare flyter det. Hvorfor?
Gjest piaf Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Huffda! Sto det i oppskriften at du skulle bruke vann ? I alle varianter av pai med eggestand jeg har laget, skal eggene nemlig blandes med melk eller fløte... Men kanskje andre har bedre svar og ulike erfaringer... ?
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Tror også du burde hatt melk eller helst fløte...
Gjest trådstarteren her Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Nå surrer jeg fælt...jeg mente melk og egg Trådstarter her. Derfor synes jeg det var så rart :-( Ble litt lei meg.
Arkana Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Du hadde kanskje for lite egg i. Prøv med ett ekstra neste gang. Jeg har f.eks. en quiche lorraine-oppskrift som Mamma har brukt i årevis. Den skal ha eggestand, og vi må ha økt med 2 egg fordi eggene faktisk har blitt mindre med årene. Så kanskje det er en gammel oppskrift du har?
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Hehe...det er faktisk en oppskrift jeg søkte frem fra deg, Arkana
Arkana Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Hehe...det er faktisk en oppskrift jeg søkte frem fra deg' date=' Arkana [/quote'] Er det den kyllingpaien med bacon og spinat? Hmm, du er sikker på at du fulgte oppskriften helt? Har ikke opplevd at den har vært flytende, men ovner er ulike, du må kanskje steke den litt lenger.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Jeg gjorde akkurat som det stod ja...Har varmluftsovn :-? Følte meg dum der jeg stod, noe må jeg da ha gjort galt :oops:
Arkana Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Det er nok bare ovnen som er forskjellig. Det er ikke så farlig, bare stek den litt lenger. Det har hendt meg med andre oppskrifter, og paien har smakt like godt selv etter opptil 20 minutter ekstra i ovnen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Takk Får prøve igjen en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå