Gå til innhold

forkjølt og negativ test. to dager til ikm ->

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syklusen min varierer noen dager for hver mnd, men i følge kalenderen min skal jeg ha mensen onsdag eller torsdag. 

Vi har nylig startet prøvingen, med forbehold om at det kan ta lang tid (eneste måten jeg fikk kjæresten med på det, heehee). 

En uke etter forventet EL (i følge kalenderen) ble jeg utrolig tissetrengt. Det kom akutt, og veldig ofte. Hadde ikke UVI eller diabetes for den slags skyld. Trangen har gradvis avtatt, men tisser fortsatt mer en før. Jeg våknet også opp for noen dager siden helt tett i nesten. Nesen føltes veldig tørr og skjør, nesten som at jeg har vært forkjølt i ukesvis, og blitt sår av alt snyting. Samme kveld kommenterer en kollega "du er ikke gravid? det første jeg la merke til var at nesten var tett, og jeg følte meg forkjølt". 

Jeg har tatt tester omtrent døgnet rundt, som til nå har vært blendahvite. Vet med meg selv at jeg mest sannsynlig ikke er gravid, men det hadde jo vært så koselig! 

Noen andre som har blitt forkjølt ellet tett, før positiv test? og burde testen med sikkerhet vise to streker i dag, dersom jeg var gravid? Har brukt disse tidligtestene.. 

Håper noen snille vil hjelpe en håpløs prøver 😇

Anonymkode: fd1fa...918

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også forkjølt, omtrent en uke etter EL! fikk positiv test noen dager etterpå 

Anonymkode: 998d6...e0c

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syklusen min varierer noen dager for hver mnd, men i følge kalenderen min skal jeg ha mensen onsdag eller torsdag. 

Vi har nylig startet prøvingen, med forbehold om at det kan ta lang tid (eneste måten jeg fikk kjæresten med på det, heehee). 

En uke etter forventet EL (i følge kalenderen) ble jeg utrolig tissetrengt. Det kom akutt, og veldig ofte. Hadde ikke UVI eller diabetes for den slags skyld. Trangen har gradvis avtatt, men tisser fortsatt mer en før. Jeg våknet også opp for noen dager siden helt tett i nesten. Nesen føltes veldig tørr og skjør, nesten som at jeg har vært forkjølt i ukesvis, og blitt sår av alt snyting. Samme kveld kommenterer en kollega "du er ikke gravid? det første jeg la merke til var at nesten var tett, og jeg følte meg forkjølt". 

Jeg har tatt tester omtrent døgnet rundt, som til nå har vært blendahvite. Vet med meg selv at jeg mest sannsynlig ikke er gravid, men det hadde jo vært så koselig! 

Noen andre som har blitt forkjølt ellet tett, før positiv test? og burde testen med sikkerhet vise to streker i dag, dersom jeg var gravid? Har brukt disse tidligtestene.. 

Håper noen snille vil hjelpe en håpløs prøver 😇

Anonymkode: fd1fa...918

Det er umulig å si om du er gravid eller ikke basert på symptomer. Så tidlig, kan bare graviditetstester eller blodprøve gi deg svaret. (Men om du går til legen, så tar de gjerne urinprøve med samme slags tester som vi andre bruker, så det er ikke noe poeng å gå dit nå.)

At testene var negative har flere mulige årsaker:

1. Du er ikke gravid.

2. Eggløsningen din var senere enn du tror. Vet du sikkert når eggløsningen din var? Tok du test for det?

3. Du brukte en vanlig graviditetstest, ikke de som er for tidlig deteksjon. De vanlige er gjerne ikke sensitive nok til å detektere lave nivåer av HCG slik tidlig-testene kan. Hva slags brukte du? Hvis du skal kjøpe nye tester, ikke kjøp RFSU sine. Mange her i forumet har dårlige erfaringer med dem. De viser visst ofte skyggestreker som kan være forvirrende. Jeg brukte Babyplan tidlig graviditetstest strimmel (bestilte fra billige-tester.no). De er billige og funker bra. Men det er mange andre gode også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...