Gå til innhold

Alltid spor av tynn avføring i bleia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner seg igjen?

Toåringen min har alltid spor av bæsj i bleia, lukter veldig sterkt, og er mørkt - nesten som vann med farge. Veldig ofte en liten klump som sitter fast i rumpehullet også. Venter på svar etter blodprøve om hun er allergisk mot noe, men lurer på om andre har erfaringer med dette? 

Beklager ordbruket, men er veldig bokstavelig for å få frem riktig info.

Anonymkode: 72275...963

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen..? Hvilke symptomer hadde barna deres som hadde cøliaki, glutenallergi o.l? Minnet det på våre bleier?

Anonymkode: 72275...963

Skrevet

Kan barnet være forstoppet? Da kan de ha litt lekkasje. Minner litt om slik vi opplevde det da et av mine barn var forstoppet. Her måtte vi til med medisiner for å få fart på magen, og da ble det helt slutt på disse små uhellene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også forstoppelse. 

• Liker 1
Skrevet

Det kan være alt fra forstoppelse (da siver det ofte tynn avføring ut) til matvareallergier. Bra du har tester for allergi, men intoleranser vil ikke komme frem på blodprøver mener jeg på. Fruktose-intoleranse ble tester hos ungen vår via en pusteprøve (hun tåler ikke fruktose) 

Litt usikker på om enkelte allergier heller ikke kommer frem på blodprøver. Yngste vår var mye dårlig i magen da hun var lita. Blodprøvene var fine, men da hun tok prikktest (sånn de skraper i huden på underarmen) så kom det frem at hun var sterkt allergisk mot melk, altså selve melkeproteinet. Og noen andre matvarer. 

Når det gjelder forstoppelse så kan man være forstoppet selv om man har daglig avføring. Men det du skriver om siving og at det sitter igjen en klump gjør at jeg ville kontaktet helsestasjonen for å rådføre deg om hva du bør gjøre. Både helsesøster og helsestasjonens lege kan hjelpe. Når et barn har problemer med mage og avføring er en mulig forstoppelse noe av det første de vil se på. Det kan godt være at de anbefaler deg laxoberaldråper for å løse opp, ev dulphalac. Begge deler er ikke farlig å bruke, men ikke begynn med et tømmeregime uten faglig hjelp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...