AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Har bil nå, og merker at man blir mer «populær» at andre vil sitte på til feks trening når de vet jeg skal samme vei. Har mest lyst å kjøre alene, men på en annen side føler jeg det er litt frekt å ikke la den/de sitte på. Dilemma, fordi jeg mest vil kjøre alene og ikke la andre gjøre det til en vane å sitte på.. Hvordan løses dette? Anonymkode: 5d6b4...3c7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Ikke fortelle når du skal et sted. Endre rutinene dine hvis du har fast mønster. Gjøre det mindre atraktivt å sitte på. Ta betalt for turen. Nekte å kjøre innom for å hente eller kjøre omvei for å sette de av. Anonymkode: 0c45d...c86 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Hvis du uansett skal samme veien og det ikke er omvei for deg synes jeg du er sær dersom du ikke lar vennene dine sitte på ja. Veldig spes. Anonymkode: e823f...cb3 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du uansett skal samme veien og det ikke er omvei for deg synes jeg du er sær dersom du ikke lar vennene dine sitte på ja. Veldig spes. Anonymkode: e823f...cb3 Venn og venn. Det er i forb med studier, og det er ikke akkurat nære venner som jeg har den «beste» kjemien med, men likevel er vi jo «venner» Anonymkode: 5d6b4...3c7
Pal Fungi Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bil nå, og merker at man blir mer «populær» at andre vil sitte på til feks trening når de vet jeg skal samme vei. Har mest lyst å kjøre alene, men på en annen side føler jeg det er litt frekt å ikke la den/de sitte på. Dilemma, fordi jeg mest vil kjøre alene og ikke la andre gjøre det til en vane å sitte på.. Hvordan løses dette? Anonymkode: 5d6b4...3c7 Er du en relativt fersk sjåfør?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke fortelle når du skal et sted. Endre rutinene dine hvis du har fast mønster. Gjøre det mindre atraktivt å sitte på. Ta betalt for turen. Nekte å kjøre innom for å hente eller kjøre omvei for å sette de av. Anonymkode: 0c45d...c86 Ja dette var smart. Det handler bare om at andre ikke skal få som vane å sitte på hele tiden, engang iblant (sjelden) bør sikkert gå greit, men er lite intr å inngå «avtaler» om: «kjører klokken 1737, vær klar» Anonymkode: 5d6b4...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 Akkurat nå, KittyNose skrev: Er du en relativt fersk sjåfør? No Anonymkode: 5d6b4...3c7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Jeg forstår det godt jeg, hvis folk skal sitte på hele tiden tar ting fort mye mer tid. Ja, man kan tenke at dersom man skal samme vegen, så bør de få sitte på til trening, for eksempel. Men plutselig er ikke påsitteren ferdig akkurat når du er ferdig. Eller bruker litt lenger tid i dusjen. Også må du plutselig vente da. Eller du plutselig oppdager midt i økta at du egentlig ikke er i form, og bare vil hjem. Så har den andre forventninger om å sitte på... Man tar jo - nærmest ubevisst - hensyn når man har med seg andre, selv om det ikke nødvendigvis er forventet. Jeg er kanskje sær, men jeg liker friheten med å kunne komme og gå når jeg vil. Eller plutselig bestemme meg for å dra til en venn etter arrangementet og kjøre i helt motsatt retning... Men skjønner at det er vanskelig å si nei og. Det synes i hvert fall jeg... Du kan jo si du ikke vet når du skal dra eller om du skal rett hjem etterpå, men spørs om du kan dra den hver gang... Eneste jeg kommer på ellers er å laste bilen SMEKKFULL av stæsj (ting som skal til gjenbruksbutikken/renovasjonssenteret/moren din) og si de ikke kan sitte på for du orker ikke rydde ut av bilen for det. Men det er nok ikke en unnskyldning som man kan bruke i all evighet