Gå til innhold

Kyllingpai

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lagde en kyllingpai, helte oppi pisket egg med vann, men uansett hvor lenge jeg steker i ovnen så bare flyter det. Hvorfor? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda!

Sto det i oppskriften at du skulle bruke vann ? I alle varianter av pai med eggestand jeg har laget, skal eggene nemlig blandes med melk eller fløte... :roll:

Men kanskje andre har bedre svar og ulike erfaringer... ?

Gjest gjest1
Skrevet

Tror også du burde hatt melk eller helst fløte...

Gjest trådstarteren her
Skrevet

Nå surrer jeg fælt...jeg mente melk og egg :) Trådstarter her. Derfor synes jeg det var så rart :-( Ble litt lei meg.

Skrevet

Du hadde kanskje for lite egg i. Prøv med ett ekstra neste gang. Jeg har f.eks. en quiche lorraine-oppskrift som Mamma har brukt i årevis. Den skal ha eggestand, og vi må ha økt med 2 egg fordi eggene faktisk har blitt mindre med årene. Så kanskje det er en gammel oppskrift du har?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe...det er faktisk en oppskrift jeg søkte frem fra deg, Arkana :wink:

Skrevet
Hehe...det er faktisk en oppskrift jeg søkte frem fra deg' date=' Arkana :wink:[/quote']

Er det den kyllingpaien med bacon og spinat? Hmm, du er sikker på at du fulgte oppskriften helt? Har ikke opplevd at den har vært flytende, men ovner er ulike, du må kanskje steke den litt lenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjorde akkurat som det stod ja...Har varmluftsovn :-?

Følte meg dum der jeg stod, noe må jeg da ha gjort galt :oops:

Skrevet

Det er nok bare ovnen som er forskjellig. Det er ikke så farlig, bare stek den litt lenger. Det har hendt meg med andre oppskrifter, og paien har smakt like godt selv etter opptil 20 minutter ekstra i ovnen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk :) Får prøve igjen en annen gang. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...