Gå til innhold

Katteklor på døra, flytter ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal snart flytte ut av leiligheten jeg leier pga. salg. Kattene har klort en del på den ene døra + dørkarmen. Klorene er litt dype og jeg tror ikke jeg får dekket det med maling. De har også klort i stykker en skittentøyskurv som lå her fra før av. Den var ganske stygg og gammel, så jeg kan kanskje bare kaste den og la min egen kurv stå igjen uten at utleier bryr seg? Ellers er det ingen andre spor etter kattene i leiligheten.

Er redd for at utleier kommer til å trekke noe av depositumet når jeg flytter ut. Skal sies at leiligheten og møblene som fulgte med er ganske nedslitt fra før av, og jeg tror utleier kommer til å pusse opp før han selger den. 

(En annen ting som ikke er så relevant er at en del maling på soverommet har flasset bort. Jeg måtte skrubbe den ene veggen da jeg merket at den var full i svart mugg/sopp, og veggen er ganske stygg nå. Malingen var litt flassete fra før av og malingen var heller ikke jevn eller særlig pen. Så dette bør ikke være et problem, eller?)

Jeg skal prøve å ordne døra før jeg flytter selvsagt, ved å bruke sandpapir og male døren. Eller er det noe annet jeg kan gjøre for å få vekk katteklorene? Trenger sårt tips!

Anonymkode: 904b1...858

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok belage deg på å ordne opp i de skadene forårsaket av kattene.
Hva står det i kontrakten din om innvendig vedlikehold?
Jeg måtte pusse ned og sparkle, der maling hadde flasset av. Malingen flasset av bak en kommode grunnet dårlig grunnarbeid av forrige leietaker.

Er det klort i dørkarmen, eller på lista som er rundt? Lista kan jo evnt byttes ut dersom det er store skader.
Du kan jo også høre med utleier, hva h*n tenker rundt dette.

Anonymkode: 7d3fe...c41

AnonymBruker
Skrevet

Dør og dørkarm: Pusse først med grovt sandpapir så du får helft. Sparkel. Pusse med fint sandpapir. Male.

Anonymkode: 4dd7f...bab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mugg og sopp! Du burde klaget! Om utleier lager krøll sier du bare at det var faktisk mugg og sopp der inne. At malingen flasser er ikke ditt problem, det er slik det var sier du bare. 

Anonymkode: e2ed3...fc4

• Liker 1
Skrevet

Jeg skiftet dørlistene etter mine katter 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...