da Anonymkode: 55fc7...e3a 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det godt jeg, hvis folk skal sitte på hele tiden tar ting fort mye mer tid. Ja, man kan tenke at dersom man skal samme vegen, så bør de få sitte på til trening, for eksempel. Men plutselig er ikke påsitteren ferdig akkurat når du er ferdig. Eller bruker litt lenger tid i dusjen. Også må du plutselig vente da. Eller du plutselig oppdager midt i økta at du egentlig ikke er i form, og bare vil hjem. Så har den andre forventninger om å sitte på... Man tar jo - nærmest ubevisst - hensyn når man har med seg andre, selv om det ikke nødvendigvis er forventet. Jeg er kanskje sær, men jeg liker friheten med å kunne komme og gå når jeg vil. Eller plutselig bestemme meg for å dra til en venn etter arrangementet og kjøre i helt motsatt retning... Men skjønner at det er vanskelig å si nei og. Det synes i hvert fall jeg... Du kan jo si du ikke vet når du skal dra eller om du skal rett hjem etterpå, men spørs om du kan dra den hver gang... Eneste jeg kommer på ellers er å laste bilen SMEKKFULL av stæsj (ting som skal til gjenbruksbutikken/renovasjonssenteret/moren din) og si de ikke kan sitte på for du orker ikke rydde ut av bilen for det. Men det er nok ikke en unnskyldning som man kan bruke i all evighet da Anonymkode: 55fc7...e3a Tror løsningen er å gi uttrykk for endrede vaner. Men om vanene endres, er en annen sak. Det må bli mindre fristende å sitte på Anonymkode: 5d6b4...3c7
Gjest O.G. Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bil nå, og merker at man blir mer «populær» at andre vil sitte på til feks trening når de vet jeg skal samme vei. Har mest lyst å kjøre alene, men på en annen side føler jeg det er litt frekt å ikke la den/de sitte på. Dilemma, fordi jeg mest vil kjøre alene og ikke la andre gjøre det til en vane å sitte på.. Hvordan løses dette? Anonymkode: 5d6b4...3c7 Si du vil kjøre alene.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Si du vil kjøre alene. Godt råd, men passer ikke meg å si Anonymkode: 5d6b4...3c7 2
Duff Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 Hva med å si at du skal xxx på vei ned eller hjem. Innom en venn, butikken, bestemor etc. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 Merk, dette er ikke venner jeg oppfatter som nære, for de har jeg en annen plass i landet Anonymkode: 5d6b4...3c7
Jr.Garcon Skrevet 2. april 2019 #14 Skrevet 2. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bil nå, og merker at man blir mer «populær» at andre vil sitte på til feks trening når de vet jeg skal samme vei. Har mest lyst å kjøre alene, men på en annen side føler jeg det er litt frekt å ikke la den/de sitte på. Dilemma, fordi jeg mest vil kjøre alene og ikke la andre gjøre det til en vane å sitte på.. Hvordan løses dette? Anonymkode: 5d6b4...3c7 Du betaler årsavgift+bilforsikring+reperasjon+bensin, med andre ord kan du med verdens beste samvittighet si nei til folk/unnlate å svare folk (før du allerede har kjørt ) som ønsker å sitte på. Det er så ekstremt mange frekkaser som aldri tilbyr 1 krone for å sitte på, så du må ikke la deg utnytte av de. kos deg og gjør som du vil! 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #15 Skrevet 2. april 2019 14 timer siden, Jr.Garcon skrev: Du betaler årsavgift+bilforsikring+reperasjon+bensin, med andre ord kan du med verdens beste samvittighet si nei til folk/unnlate å svare folk (før du allerede har kjørt ) som ønsker å sitte på. Det er så ekstremt mange frekkaser som aldri tilbyr 1 krone for å sitte på, så du må ikke la deg utnytte av de. kos deg og gjør som du vil! 👍👍 Anonymkode: 5d6b4...3c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå