Gå til innhold

Fagbrev o.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvor henger/oppbevarer dere fagbrev og skolebilder? Og andre lignende store bilder. 

Anonymkode: 67472...2de

Skrevet (endret)

Skolebilder? De henges ikke opp lenger i hvert fall. De som sønnen min fikk i løpet av skoletiden hang på gutterommet, et nytt hvert år (byttet ut bildet i samme rammen) under barne- og ungdomsskolen. Hadde aldri noe sånt i stua eller andre steder. Hvor de bildene er nå, vet jeg ikke.

Jeg har ingen skolebilder av meg selv. Ikke interessert heller.

Jeg har ingen store bilder på veggene hjemme. På èn vegg i stua har jeg tre sorthvitt bilder, hvert på str med et halvt A4 ark. To av dem er sønnen min som liten, og et er av meg og søsknene mine som barn. De henger over hverandre, i lik ramme. Det er det eneste av foto/bilder jeg har fremme på veggene. Kan ikke fordra vegger som er fulle av alle slags bilder og fotoer. Har sett hos andre så er veggene fulle av bilder. Ser kaotisk ut. F.eks. en nabo da jeg vokste opp, så hadde de plakatstort fargebilde av fruen i huset på veggen, i en diger forgylt ramme. Kun hodet hennes. Selvdigger? En nabo der jeg bodde før, hadde et toppløst (!) bilde av seg selv i stua over sofaen, i farger.... kjerringa var slett ikke noe glansbilde, for å si det sånn. Hun ville vel vise frem arret sitt og liksom være stolt av det.

Fagbrev? Mener du egne, eller etter barna som er voksne? Er det egne fagbrev, bør man vel oppbevare dem blant sine private papirer og CV osv, og andre attester. Er det voksne barn sitt, bør de vel få ta hånd om det selv på et tidspunkt, og legge det i sine egne papirer?

Redigert;

forresten....

Har ikke frisører og sånt fagbrev hengende innrammet i salongen de jobber? Kanskje det er sånn i visse andre yrker også, at man viser kundene sine fagbrevet?

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

I en perm i en bod

AnonymBruker
Skrevet

Fagbrev ligger i mappa sammen med attester og vitnemål. 

Skolebildene fra barne- og ungdomsskolen aner jeg ikke hvor er, og ikke bryr jeg meg heller. Har ikke hatt kontakt med noen av dem etter siste dag i 9. klasse. Har ett eneste bilde fra videregående, av verdens beste yrkesfag-klasse. Det ligger i en kasse sammen med skolebøkene fra det året (pga Reform94 fikk jeg ikke solgt dem).

Anonymkode: 89892...ec4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...