AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente her. Barnehagen til datteren vår pusses opp, og i den forbindelse så har parkdressen hennes fått malingsflekker som ikke går av. Det var en fin og hel dress som jeg hadde tenkt at lillesøsteren hennes skulle arve. Mer dette bare noe jeg må regne med skjer i barnehagen, eller burde heg klage? Anonymkode: 50a3b...236
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 At klær blir slitt ut i lek ol, samt flekkete av mat (de spiser ute på tur feks) burde du regne med. Men at dressen blir flekkete av maling pga oppussing burde absolutt ikke skje. Jeg ville tatt det opp med ped leder eller styrer og fått en forklaring på hva som har skjedd. De må jo dekke til/fjerne klær som henger der hvor det males. Da vår barnehage ble pusset opp gav vi foreldrene beskjed om å ta med alt av barnets tøy hjem til helgen. Da ble garderobene malt fredagen på planleggingsdag. Du er sikker på at ikke noe slik er tilfelle? Jeg tenker jo uansett at dersom noen har glemt klær der så må det fjernes av de som maler før de starer å male. Veldig uheldig situasjon og jeg ville absolutt tatt det opp Anonymkode: aa118...627 15
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Jeg tenker at malingsflekker på en parkdress som blir heftig brukt er ikke noe å stress over. Hva er egentlig problemet? De bruker ikke parkdresser i skjønnhetskonkurranser. Har dette ødelagt parkdressens sin oppgaver, ellers er det bare noe flekker? Anonymkode: 87e1d...4f4 44
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Du må regne med at klærne blir slitt og kanskje ødelagt, men malingsflekker på grunn av oppussing syns jeg ikke er ok. Samtidig kan det skje mye verre ting enn noen flekker på dressen. Kan du ikke spørre barnehagen hvorfor det har kommet maling på dressen? Gjøre den oppmerksomme på at klær ikke bør henge sammen med våt maling Anonymkode: 43773...06a 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Det er forskjell på om dette skjedde utenfor åpningstid eller om barnet har kommet borti selv tenker jeg. Hadde barnet på seg dressen, kommer du nok ikke langt med å klage. Hvis noen har sølt maling på dressen derimot er det noe anna. Dressen er jo heller ikke ødelagt. Maling er ikke verdens undergang... Anonymkode: 8cc93...b01 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at malingsflekker på en parkdress som blir heftig brukt er ikke noe å stress over. Hva er egentlig problemet? De bruker ikke parkdresser i skjønnhetskonkurranser. Har dette ødelagt parkdressens sin oppgaver, ellers er det bare noe flekker? Anonymkode: 87e1d...4f4 Den er flekkete og stygg nå. Jeg lar ikke barnet mitt gå med flekkete klær. Det handler ikke om en skjønnhetskonkurranse, men om å starte dagen i hele og rene klær. ts Anonymkode: 50a3b...236 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på om dette skjedde utenfor åpningstid eller om barnet har kommet borti selv tenker jeg. Hadde barnet på seg dressen, kommer du nok ikke langt med å klage. Hvis noen har sølt maling på dressen derimot er det noe anna. Dressen er jo heller ikke ødelagt. Maling er ikke verdens undergang... Anonymkode: 8cc93...b01 Alle barna har kommet borti malingen og fått malingsflekker på uteklærne sine. Samtlige barn på avdelingen inkludert min datter hadde fått malingsflekker på seg. Jeg tenker kanskje at de ikke burde male og pusse opp mens barna er der. Dette kunne vært gjort i barnehagens ferier, eller de kunne holdt barna unna malingen. Ts Anonymkode: 50a3b...236 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente her. Barnehagen til datteren vår pusses opp, og i den forbindelse så har parkdressen hennes fått malingsflekker som ikke går av. Det var en fin og hel dress som jeg hadde tenkt at lillesøsteren hennes skulle arve. Mer dette bare noe jeg må regne med skjer i barnehagen, eller burde heg klage? Anonymkode: 50a3b...236 Du kan jo klage i den forstand at du kan gi beskjed om at dette likte dere ikke, og kan de vær så snill passe på at det ikke skjer igjen. Å be om å få dressen erstattet tror jeg ikke dere kan. Anonymkode: c8b5d...af8 12
Thyra Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle barna har kommet borti malingen og fått malingsflekker på uteklærne sine. Samtlige barn på avdelingen inkludert min datter hadde fått malingsflekker på seg. Jeg tenker kanskje at de ikke burde male og pusse opp mens barna er der. Dette kunne vært gjort i barnehagens ferier, eller de kunne holdt barna unna malingen. Ts Anonymkode: 50a3b...236 Skal man pusse opp, må man ta håndverkerne når de har tid. Det er ikke alltid mulig å få til utenom åpningstid. Ikke alle barnehager har sommerstengt heller. 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 Barnehagen har trolig en forsikring som gjelder i slike tilfeller. Spørsmålet er om man skal klage, og bruke klager på millimeterproblemstillinger. ”Choose your battles”. Dressen fungerer fremdeles, regner jeg med? Den har ikke en stor malingsflekk som dekker mesteparten av den opprinnelige fargen? Hva ville du gjort dersom barnet på egenhånd spjæret opp halve dressen mens vedkommende var i barnehagen? Er barnehagen erstatningsansvarlig også da? Anonymkode: c7391...de1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle barna har kommet borti malingen og fått malingsflekker på uteklærne sine. Samtlige barn på avdelingen inkludert min datter hadde fått malingsflekker på seg. Jeg tenker kanskje at de ikke burde male og pusse opp mens barna er der. Dette kunne vært gjort i barnehagens ferier, eller de kunne holdt barna unna malingen. Ts Anonymkode: 50a3b...236 Da er det jo null stress!! Alle barna har maling på dressene sine, og du slipper å bekymre deg for hva andre måtte tro om dine mammaferdigheter... Anonymkode: bc1fb...77f 29
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen har trolig en forsikring som gjelder i slike tilfeller. Spørsmålet er om man skal klage, og bruke klager på millimeterproblemstillinger. ”Choose your battles”. Dressen fungerer fremdeles, regner jeg med? Den har ikke en stor malingsflekk som dekker mesteparten av den opprinnelige fargen? Hva ville du gjort dersom barnet på egenhånd spjæret opp halve dressen mens vedkommende var i barnehagen? Er barnehagen erstatningsansvarlig også da? Anonymkode: c7391...de1 Det er stygge flekker på den, jeg kommer ikke til å kunne la lillesøster arve. Om den fikk en flenge ville jeg tenkt det er en vanlig ting som kan skje i barnehagen. Røff lek hører hjemme i en barnehage, det gjør ikke husmaling. Maling og oppussing bør de kunne greie å legge til når barna ikke er der, eller holde barna borte ( på et annet rom enn der malingen skjer.) oppussing og små barn hører ikke sammen. Dette er små barn som også kan finne på å få maling på fingrene og slikke den av. Ts Anonymkode: 50a3b...236 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo null stress!! Alle barna har maling på dressene sine, og du slipper å bekymre deg for hva andre måtte tro om dine mammaferdigheter... Anonymkode: bc1fb...77f Jeg er ikke bekymret for hva andre tror om mine mammaferdigheter. Hvor har du det fra? Ts Anonymkode: 50a3b...236 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er flekkete og stygg nå. Jeg lar ikke barnet mitt gå med flekkete klær. Det handler ikke om en skjønnhetskonkurranse, men om å starte dagen i hele og rene klær. ts Anonymkode: 50a3b...236 Den er da fortsatt ren selvom den er flekkete? Snakk om å være forfengelig.. Anonymkode: 4dcfc...36b 24
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #15 Skrevet 1. april 2019 Håndtverkere liker å ha ferie de også. Mange firmaer er sommerstengt. Kjipt at lillesøster ikke får arve dressen, men sånn ble det tydeligvis.(men det velger du selv. En malingsflekk eller ti er ikke et problem i min verden) Skal du kontakte barnehagen for noe, ville jeg spurt om det er mulig for dem å holde barna unna malingen. Anonymkode: 8cc93...b01 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stygge flekker på den, jeg kommer ikke til å kunne la lillesøster arve. Om den fikk en flenge ville jeg tenkt det er en vanlig ting som kan skje i barnehagen. Røff lek hører hjemme i en barnehage, det gjør ikke husmaling. Maling og oppussing bør de kunne greie å legge til når barna ikke er der, eller holde barna borte ( på et annet rom enn der malingen skjer.) oppussing og små barn hører ikke sammen. Dette er små barn som også kan finne på å få maling på fingrene og slikke den av. Ts Anonymkode: 50a3b...236 Så dressen fungerer ikke lengre? Anonymkode: c7391...de1 11
Gjest Mass Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 (endret) Dette bør du klage på. Man kan forvente at klær blir slitt og flekkete ved bruk av barnet, men ikke av voksne under oppussing. Henvend deg til enten ped.leder eller styrer. Endret 1. april 2019 av Mass
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #18 Skrevet 1. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er da fortsatt ren selvom den er flekkete? Snakk om å være forfengelig.. Anonymkode: 4dcfc...36b Det er da virkelig ikke forfengelig å ikke ville gå i flekkete klær!? Går du selv rundt i flekkete klær? Ts Anonymkode: 50a3b...236 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #19 Skrevet 1. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dressen fungerer ikke lengre? Anonymkode: c7391...de1 Nei, den er ødelagt. Jeg kler ikke barna mine eller meg selv for den dags skyld i flekkete klær. Nå er sesongen snart over så eldste datteren min får holde ut til det er tid for vårdress, men lillesøster skal få slippe en hel sesong i flekkete klær. Ts Anonymkode: 50a3b...236 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er da virkelig ikke forfengelig å ikke ville gå i flekkete klær!? Går du selv rundt i flekkete klær? Ts Anonymkode: 50a3b...236 Barnet ditt har neppe flekkete klær ellers. Å påstå st er yngre barn ikke kan arve dressen pga dette, er å ta hardt i. Du kan muligens ikke selge dressen på finn.no. Anonymkode: c7391...de1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå